American Eagle odbacio optužbe da je reklama sa Sydney Sweeney "nacistička"

POZNATA glumica Sydney Sweeney (27) izazvala je burne reakcije nakon pojavljivanja u novoj kampanji za American Eagle. Najprije su je proglasili znakom da je došao kraj woke kulturi, a onda su je proglasili "rasno osjetljivom".
Kampanja za jesen nosi slogan: "Sydney Sweeney ima odlične traperice" (engl. great jeans), no mnogi su u toj igri riječi vidjeli puno dublju i kontroverzniju poruku, povezujući "jeans" (traperice) s "genes" (geni). Kritike su išle toliko daleko da su reklamu nazvali "modernom nacističkom propagandom".
Oglasio se brend
Sada se oglasio i American Eagle koji je stao u obranu glumice, poručivši da je kampanja isključivo vezana uz odjeću.
"'Sydney Sweeney Has Great Jeans' oduvijek se odnosilo samo na traperice", objavili su na Instagramu. "To su njezine traperice, njezina priča. Slavit ćemo kako svi nose naše traperice s povjerenjem – na svoj način. Dobre traperice stoje svakome", dodali su.
Kritike zbog igre riječima i prikaza bjelačke estetike
Podsjetimo, brend i Sweeney našli su se usred kontroverze - ne zbog samih traperica već zato što, kako kritičari tvrde, kampanja slavi činjenicu da je zvijezda Euphorije bijela, prenosi Unilad.
Deseci korisnika društvenih mreža izrazili su bijes, tvrdeći da igra riječima asocira na ideologiju bjelačke nadmoći. "Ovo se događa kad u prostoriji nema nijedne obojene osobe. Pogotovo u ovim vremenima", stoji u jednom komentaru na Instagramu. "Toliko su bili zadubljeni u ‘pametnu’ igru riječima da su propustili ono što je svima koji nisu bijeli očigledno." Druga je osoba komentirala: "Podsjeća na Njemačku 1930-ih", dok se treća našalila: "Eujeanika" (igra riječi s "eugenika").
Što je eugenika?
Eugenika je kontroverzna ideja koja zagovara selektivno razmnožavanje kako bi se "poboljšao" genetski sastav ljudske populacije. Utemeljena u 19. stoljeću, eugenika je tvrdila da bi ljudi s "dobrim genima" trebali imati više djece, dok bi onima s "nepoželjnim osobinama" to trebalo biti onemogućeno.
Ova praksa bila je široko prihvaćena u mnogim zapadnim zemljama, a uključivala je prisilne sterilizacije i zabrane brakova, često usmjerene prema siromašnima, osobama s invaliditetom i etničkim manjinama. Vrhunac zloporabe eugenike dogodio se u nacističkoj Njemačkoj, gdje je korištena kao temelj za rasne zakone i Holokaust.
"To što ljudi ne vide eugeničku ideologiju u reklami za traperice Sydney Sweeney je zastrašujuće - hitno trebate uključiti mozak", "Ova reklama je uznemirujuća", nizali su se komentari. "Hvaliti Sydney Sweeney zbog ‘dobrih gena’, s obzirom na njezinu bijelu kožu, plavu kosu i plave oči, jedan je od najočitijih rasnih signala koje smo nedavno vidjeli", rekla je jedna tiktokerica.
Neki brane reklamu i glumicu
Unatoč velikoj količini kritika dio publike brani reklamu i glumicu. Netko je na Twitteru napisao: "Ako stvarno mislite da je igra riječi u reklami za traperice nacistički signal, ozbiljno trebate odmor od interneta."
Drugi su istaknuli da bi reklama bila primjerenija da je uključila više osoba različitih nacionalnosti i boja kože, sve s istim sloganom.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati