Novi Zakon o zaštiti potrošača ide na ruku građanima - bude li ga se provodilo u praksi
Ilustracija: Shutterstock
SAVEZ Potrošača ocijenio je danas da će novi zakon o zaštiti potrošača, koji je vlada prihvatila na današnjoj sjednici, donijeti višu razinu zaštite potrošača bude li ga se provodilo u praksi. "Ovo je jako dobro jelo kojem treba dodati još malo začina kako bismo dobili vrhunsko jelo", rekao je slikovito Hini predsjednik Saveza Potrošač Ilija Rkman komentirajući predloženi zakon.
Iako zadovoljan jer je u prijedlogu prihvaćeno nekoliko njihovih ključnih amandmana, Rkman zamjera što je zakon u odnosu na ranija rješenja teško čitljiv za prosječnog građanina pa to stavlja kao zadaću udrugama da građanima objašnjavaju pojedine odredbe kako bi se bolje snašli u novom tekstu.
Predlagatelj je po Rkmanovim riječima prihvatio amandman da se zakonom specificiraju javne usluge - od elektronskih komunikacija do pogrebnih usluga čiji davatelji moraju imati povjerenstvo za reklamacije.
Rkman je ocijenio korakom naprijed i to što je lokalna samouprava dobila precizirane obaveze na području zaštite potrošača što će po njegovom mišljenju ojačati njezinu poziciju i odgovornost.
"Ovaj zakon mora pomaknuti Hrvatsku s 26. mjesta na najmanje petnaesto ili čak deseto na indeksu zadovoljstva potrošača na razini Europske unije"
Osim toga, kazao je, u zakonu se prvi put pojavljuje predsjednik države kao nacionalni nositelj zaštite potrošača, čime se definira da je zaštita potrošača javni interes od nacionalnog značenja. No, Rkman smatra kako je tome još trebalo dodati da Republika Hrvatska jamči provedbu zakona, ali im taj amandman nije prošao.
Potrošač je tražio da se nakon javne rasprave održi sjednica nacionalnog vijeća za zaštitu potrošača kako bi "izbrusili" nacrt, ali im taj prijedlog nije prihvaćen.
Rkman smatra da bi zakon nakon usvajanja trebao omogućiti smanjivanje dvostrukih standarda kvalitete i svojstva robe u staroj i novoj Europi. Morao bi također otkloniti zadnjih nekoliko godina drastično narušenu ravnotežu potrošača i poslovnog sektora prema broju reklamacija i ovrha.
"Ovaj zakon mora pomaknuti Hrvatsku s 26. mjesta na najmanje petnaesto ili čak deseto na indeksu zadovoljstva potrošača na razini Europske unije", rekao je Rkman.
Prema prijedlogu trgovci bi prilikom sniženja, rasprodaje i akcija morali isticati staru i sniženu cijenu. Akcije bi mogle trajati najduže 30 dana, a kupci bi mogli vratiti robu u roku od 14 dana bez objašnjena.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati