Srbija pokrenula privatizaciju državnih medija
Screenshot: YouTube
SRBIJANSKA Agencija za privatizaciju objavila je u petak javni poziv za sudjelovanje u privatizaciji 11 medija u državnom vlasništvu, među kojima je novinska agencija Tanjug.
Kako je navedeno na internetskoj stranici ove agencije, potencijalnim kupcima rok za dostavu pisama o iskazivanju interesa je 3. studenog 2014. godine.
Osim Tanjuga, na popisu su javna poduzeća za informiranje, informacijski centri i lokalne radio i televizijske postaje u Preševu, Ivanjici, Kovačici, Kosjeriću, Ćićevcu, Vladičinu Hanu, Odžacima, Boru, Bačkom Petrovcu i Ljigu, te Javno preduzeće Štampa, radio i film.
Mediji i poduzeća iz područja informiranja
Javni poziv Agencije za privatizaciju obuhvaća medije i poduzeća koja se bave informiranjem, a inicijativa za privatizaciju pokrenuta je nakon stupanja na snagu Zakona o privatizaciji u kolovozu ove godine.
Prethodnim javnim pozivom za prikupljanje pisama o zainteresiranosti za ukupno 502 poduzeća, bila su obuhvaćena i 73 medija, odnosno poduzeća čija su djelatnost informiranje, marketing i komunikacije.
Mirković: Svi na medijskom tržištu
"Izlazak svih aktera na medijsko tržište je realnost kojoj ćemo se svi morati prilagoditi", rekao je pomoćnik ministra kulture i informiranja Saša Mirković.
Transformacijom državnog kapitala, po ranijim najavama, bit će obuhvaćeno manje od 10 posto medija, jer ih je u državnom (su)vlasništvu 79, a u Srbiji je ukupno registrirano 1.312 javnih glasila.
I Tanjug u privatne ruke
Resorno ministarstvo je, u pripremi zakona o javnom informiranju, predvidjelo konačan izlazak države iz (su)vlasničkog odnosa u medijima, uključujući i agenciju Tanjug, čiji je država stopostotni vlasnik.
Ranije je bilo najava da bi se Tanjug mogao transformirati u vladin ured za komunikacije, ali se od te ideje odustalo, a ministarstvo kulture i informiranja je i u prethodnoj vladi naglasilo da bi, kao i svi drugi državni mediji, i Tanjug trebao biti privatiziran do 31. prosinca 2014. godine.
Krajnji rok za privatizaciju medija u Srbiji je 1. srpnja 2015. godine, a Zakon o javnom informiranju predviđa privatizaciju medija samo prodajom kapitala, uz očuvanje djelatnosti nakon privatizacije u trajanju od pet godina. Za medije koji ne budu privatizirani do 1. srpnja 2015. godine, predviđeno je ustupanje kapitala zaposlenima u obliku besplatnih dionica.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati