Volvo predstavlja V60
Tekst: M.N.
Foto: Volvo
U ŽELJI da se priključi svjetskim trendovima švedski proizvođač predstavlja novi karavan naglašene estetike i izvanserijske sigurnosti. Predstavljen kao najdinamičniji Volvo u povijesti, novi V60 na ceste stiže na jesen. Nema sumnje kako su u Volvu bili beskompromisni u vezi s odnosom dizajna i karavanske koncepcije. Išlo se toliko daleko da automobil i u ovom praktičnijem izdanju zadržava pedigre izvorne limuzine s gotovo coupeovskom linijom krova i istaknutim bokovima.
Jednako zanimljiv automobil ostaje iznutra. Glavna novost je praktičniji tovarni prostor kapaciteta tek prosječnih 430 litara, ali s utovarnom širinom od 1.095 mm. Stvar spašava lako preklapanje sjedala u ravnu podnicu, uključujući ono suvozačko.
Ponudu motora čini osam jedinica, pet benzinskih i tri dizelske. Ponuda benzinaca oslanja se na GTDI serije, starta 1,6 motorom sa 152 (T3) i 182 KS (T4), a prate je dvije izvedbe novog 2.0 benzinca sa 205 KS i 300 Nm (T5), odnosno 243 KS i 320 Nm (2.0 T).
Mjesto top izvedbe rezervirano je za T6, tj. 3.0 redni šest-cilindarski motor sa 309 KS i 440 Nm. Potonji potjera švedski karavan do 100 km/h za 6,6 sekundi i sve do maksimuma limitiranog na 250 km/h. Svi motori osim najslabijeg T3 nude se i s automatskim šeststupanjskim mjenjačem.
Iz dizelske domene izdvaja se 1,6 motor sa 117 KS i 270 Nm (DRIVe) kao početak ponude te dvije izvedbe 2,0 petcilindraša, slabija sa 166 KS i 400 Nm te jača sa 208 KS i 420 Nm. I ovdje je šeststupanjski ručni mjenjač osnova, a opcijski se nudi automatika.
Priča za sebe ostaje sigurnost, Volvova glavna smjernica čiji konačni cilj je da 2020. godine Volvo garantira gotovo utopijsku 100-postotnu sigurnost. Kad je pak u pitanju V60, ovaj automobil će bez problema izbjegavati nezgode, detektirati pješake, a po potrebi i automatski kočiti. Naravno, potpuna elektronska logistika (ASC, DSTC i sl) i osjetno izravniji upravljač ovdje su bili visoko na listi prioriteta, baš kao i odlična stabilnost zahvaljujući AWD pogonu.
Uostalom, automobilu su namijenjena dva podvozja, dinamičko u standardnoj ponudi na europskom tržištu i tzv. touring namijenjen podnebljima gdje je komfor i dalje prioritet. Opcijski se nudi i FOUR-C (Continuously Controlled Chassis Concept), dok je AWD pogon serijski za T6 i opcijski za D5 izvedbu s automatskim mjenjačem.
Estetski dostojan izvornog S60 i potpomognut gamom moćnih motora, ovaj bi model trebao dogurati do godišnje naklade od oko 50.000 primjeraka, od čega je čak 90% namijenjeno Europi. Cijene još uvijek nisu poznate.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati