Šok u svijetu mode: Kreativni direktor Versacea odlazi nakon samo jedne kolekcije
PRI KREIRANJU rubrike Index Shopping nastojimo izdvajati odlične proizvode koji se i nama sviđaju te odlične akcije i popuste. Ne objavljujemo proizvode koje i sami ne bismo kupili ili smatramo da njihova promocija nije u skladu s profesionalnim standardima. Neki proizvodi u rubrici Index Shopping mogu biti sponzorirani.
Svijet mode zatečen je viješću iz Milana: Dario Vitale, kreativni direktor koji je u rujnu oduševio svojom prvom kolekcijom za Versace, napušta slavnu modnu kuću nakon samo osam mjeseci. Ovaj šokantan potez postavlja pitanje ima li u današnjoj modnoj industriji, vođenoj korporativnim interesima, još uvijek mjesta za istinsku originalnost.
Prada Grupa potvrdila je da Dario Vitale, dizajner koji je hrabro preuzeo kreativno vodstvo nakon odlaska Donatelle Versace, napušta brend nakon samo jedne, iznimno hvaljene revije, piše CNN. Njegov mandat jedan je od najkraćih u novijoj povijesti, a prekinut je nakon debija koji je bio jedan od najkomentiranijih i potencijalno najutjecajnijih u sezoni.
"Versace i njegov glavni kreativni direktor, Dario Vitale, sporazumno su se dogovorili o razlazu s učinkom od 12. prosinca 2025.", stoji u službenom priopćenju. "Željeli bismo se iskreno zahvaliti Dariju na njegovom izvanrednom doprinosu razvoju kreativne strategije brenda tijekom ovog prijelaznog razdoblja."
Ova vijest dolazi samo dva dana nakon što je Prada Grupa zaključila preuzimanje Versacea za 1.44 milijarde dolara. Izjavu o Vitaleovom odlasku potpisao je novi izvršni predsjednik Lorenzo Bertelli, sin Miuccije Prade i Patrizija Bertellija, koji je izvršni direktor Prade i predsjednik upravnog odbora.
Kolekcija koja je oduševila
Vitaleova debitantska kolekcija nije samo impresionirala modne kritičare, već je snažno odjeknula na društvenim mrežama i, što je najvažnije, privukla pažnju generacije Z. Manje od tri tjedna prije objave njegova odlaska, britanska pjevačica Olivia Dean, nominirana za nagradu Grammy, nosila je čak četiri kreacije iz njegove nove kolekcije tijekom nastupa u popularnoj emisiji Saturday Night Live, izvještava The New York Times.
"To je suludo", izjavio je modni komentator Nicky Campbell. "Prvi put sam zaista razumio brend. Činilo se progresivnim i očajnički potrebnim." Slično je reagirao i Hanan Besovic, poznat na Instagramu kao @ideservecouture: "Nisam sretan, htio sam vidjeti više."
Odvažna vizija protiv "tihog luksuza"
Vitale, koji je 15 godina radio za Pradin brend Miu Miu, donio je estetiku koja je bila sve samo ne suptilna. Njegova revija, s provokativnim stiliziranjem i mladenačkim odabirom modela, bila je rijedak krik vješto izrađenog "lošeg ukusa" u moru brendova koji se oslanjaju na siguran i konzervativan trend "tihog luksuza".
Bila je to prva Versace kolekcija u 47-godišnjoj povijesti koju nije dizajnirao član obitelji Versace. Ipak, mnogi su u njoj prepoznali humanističku drskost osnivača Giannija: tvrdnju da ljudi koji su pomalo neukusni, besramni i super kičasti zaslužuju biti slavljeni jednako kao i oni koji cijene bež džempere od kašmira.
Korporativne igre i neizvjesna budućnost
Zanimljivo je da ni Miuccia Prada ni Donatella Versace nisu prisustvovale Vitaleovoj reviji, a iz Versacea su poručili kako je "Donatellina namjera bila dati Dariju prostor za debi." Ipak, čini se da je nova korporativna strategija prevagnula. Izvršni direktor Prade Andrea Guerra nedavno je izjavio kako grupa ne želi raditi nagle promjene. "Na početku je stabilnost vrlo važna riječ. Ne želim ubiti pacijenta dok ga liječimo", rekao je.
Rijetko se događa da dizajner ode nakon samo jedne, i to uspješne kolekcije, što sugerira da kemija između nove uprave i kreativne vizije jednostavno nije bila dobra. Iz Versacea su poručili da će ime novog kreativnog direktora "biti objavljeno u dogledno vrijeme". Modni svijet s nestrpljenjem iščekuje hoće li se novi odabir usuditi šokirati na način na koji je to Vitale tako kratko, ali pamtljivo uspio.