Arrivabene: Hamilton nije kriv
MAURIZIO ARRIVABENE, koji je od 2015. do 2018. bio na čelu Ferrarija, dobro poznaje pritisak koji nosi vođenje najslavnije momčadi Formule 1 i očekivanja navijača. S obzirom na to da se momčad opasno približava dvadesetogodišnjici bez konstruktorskog naslova, posljednji je osvojen 2008., Hamiltonova debitantska sezona u crvenom bolidu dodatno je pojačala pritisak. Ipak, Arrivabene odgovornost više pripisuje momčadi nego vozaču.
"Angažirate ga samo ako imate pobjednički bolid"
Iako Lewis Hamilton po prvi put u karijeri nije ostvario nijedno postolje tijekom cijele sezone te je u internom dvoboju s Charlesom Leclercom bio poražen čak 19 puta, bilo u kvalifikacijama bilo u utrkama, Arrivabene za Quotidiano Sportivo tvrdi da Britanac nije za otpis.
"Lewis nije gotov, i dalje je konkurentan, ali nekoga poput njega angažirate samo ako mu možete dati konkurentan bolid. Treba mu pravi paket da bi postigao maksimum, ako ga nemate, nemojte ga angažirati. To nije kritika, to je zdrav razum", izjavio je Arrivabene.
Bivši šef momčadi smatra da Ferrari nije odradio svoj dio posla, što je rezultiralo padom s pozicije viceprvaka. Ipak, suzdržava se od izravne kritike trenutnog vodstva. "Razočaran sam. Znam koliko je teško pobijediti u F1, stoga se suzdržavam od prosuđivanja onoga tko je sada na čelu", rekao je.
Dodao je kako žali što nije surađivao s Andreom Stellom, koji je otišao u McLaren neposredno prije njegova dolaska. Posebno je naglasio važnost Adriana Neweyja: "Angažirati ga? Apsolutno, da. Bio je neophodan."
"Verstappen je Schumacherov nasljednik"
Arrivabene se osvrnuo i na Maxa Verstappena, kojega vidi kao nasljednika Michaela Schumachera, unatoč tome što u Ferrariju vozi jedini vozač koji je dostigao Schumacherov broj naslova. "Max je fenomen. U bolidu F1 ima oko 50.000 komponenti, a on uspijeva izvući maksimum iz svakoga detalja. On je Schumacherov nasljednik. Ima istu snagu i isti osjećaj za vodstvo, zna kako inspirirati one koji rade s njim", analizirao je Arrivabene.
"Slika je gora nego što jest"
I unutar Ferrarija brane Hamiltona od kritika. Matteo Togninalli, šef inženjeringa na stazi, za Motorsport je objasnio kompleksnost prilagodbe. "Promjene vozača i momčadi, pogotovo za nekoga poput Lewisa koji je 10 godina bio u istoj momčadi i ima određeno iskustvo, vrlo su teške i za jedne i za druge. Mislim da je ono što se vidi izvana puno gore nego što jest", istaknuo je Togninalli.
"Odnos koji gradimo s Lewisom izuzetno je pozitivan, već imamo vrlo snažnu vezu s njim. Međutim, frustracija i rezultati stvaraju sliku o nama samima i o njemu u Ferrariju koja je, po momu mišljenju, puno gora nego što je u stvarnosti", zaključio je inženjer.
Dolazak u Ferrari u eri bolida s "ground effectom" pokazao se kao loša kombinacija za Hamiltona. No, nova tehnička pravila za 2026. godinu otvaraju mu potpuno novu priliku. Ako je ne iskoristi, izgovora za neuspjeh više neće biti.