Podsjećamo: Zimske gume treba zamijeniti ljetnima do sredine travnja
Ilustracija: Shutterstock
DOLASKOM proljeća i prelaskom na ljetno računanje vremena potrebno je zamijeniti zimske gume na našim automobilima. Prema hrvatskim zakonima, ljetne gume trebamo imati najkasnije do 15. travnja, dok je u većini zemalja Europske unije taj rok prošao sredinom prošlog mjeseca.
Hrvatski vulkanizeri već rade punom parom, a zbog proljetnih temperatura vozači su već krenuli sa zamjenom zimskih guma na svojim vozilima. S dolaskom viših temperatura to je itekako nužno, upozorava stručnjak za gume, Željko Kalečak.
"Prema konstrukcijskom rješenju zimskih guma, moramo znati da su one mekanije gume. Znači, to su gume koje se koriste zimi i na visokim temperaturama koje sada nastupaju, 20, 25 ili 30 stupnjeva, zimske gume bi se vrlo brzo potrošile. One imaju drugačiju konstrukciju. Dosta su mekane. Ljetne gume imaju nešto manje kanala za izbacivanje vode i snijega. Prema tome, svakako treba zamijeniti zimske gume ljetnima", naglašava Kalečak.
Za one koji imaju istrošene zimske gume, vrijedan je savjet: "Ako imate zimske gume na vozilima koji još imaju nekih tri do četiri milimetara profila, a šteta ih je baciti, kako je vrijeme štednje, onda je možda poželjno sad još voziti te zimske gume četvrti, peti i šesti mjesec, a onda 1. srpnja, prije odlaska na godišnji odmor, namontirati ljetne gume".
Skladištenje guma
U današnje vrijeme sve su popularniji hoteli za gume gdje se one skladište do iduće sezone uz određenu financijsku naknadu. Ako ipak nismo za tu opciju, bitno je da se one spreme na tamna, hladna i suha mjesta, napominje Kalečak.
"Gume moramo staviti da nisu izložene suncu, da nisu u dodiru s naftnim derivatima, s nekim kiselinama. Nije ih dobro imati na balkonu. Možete ih staviti u podrum, ali on mora biti suh, znači da nema vlage i nikako ne u nekakve kotlovnice".
Bitna je i montaža guma, taj posao ne može raditi bilo tko, mogu ih montirati samo stručne osobe. "Moraju ugraditi kvalitetne ventile i utege. Osim toga, uvijek tražite račun za montažu guma. Ne daj Bože da se nešto nepredviđeno dogodi, ošteti naplatak ili ventil, a još gore, ako bi vam ispao kotač, ako nemate račun, nećete moći reći u kojem ste servisu montirali gume", ističe Kalečak.
Cijene ljetnih guma variraju ovisno o proizvođaču i njihovim dimenzijama. Uz montažu i balans guma - priličan trošak, no ako ih zamijenimo na vrijeme, nekoliko godina nećemo morati kupovati nove gume, samo ćemo plaćati njihovu montažu i skladištenje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati