VIDEO Ovaj auto brži je i od Koenigsegga
ŠVEDSKI proizvođač više nije vlasnik rekorda na stazi Laguna Seca.
Bitka ove dvije marke traje već nekoliko godina. Točnije, od 2021. godine otkako su dva proizvođača razmijenila pet puta titulu najbržeg. Pogađate, u pitanju je Czinger čiji je automobil stvoren doslovno da ruši rekorde.
Cijela ova priča započela je u srpnju 2021. godine, kada je Czinger šokirao automobilsku industriju vremenom od 1:25,44 sa svojim tada još ne potpuno serijskim modelom 21C, čime je srušen dugogodišnji rekord McLarena Senne.
Koenigsegg je odgovorio u kolovozu 2024., tijekom Monterey Car Weeka, kada je Jesko odvozio krug za 1:24,86. Czinger se vratio samo nekoliko dana kasnije i dodatno spustio vrijeme na 1:24,75.
Početkom ove godine Czinger je s produkcijskom verzijom modela 21C krenuo na turneju po SAD-u i postavio pet rekorda kruga, među njima i onaj na Laguna Seci s vremenom 1:24,39. Koenigsegg je ubrzo uzvratio objavom novog rekorda od 1:24,16.
Sada se situacija ponovno okrenula u korist američkog proizvođača. Czinger je objavio novo vrijeme kruga od impresivnih 1:22,30, što je gotovo dvije sekunde brže od posljednjeg Koenigseggova rezultata.
Vrijedi pritom istaknuti da ne govorimo o etabliranim hiperautomobilskim divovima poput Lamborghinija ili Ferrarija. I Koenigsegg i, još izraženije, Czinger relativno su mladi igrači u ovom segmentu. Czinger se pritom nameće kao možda najbolji primjer filozofije tihe, ali iznimno učinkovite izvedbe. Bez velike pompe, ovaj tim kontinuirano postavlja zapanjujuće rezultate na stazi.
Još u studenome, kada je izgubio rekord, Czinger je javno poručio da će se vratiti i pokušati ponovno osvojiti prvo mjesto. Takva odlučnost i dosljednost rijetkost su u svijetu superautomobila.
Ipak, treba spomenuti da je Koenigseggov posljednji rekord postignut u specifičnim uvjetima. Automobil je morao voziti na dan s ograničenjem buke, pri čemu vozila nisu smjela prelaziti 90 decibela. Zbog toga je Jesko morao dobiti neuobičajeno velik prigušivač ispuha, kao i teže kotače nego inače. Drugim riječima, ne bi trebalo iznenaditi ako Koenigsegg već planira novi pokušaj.
Sada preostaje vidjeti hoće li McMurtry uspjeti dovesti model Spéirling u serijsku proizvodnju 2026. godine. Ako se to dogodi, teško je očekivati da će ga, barem u ovom desetljeću, itko uspjeti nadmašiti, bilo da se radi o Koenigseggu ili Czingeru.
Podsjetimo, Czinger 21C je američki hiperautomobil dizajniran s naglaskom na ekstremne performanse i inovativnu tehnologiju. Pokreće ga hibridni pogonski sustav koji kombinira twin-turbo V8 motor i električni motor, ukupne snage preko 1.250 KS, što mu omogućuje iznimno ubrzanje i vrhunske dinamičke sposobnosti. Zahvaljujući laganoj karbonskoj strukturi i naprednoj aerodinamici, 21C postiže nevjerojatne rezultate na stazi. Performanse su mu usporedive s najekskluzivnijim hiperautomobilima na svijetu, s ubrzanjem do 100 km/h za oko 1,9 sekundi i najvećom brzinom koja premašuje 400 km/h. Cijena Czinger 21C je na upit i kreće se u milijunima.