Kako je Michael Jackson pretvorio spotove u holivudske spektakle

KADA je MTV 1981. godine započeo s emitiranjem, glazbeni spotovi ušli su u mainstream, donoseći glazbu u domove diljem svijeta i pretvarajući je u vizualni doživljaj. U početku, format je služio prvenstveno kao promotivni alat za prodaju ploča, no jedan je čovjek tijekom 1980-ih to zauvijek promijenio.
Revolucionarni videospotovi Michaela Jacksona redefinirali su umjetnički potencijal glazbenog videa, podižući ga na potpuno novu razinu. Jackson je taj format tretirao kao filmsku umjetnost, a ne marketinški trik, spajajući tako glazbenu i filmsku pop kulturu te utirući put vizualnim albumima kakve poznajemo danas, piše Collider.
Filmska vizija kralja popa
Pristup Michaela Jacksona glazbenim spotovima bio je istinski revolucionaran. Kralj popa shvatio je da format može biti mnogo više od obične promocije za novi singl – vidio ga je kao proširenje priče same pjesme. Umjesto snimanja jednostavnih isječaka nastupa, Jackson je surađivao s kultnim holivudskim redateljima kako bi stvorio prave mini-blockbustere.
Glazbeni spot za Thriller režirao je John Landis, poznat po hororu Američki vukodlak u Londonu, koji je besprijekorno spojio pop glazbu sa svijetom horora. Kompleksni setovi, najmoderniji specijalni efekti tog vremena i narativni zaplet koji je postojao neovisno o glazbi transformirali su Thriller u punokrvni kratki film.
Slično tome, spot za Bad režirao je legendarni Martin Scorsese kako bi učvrstio Jacksonovu preobrazbu u "lošeg dečka", prikazujući sirovi realizam suparništva koji podsjeća na Scorsesejev film Ulice zla.
Jackson je shvatio da glazbeni spot može proširiti značenje pjesme, stvarajući narativni svijet u koji se publika može potpuno uroniti. Produkcijske vrijednosti njegovih videa mogle su parirati holivudskim, čime je uspješno uzdigao formu u visokokvalitetnu zabavu.
Prihvaćanjem žanrovskih i holivudskih tropa redefinirao je kako se filmske značajke mogu učinkovito prenijeti u pop kulturu. Danas je Thriller neizostavan dio Noći vještica, a svako izdanje novog spota pretvaralo se u multimedijski događaj, čineći pop pjesmu gotovo zvučnom podlogom za video.
Nasljeđe koje živi i danas
Kulturni utjecaj Thrillera i ostalih Jacksonovih kratkih filmova postavio je temelje za današnje glazbene spotove. Spajanje naracije i teatralne upotrebe žanra postavilo je novi standard u oblikovanju identiteta i era glazbenika.
Jacksonova impresivna upotreba horora u Thrilleru može se smatrati izravnim utjecajem na krvave, nadrealne vizuale albuma After Hours The Weeknda, koji se oslanja na efekte šminke i motive nemrtvih kako bi simbolizirao samodestruktivnost slave.
Više od 40 godina nakon premijere Thrillera, glazbeni spot evoluirao je od televizijskog sadržaja do legitimnog oblika kinematografije. 2016. Beyoncé je objavila Lemonade, popraćen 65-minutnim filmom istog imena, koji je opisan kao njezin "najbolji album do sada, vokalno i vizualno", što dokazuje koliko su vizuali postali neodvojivi od glazbe.
Slično tome, ranije ove godine Miley Cyrus objavila je svoj prvi vizualni album uz deveti studijski album. Konceptualni film opisan kao "pop opera" i prikazan u kinima pokazuje snagu koju takva djela imaju kao samostalni filmski uradci. To je stvarnost koja možda ne bi bila moguća bez puta koji je Michael Jackson utro.
Michael Jackson u potpunosti je promijenio način na koji slušamo i gledamo glazbu. Shvativši da glazbeni spot može biti mnogo više, postavio je standard koji i danas inspirira glazbenike da prigrle vizualni identitet kao ključni dio svog izražavanja. Njegov pristup nastavlja utjecati na najambicioznija djela u modernoj glazbi, istražujući beskrajno uzbudljivu igru zvuka i slike.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati