Seks prodaje? I u 2024.?
"SEKS prodaje" jedna je od vjerojatno najotrcanijih frazetina u marketingu i jedan od onih klišeja koje uzimamo zdravo za gotovo jer po inerciji to prihvaćamo kao činjenicu. No je li još uvijek tako u post #metoo eri ili su se neka pravila promijenila? Na kraju krajeva, živimo u eri dežurnih dušobrižnika koji samo čekaju da se uvrijede u svoje ili tuđe ime, a seks je oduvijek bio osjetljiv teren za puritance starog i novog kova.
U isto vrijeme, možda smo i evoluirali. Možda smo kao vrsta nadrasli sise i guzice koje nam mogu prodati set imbusa ili novi auto. S druge strane, možda smo devoluirali jer glazbena scena u ovoj fazi ne prodaje gotovo ništa drugo osim seksa, a profil na Only Fansu uobičajen je kao i onaj na Instagramu. Paralelno s tim čitamo o mlađim generacijama koje su prečesto aseksualne, ali i porast konzervatizma s obje strane ideološkog spektra jer s jedne strane imamo molitelje, a s druge sve više onih koji emancipaciju kroz seks i generalnu seksualizaciju žena (ali i muškaraca) vide kao zastarjeli i uvredljiv koncept.
Sydney prodaje
Sva nas ova promišljanja dovode do Sydney Sweeney, glumice čije filmove i serije možda nikada niste pogledali, ali postoji ogromna mogućnost da ste "veliki fan". A Sydney je toga itekako svjesna i to debelo koristi kako bi na brojne načine unovčila ovaj interes. Nedavno je na Instagramu objavila (još jedan) "thirst trap" koji je imao svrhu koja je nekima od nas vjerojatno promakla ili ste se možda trudili zanemariti taj detalj na fotki.
Naime, radi se o HeyDudes cipelama koje je glumica nosila i koje bismo, najblaže rečeno, mogli nazvati "kontroverznim" jer neki ih smatraju zgodnim modnim dodatkom dok drugi smatraju da se radi o đavoljem nedjelu koje je poteklo iz samog grotla neukusa.
E sad, kad s jedne strane imate jednu od trenutno najseksi žena na svijetu, a s druge cipele koje očekujete na čukljavim nogama svog djeda, to u prosječnom mužjaku stvori razdor i želju da mu netko objasni što se upravo dogodilo i treba li kupiti to što mu Sydney nudi ili je naredba da učini nešto drugo.
Zajebanciju na stranu, HeyDude šuze nisu ništa novo. Tržište obuće podvaljuje nam ovakve i slične grozote jer od devedesetih nadalje nisu u stanju stvoriti siluetu koja bi se održala dulje od jedne sezone pa se neprestano vraćamo u sedamdesete, osamdesete i dio devedesetih kako bi izvukli nešto iz ropotarnice prošlosti i prodali to kao nešto novo. HeyDude ekipa toga je svjesna jer znaju da ružnjikava cipela uz dobru reklamu postaje hitčina.
Njihova Wally koja je slična ovome što Sydney nosi (Wendys) je nešto kao mješavina tenisice i cipele, a GQ je nedavno podsjetio na TikTokere koji su ih nazvali "najvećom prijetnjom vezi ili braku". No, TikTok na stranu, kompanija brend uspješno gradi od 2008., a ovo je njihov najveći uspjeh u mainstreamu jer Sweeney je, kao što smo već napisali, više nego svjesno ušla u to da se pretvori u biznis pa iza sebe već ima ambasadorske ugovore s brojnim kompanijama.
Lekcije Calvina Kleina
Stoga, da, seks prodaje, a kao što studije pokazuju, seks se koristi u svrhu poticanja impulzivnih kupnji kao što su proizvodi za ljepotu, alkoholna pića, odjeća i obuća. HeyDude su već najavili da će ovo biti suradnja na duge staze, a Sweeney je za People izjavila: "Primijetila sam da je brand popularan među mladim muškarcima, a ja sam oduvijek gravitirala brendovima koje želim približiti mlađoj ženskoj publici jer vjerujem da je ovo obuća za svakoga. Svi bi se trebali osjećati udobno i samouvjereno."
Iako ovo zvuči kao jedna od onih mudrolija kakve bi sklepao netko bez duše (AI ili netko iz marketinga), prilično je jasno da kompanija koristi seksi osobu kako bi prodala nešto što je suprotno od seksi. No, seksi nije nešto univerzalno prihvaćeno. Ono što je nekima seksi, drugima je vulgarno i obratno.
Međutim, treba se ponovno zapitati prodaje li seks? Hoće li muškarci zaista kupiti ovu "dedinu cipelu" samo zato što je reklamira seksi glumica koja, budimo realni, više cilja na žensku publiku?
Pa zapravo i da i ne. Jeremy Allen White početkom godine radio je identičnu stvar za Calvin Klein koji jedan te isti pristup jaše otkako smo bili klinci - mišićavi likovi koji reklamiraju gaće. Pali li? Kampanja je brendu donijela skoro 13 milijuna dolara (medijske izloženosti) u samo 48 sati, a objave su skupile desetine milijuna klikova i nema medija koji nije pisao o Whiteu.
Ipak, bitno je tko je lice kampanje. Prije Whitea, CK je slično radio s Jacobom Elordijem i Shawnom Mendesom, ali uspjeh nije bio jednak. Isto tako, na jahti se u "hejdudsicama" mogla pojaviti neka od Kardashianki i rezultat ne bi bio ni približno zanimljiv medijima. White i Sweeney su ljudi o kojima još uvijek ne znamo dovoljno i na neki su način još uvijek obavijeni velom misterije. David Beckham trebao je biti lice CK kampanje, ali bio je prepopularan u Velikoj Britaniji zbog čega je odluka na kraju pala na drugog nogometaša, Freddieja Ljungberga.
Godinama ranije (2015.), Justin Bieber kampanju je iskoristio kako bi predstavio svoj "odrasliji" imidž. Da nisu digitalno povećavali mišiće i izbočinu na gaćama što je izazvalo online reakcije diljem svijeta, ljudi bi o kampanji pričali iz pravih razloga, ali i ovo je privuklo pažnju na brend.
seX faktor
Dakle, ne radi se o samo o čobanskom igranju na kartu guzica i sisa jer ta je jednadžba kompleksnija od onoga što mislimo. U suprotnom biste imali gomilu reklama koje izgledaju kao kalendari s golim ženama koji reklamiraju akumulatore i uglavnom vise u automehaničarskim radionicama (što je također uspješna kampanja jer pogađa ciljanu publiku).
U slučaju Sweeney radi se o odlično odrađenoj kampanji o kojoj se priča i koja seks koristi, ali ga ne zloupotrebljava. Seks privlači poglede, to je jednostavno tako. Tako smo programirani kao vrsta. No, bitno je kako ćete odigrati sljedeću kartu nakon što privučete pažnju.
No, pravila nisu jednaka za muškarce i žene. U slučaju Whitea radilo se o reakciji "muškarci žele biti on, žene žele biti s njim", ali reklama za CK s FKA Twigs naišla je na zabranu u Velikoj Britaniji jer je pjevačica prikazana kao "seksualni objekt". To je kod nje izazvalo bijes pa je industriju prozvala zbog dvostrukih standarda jer za razliku od njih, ona nije vidjela seksualni objekt već "lijepu i snažnu ženu čije je nevjerojatno tijelo istrpjelo više boli nego možete zamisliti".
Ali što to znači? Da su žene "žrtve neželjenih pogleda", a muškarci ne ili samo to da živimo u društvu koje bez problema prihvaća objektifikaciju?
Na kraju dana sve ostaje na brendu. Calvin Klein ranih je osamdesetih koristio mladu Brooke Shields kako bi djevojkama prodao traperice i u 2024. i dalje im polazi za rukom ono što svim ostalim brendovima (koji rade identičnu stvar) ne ide. HeyDude je prepoznao isto što i Calvin Klein - zvijezde treba iskoristiti onda kad su na pravoj razini slave. To znači da brend razumije trenutak u kojem se nalazi, a jednom kad svladate tu vještinu, polazi vam za rukom prodati i ružnjikave staračke cipele.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati