Žene su u crowdfundingu uspješnije od muškaraca
Foto: PwC
PREMA analizi PwC-a i Crowdfunding centra, žene su uspješnije od muškaraca u skupnom investiranju (eng. seed crowdfunding).
Novo izvješće pokazuje da, iako više muškaraca nego žena koristi mogućnosti skupnog investiranja, žene su uspješnije u postizanju ciljeva financiranja od muškaraca u svim sektorima i geografskim regijama svijeta.
Ova analiza više od 450.000 kampanja skupnog investiranja na devet najvećih svjetskih platformi za skupno financiranje pokazuje da su kampanje koje vode žene 32 posto uspješnije u postizanju ciljanog financiranja od kampanja koje vode muškarci.
Ženama više novca
Iako muškarci obično pokušavaju doseći više financijske ciljeve, projekti koje vode žene postižu veći prosječno uloženi iznos od projekata koje vode muškarci: u prosjeku svaki pojedini ulagač daje 87 dolara ženama, a 83 dolara muškarcima (razlika od gotovo 5 posto).
Čak i u sektorima u kojima dominiraju muškarci, kao što je tehnološki sektor, u kojem na svaku kampanju koju vodi žena dolazi devet kampanja koje vode muškarci, kampanje koje vode žene su uspješnije, 13 posto naprama 10 posto.
SAD i Velika Britanija su najuspješnije zemlje za skupno investiranja s najvećim brojem kampanja. U obje ove zemlje, 20 posto kampanja koje su vodili muškarci postiglo je cilj u usporedbi s 24 posto američkih i 26 posto britanskih kampanja koje su vodile žene.
Međutim, muškarci i dalje koriste skupno prikupljanje početnog investicijskog kapitala značajno više nego žene i prikupljaju značajno više sredstava nego kampanje koje vode žene; 89 posto kampanja koje su prikupile više od milijun dolara vodili su muškarci, u usporedbi s 11 posto kampanja koje su vodile žene.
PwC i Crowdfunding centar danas su objavili zajedničko izvješće, Women Unbound: Unleashing female entrepreneurial potential, koje se bavi iskustvima žena u postizanju uspjeha u prikupljanju sredstava putem skupnog investiranja u usporedbi s tradicionalnim načinima prikupljanja sredstava.
Nalazi izvješća koji se temelje na podacima o skupnom prikupljanju početnog investicijskog kapitala za dvije pune godine (2015. i 2016.) koje je pratio Crowdfunding centar, uključuju rezultate više od 465.000 kampanja skupnog investiranja s devet najvećih svjetskih platformi za skupno financiranje.
Muškarci više koriste crowdfunding, ali su žene uspješnije
Izvješće navodi da, iako muškarci očito više od žena koriste mogućnosti skupnog financiranja, žene su uspješnije u prikupljanju sredstava na taj način od muškaraca. Sedamnaest posto kampanja koje vode muškarci postižu svoj financijski cilj, u usporedbi s 22 posto kampanja koje vode žene. Ukupno su kampanje koje vode žene bile 32 posto uspješnije u postizanju cilja financiranja od kampanja koje su vodili muškarci u širokom rasponu sektora, geografskih područja i kultura.
Skupno financiranje je inovacija koja mijenja uobičajene načine poslovanja i koja je omogućila pojedincima, startup tvrtkama i tvrtkama koje izuzetno brzo rastu (eng. growth business) nove načine financiranja. Omogućuje im da rade i komuniciraju izravno s tržištem i s tisućama ulagača, podupiratelja, kupaca i potencijalnih partnera, kao nikada prije. Skupno investiranje koristi platforme za skupno financiranje s „nagradama“ za financiranje stvaranja, pokretanja ili razvoja novih tvrtki, proizvoda i usluga gdje ulagači unaprijed plaćaju proizvod, uslugu ili projekt. Od samog početka trag skupnog investiranja nezaustavljivo se širi, a količine sredstava prikupljenih na devet platformi analiziranih u ovom izvješću rasle su s 10 milijuna dolara 2009. godine na više od 767 milijuna dolara 2016. godine, uz ulagače iz više od 200 zemalja.
Ako se razdvoje podaci za svaki sektor i svaku državu, kampanje koje su vodile žene bile su uspješnije u pogledu osiguravanja ciljeva financiranja od kampanja koje su vodili muškarci. U zemljama s najvećim obujmom skupnog investiranja, Velikoj Britaniji i SAD-u, 20 posto kampanja koje su vodili muškarci postiglo je svoj cilj. Ipak, kampanje koje su vodile žene bile su uspješnije – 24 posto žena u SAD-u i 26 posto žena u Velikoj Britaniji uspješno je postiglo investicijski cilj svojih kampanja.
Ovaj trend nastavlja se u zemljama u kojima skupno investiranje još nije toliko rašireno ili uspješno. Na primjer, u Africi je 11 posto kampanja koje su vodile žene bilo uspješno u usporedbi s 3 posto onih od muškaraca. U državama E7 (Kina, Indija, Brazil, Meksiko, Rusija, Indonezija i Turska), 10 posto kampanja koje su vodile žene postiglo je cilj u usporedbi s 4 posto kampanja koje su vodili muškarci.
Čak i u onome što neki smatraju pretežno muškim sektorima, na primjer tehnologiji, gdje na svaku kampanju skupnog investiranja za tehnološke pothvate koju vodi žena dolazi devet kampanja koje vode muškarci, 13 posto žena bilo je uspješno u postizanju ciljeva financiranja u usporedbi sa samo 10 posto muškaraca. Slično tome, u sektoru digitalne tehnologije, gdje na svaku kampanju koju vodi žena dolaze tri kampanje koje vode muškarci, žene su postigle stopu uspjeha od 16 posto naprama samo 9 posto za muškarce.
Kad se izbace posrednici žene postaju uspješnije
Suosnivač i generalni direktor Crowdfunding centra, Barry E James navodi: "Tko je mogao očekivati da će se, kad se iz jednadžbe izbace posrednici, a žene i muškarci poduzetnici dobiju jednak i izravan pristup tržištu, pokazati da će žene, trenutačno i definitivno, biti uspješnije od muškaraca na svim poljima? Ovo baca novo svjetlo na endemsku neravnotežu i uzroke koji su dugo poticali ograničeni pristup financiranju za poduzetnice putem tradicionalnih načina financiranja. Činjenica da dvostruko manje žena trenutačno pokreće kampanje skupnog financiranja nedvojbeno je odraz niskih očekivanja koje imaju isti korijen. Dakle, vrijeme je da prilagodimo ne samo svoja očekivanja i percepciju, nego i stavove, institucije, ponašanja, te način donošenja odluka."
Ženski uspjeh u skupnom financiranju u potpunoj je suprotnosti s uobičajenim mehanizmima financiranja startup i growth tvrtki u kojima se tvrtke koje vode žene i dalje suočavaju s preprekama u pristupu financiranju.
Manoj Kashyap, PwC-ov globalni direktor za financijske tehnologije, navodi: "Nalazi našeg izvješća Women unbound predstavljaju veliki izazov postojećim poduzetničkim i poslovnim standardima budući da ozbiljno razmatraju postoje li duboko ukorijenjene predrasude koje sprečavaju veći pristup financiranju poduzetnicama. Iznimno je pozitivno vidjeti da rast i globalni doseg skupnog investiranja predstavlja više velikih prilika, od kojih svaka ima potencijal za veliki društveni i gospodarski učinak. Uključujući i razumijevanje i prihvaćanje činjenice da je skupno investiranje danas afirmirano okruženje kroz koji žene mogu prosperirati."
Ima još prostora za napredak
Međutim, ima prostora za još veći napredak. Značajno više muškaraca nego žena koristi skupno investiranje pa posljedično muškarci prikupe značajno više financijskih sredstava putem ovog kanala. Muškarci su i ambiciozniji u postavljanju viših ciljeva financiranja od svojih kolegica i po sektorima vidljivo dominiraju u kampanjama koje su navjiše financirane. Izvješće naglašava da je u 63 kampanje prikupljeno više od 1 milijun dolara, ali od toga su samo sedam (11 posto) vodile žene, a kampanja koju su naviše financirali, a koju je vodila žena zauzela je 18. mjesto.
Sharmila Karve, PwC-ov globalni direktor za pitanja različitosti, kaže: "Ženama imaju značajne prilike da postanu aktivnije i zastupljenije u skupnom financiranju te da budu ambicioznije pri utvrđivanju ciljeva prikupljanja sredstava. Nadamo se da će uspjeh žena pokretača kampanja za skupno financiranje, istaknut u ovom izvješću, motivirati više početnica i već etabliranih poduzetnica da razmotre mogućnosti skupnog financiranja te da će potaknuti njihovo samopouzdanje i vjeru u vlastiti poduzetnički talent i prilike."
Ovo izvješće nastoji učiniti vidljivima potencijalne prepreke s kojima su se, čini se, tvrtke koje vode žene i poduzetnice dugo suočavale u pristupu financiranju; naglašava da prilike za poduzetnice, čini se, nisu bile ravnopravne. Ali, zahvaljujući skupnom financiranju, poduzetnici sada mogu izravno pristupiti tržištu, a u tome leži ključ promjene.
Prije svega, ovi podaci o skupnom financiranju jasnije rasvjetljava izazove i prilike na koje moramo odgovoriti. Iskorjenjivanje bilo kakvih potencijalnih prepreka za koje se čini da više prevladavaju u tradicionalnim kanalima financiranja pruža prilike koje će koristiti ženama i muškarcima, poslovanju i društvu. Izvješće navodi aktivnosti koje vlade, ulagači, poslovni savjetnici, edukatori, poduzetnici, žene i muškarci mogu poduzeti kako bi iskoristili ove prilike i iskorijenili takve prepreke.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati