Je li došao kraj pandemijskog booma gaming industrije?
TIJEKOM pandemije koronavirusa, gaming industrija je doživjela ogroman boom. U isto vrijeme su ostali dijelovi onog što se obično svrstava u kulturu, poput kina, kazališta, noćnog života i koncerata, doživjeli veliki pad. Tržište igara je od 2019. do 2020. godine naraslo sa 150 milijardi na 180 milijardi dolara. No Guardianova autorica Keza MacDonald misli da su najbolji financijski dani gaminga ipak iza nas i da će cijela industrija doživjeti pad.
"Za vrijeme pandemije svi smo mnogo vremena provodili kod kuće", istaknula je. "Milijuni ljudi su kupili konzole (od kojih je Nintendo Switch doživio posebno velik uspjeh). Neki od nas, koji smo već imali konzole poput PlayStationa 5, mogli smo igranjem ublažiti pandemijski blues", napisala je MacDonald dodavši kako su rast zabilježili svi elementi industrije, od mobilnih igrica do konzola.
Ni gaming nije otporan na makroekonomska kretanja
Napominje da nije iznenađujuće to što je gaming industrija ove godine u padu. Ona je, piše autorica, i prošle godine zabilježila rast te se popela do 190 milijardi dolara, no prema novim predviđanjima ove bi godine trebala zabilježiti pad od nekoliko milijardi.
"Vidim to kao prirodnu korekciju. Ljudi igraju sve manje i troše sve manje, iz niza razloga, od povećanih životnih troškova do činjenice da ljudi sve više vremena provode izvan kuće. I ja sam u zadnjih godinu dana igrala manje jer sam mogla raditi druge stvari", ističe. "Imam drage uspomene na rođendanske zabave i ljetna okupljanja koje sam s prijateljima imala u igri Animal Crossing, ali to je sad poput nekog melankoličnog sna", dodala je.
Istaknula je i da se gaming tržište često smatra otpornim na recesiju, ali da ni ono nije imuno na makroekonomske potrese. "Ta je oseka normalna, čak i ako plaši one investitore koji su se nadali brzoj i lakoj zaradi na, primjerice, e-sportovima, virtualnoj stvarnosti, free-to-play igrama za mobitele ili na blockchain gamingu", misli Keza MacDonald.
Zaključuje da je tržište konzola posljednjih desetak godina bilo prilično stabilno, ali da se od 2010. jako puno novca, zahvaljujući razvoju smartphonea, vrti u igrama za mobitele. "Način na koji ljudi igraju igre se jako promijenio u posljednjih 50 godina, ali je i dalje jasno da ih ljudi žele igrati i kad – ili upravo kad – dođu teška vremena", tvrdi Guardianova novinarka.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati