Srpski pilot nije ni trebao upravljati indijskim zrakoplovom smrti
Tekst: Z.J., J.D.
Foto: AFP
NAKON jučerašnje nesreće u kojoj je poginulo 159 osoba, u Indiju stižu brzojavi sućuti sa svih krajeva svijeta. Sedmero preživjelih je odvezeno u bolnicu i zasad su izvan životne opasnosti.
U zrakoplovu Boeing 737-800 zrakoplovne kompanije Air India Express koji je letio na putu iz Dubaija u Mangalore na jugu Indije su bili većinom državljani Indije koji rade u Dubaiju i vraćali su se u domovinu. Među njima je bilo i 20 djece. Zrakoplov je tijekom slijetanja sletio s piste koja leži na neravnom terenu i završio u dolini.
Vrijeme dobro, pilot iskusan
Istraga o uzrocima nesreće i dalje traje, a više će podataka o nesreći istražiteljima dati crna kutija koja je nađena nedugo nakon nesreće. Nedugo nakon nesreće SAD je Indiji ponudio pomoć u istrazi oko uzroka nesreće.
Istražitelji su kliještima morali rezati ostatke trupa zrakoplova kako bi pronašli crne kutije, a posao im je otežala činjenica da su dijelovi trupa bili razbacani diljem mjesta nesreće. U pomoć su došla i četiri američka forenzičara, a indijske vlasti još ne žele spekulirati o mogućem uzroku pada zrakoplova.
Vremenske prilike tijekom slijetanja su bile dobre, a u zraku nije bilo ni vjetra ni kiše koji bi smanjili vidljivost koja je iznosila šest kilometara. I pilot i kopilot su bili iskusni te su na pistu u Mangalore slijetali već više puta. Uoči pristanka, piloti nisu kontroli leta dojavili ni o kakvim teškoćama sa zrakoplovom.
Pilot je bio Zlatko Glušica, britanski državljanin podrijetlom iz Srbije, iskusni pilot koji je za Air Indiju radio posljednje tri godine, s još 20-ak JAT-ovih pilota, kojima je trenutno staž u mirovanju u matičnom poduzeću. Glušica, da stvari budu gore, uopće nije trebao biti pilot na letu, ali su ga pozvali da zamijeni kolegu.
Postoje neke indicije da je uzrok nesreće bila greška pilota, budući da je Glušica zrakoplov spustio 600 metara dalje od piste, ali to je samo jedna od mogućnosti. Nitko nije sasvim siguran što se dogodilo, osim da ni Glušica ni kopilot nisu prijavili nikakav kvar. Glušica je pistu na koju se spuštao znao jako dobro, budući da je puno puta slijetao na nju.
> Srbin iz Velike Britanije upravljao avionom koji se srušio: 159 poginulih i sedam preživjelih
Nesvakidašnje junačko djelo
Niti sedam ljudi koji nisu poginuli u nesreći ne bi danas mogli zahvaljivati na tome da nije bilo trojice seljaka koji su se prvi našli na mjestu pada zrakoplova i poduzeli nevjerojatno junačko djelo, javlja Reuters.
Satish Malavoor, te braća Satish i Nonayya Devadiga, čiji se posjedi nalaze neposredno pored mjesta pada, odmah su pohitali do mjesta nesreće nakon što su čuli stravičnu eksploziju. U vrlo kratkom roku trojica junaka uspjeli su iz zrakoplova izvući sedam ljudi, za koje su indijske vlasti rekle da ne bi preživjeli bez ovog junačkog čina.
Ipak, Satish Devadiga nije ponosan ni samozadovoljan, nego tužan zato što nije uspio spasiti dječaka kojeg je gledao kako gori. Nakon što je izvukao jednog od putnika, ispričao je, vidio je dječaka koji u plamenu zapomaže. Pokušao mu se približiti, ali vatra je bila prejaka. Satish se morao odlučiti za pametniju opciju, i pokušati pomoći onima kojima je mogao. Prizor dječaka koji gori, rekao je, nešto je što se ne može opisati ni zaboraviti.
Indiji su sućut nakon nesreće izrazili mnogi svjetski vođe. Među prvima je to učinio Jusuf Raza Gilani, premijer susjednoga Pakistana s kojim Indija ima izrazito napete odnose. Brzojave sućuti su poslali i kineski premijer Ven Džiabao, ruski predsjednik Dmitrij Medvjedev te britanski ministar vanjskih poslova William Hague. Diljem Indije ljudi se skupljaju u molitvi za žrtve nesreće.
Rodbina je dosad identificirala 87 žrtava nesreće, prenosi CNN.
Među preživjelima i indijski student medicine
Među preživjelima se nalazi i student medicine koji je prepričao stanje u avionu nakon slijetanja s piste. "U trenu je putnička kabina bila puna dima, a odmah nakon toga se na truplu aviona otvorio veliki otvor kroz koji sam ja iskočio i spasio se. Sakrio sam se između drveća kako bih se spasio od eventualne eksplozije. Ubrzo nakon nesreće na to područje je došlo puno spasilaca i lokalnoga stanovništva. Mene su odvezli u bolnicu", prepričao je u bolnici preživjeli indijski student.
Pista na vrhu brda
Pista u Mangaloreu leži na vrhu brda, a na kraju obiju staza je strmina. Jedna od staza je 2006. godine produžena kako bi na nju upravo mogli slijetati zrakoplovi poput Boeinga 737.
Stručnjaci su više puta upozorili da takva vrsta piste za pilote predstavlja opasnost, ali je predstavnik indijskoga ministarstva zrakoplovstva Madhavan Nambiar te navode odbacio, dodajući kako je na te piste bez ikakvih problema sletjelo više od 32.000 zrakoplova.
Ministar Jandroković izrazio sućut Indijcima
Ministar vanjskih poslova i europskih integracija Gordan Jandroković uputio je u nedjelju, 23. svibnja 2010. godine pismo sućuti ministru vanjskih poslova Republike Indije Shriju Krishni povodom tragične zrakoplovne nesreće Air India Expressa u Mangaloreu tijekom jučerašnjeg dana, u kojoj su među poginulim putnicima i članovima posade bili brojni indijski državljani.
Ministar Jandroković u pismu je izrazio iskrenu sućut u svoje osobno te u ime Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija, stoji u priopćenju iz MVPEI-ja.
Izrazivši duboko suosjećanje s obiteljima žrtava i ponudivši razumijevanje u ovoj teškoj situaciji, poručio je i iskrenu sućut Vladi Republike Indije i indijskom narodu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati