Filmski teoretičar uočio bizaran detalj u Isijavanju koji nitko dosad nije primijetio
FILIPPO ULIVIERI jedan je od vodećih stručnjaka za filmove Stanleyja Kubricka, a izbezumio je fanove slavnog redatelja nakon viralne objave na Twitteru u kojoj tvrdi da je uočio bizaran detalj u Isijavanju.
"Primijetio sam nešto čudno što se događa u Isijavanju. Istina, događa se puno čudnih stvari u Isijavanju, ali ovo je zaista čudno", napisao je Ulivieri, inače autor knjige Stanley Kubrick i ja, dodajući kako ne može naći ništa o tome na internetu.
O čemu je riječ?
Ulivieri objašnjava kako je primijetio da Jack Nicholson, koji u filmu glumi Jacka Torrencea, gleda ravno u kameru.
"Ne govorim o tome kada gleda u kameru jer razgovara s nekim drugim. Ova vrsta kadra naziva se subjektivna kamera - tehnika koja publiku smješta u perspektivu lika."
Objasnio je kako je primijetio da u filmu postoje brojni trenuci u kojima Jack Torrance gleda u kameru iako nema koga pogledati.
Evo Johnnyja
Ulivieri primjećuje da svaki put kada Nicholson gleda izravno u kameru, to učini "vrlo kratko".
"To se može dogoditi dok se oči kreću iz jedne točke u prostoru u drugu. Ali obično kao da Jack baca kratak pogled na nešto, kao da viri", objasnio je.
Ulivieri je primijetio kako se to događa samo s Jackom Nicholsonom, odnosno kako nijedan drugi glumac u filmu to ne radi.
Dodaje kako ovaj bizaran detalj "ne može biti slučajan" te je uvjeren kako je riječ o svjesnoj namjeri redatelja. Kao argument navodi trenutak iz dokumentarca Snimanje filma Isijavanje u kojem Kubrick eksplicitno traži od Nicholsona da "pronađe način da pogleda dolje, točno tamo gdje je kamera".
Tvrdi kako ovim potezom gledatelj više nije samo "promatrač događaja", već postaje dio priče koja se priča.
Razbijanje četvrtog zida
Ulivieri primjećuje da je način na koji Nicholson razbija četvrti zid, odnosno fiktivnu granicu između publike i onoga što se zbiva na filmu, potpuno drugačiji.
"Ne čini se namjernim i može izbjeći našoj percepciji. Štoviše, razbijanje četvrtog zida obično je jednokratno. Koristi se jednom po predstavi/filmu, ili vrlo štedljivo, i to u vrlo specifičnim trenucima, često na kraju. Mora imati značenje da bi djelovalo", objašnjava autor.
Što znači Jackov pogled u kameru?
"Ako ovaj pogled u kameru nešto znači, za mene to znači da mi nismo sigurni od Jackovog bijesa. Zna gdje smo. Možda će doći po nas", tvrdi teoretičar.
No zašto Nicholson razbija četvrti zid s gledateljem tako često, ali prolazno? Ulivieri sugerira kako je Kubrick stvorio "film koji se igrao konvencijama žanra", protiveći se "dramaturškim normama i filmskoj gramatici".
Duh u kameri
Za kraj, moguće je i promatrati Nicholsonove izravne poglede u kameru iz perspektive duhova hotela Overlook koji ga gledaju kroz kameru. Znači li to da gledatelj također postaje duh? Možda neke Kubrickove tajne ipak trebaju ostati skrivene, barem zbog mirnijeg sna.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati