Analiza: Usporedba kontejnerskog prometa u sjevernojadranskim lukama
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Arhiva
KAKO je Luka Rijeka u posljednje vrijeme, zbog najavljene dokapitalizacije i proširenja kontejnerskog kapaciteta puštanjem u rad nadograđenog terminala Brajdica, dosta spominjana u investitorskim krugovima, iCapital je odlučio usporediti kretanje kontejnerskog prometa u sjevernojadranskim lukama u prvoj polovici ove godine, kao i protekle godine.
Prošlu je godinu obilježio pad kontejnerskog prometa u gotovo svim sjevernojadranskim lukama osim Trsta čiji se promet povećao za 4,6% u odnosu na 2011. U prvoj pak je polovici ove godine slika potpuno suprotna, pri čemu su sve promatrane luke ostvarile rast kontejnerskog prometa u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a upravo Trst i Rijeka vodeći su u tom pogledu s povećanjem od 14% odnosno 12%.
U Luci Rijeka nedavno je uspješno završena prva razvojna faza projekta proširenja kontejnerskog terminala Brajdica. Kompanija Adriatic Gate Container Terminal investirala je više od 30m EUR u opremanje novog pristaništa i skladišnog prostora za kontejnere, izgrađenog od strane Lučke uprave Rijeka kao dio Rijeka Gateway projekta.
Proširenje terminala uključuje 320m novog pristaništa, udvostručen skladišni kapacitet, dvije post-panamax obalne dizalice, šest kontejnerskih mostova za skladišni prostor te još dva kontejnerska mosta za željeznicu. Spomenute investicije trebale bi omogućiti terminalu Brajdica 24% veći promet u 2013. u iznosu 157.000 TEU, prema planu menadžmenta koji također predviđa 245.000 TEU u 2015.
Također, Luka Rijeka se sprema i na dokapitalizaciju čime bi osigurala dio sredstava za dovršetak drugog kontejnerskog terminala Zagrebačko pristanište, projekta vrijednog 70m EUR koji bi u konačnici (2017.) trebao imati kapacitet oko 500.000 TEU godišnje, kao i za razvoj pozadinskog terminala na Škrljevu vrijednog oko 40m EUR. Samim time, čelnici luke očekuju porast ukupnog kontejnerskog kapaciteta na preko 1.000.000 TEU godišnje do 2017.
Kontejnerski promet Luke Koper se u 1H 2013. poboljšao za 6% u odnosu na 1H 2012. te je dosegao 2,9m tona, dok se mjeren jedinicom TEU povećao za 1%. Konkurentnost kontejnerskog terminala još uvijek je pod utjecajem odgoda produbljivanja prilaznog kanala prema luci, što će u konačnici omogućiti prolaz punih post-panamax brodova.
Ulaskom Hrvatske u EU na ovom tržištu možemo očekivati zanimljiv razvoj događanja, s obzirom da će Luka Rijeka postati konkurentnija zbog smanjene carinske procedure, što bi uz postepenu obnovu i razvoj prilazne željeznice trebalo omogućiti iskorištavanje dodatnog kapaciteta kontejnerskog terminala.
Tekst je dio Interkapitalove dnevne publikacije IC Equity Espresso u kojem je dostupno upozorenje investitorima i objašnjenje investicijske Preporuke, dostupne na linku
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati