Najbrži električni auto na svijetu dobio verziju bez krova, cijena ostavlja bez daha
IAKO će mnogi pomisliti kako se radi o Rimčevoj Neveri, najluđi električni roadster današnjice nastao je u Japanu.
U grupu najupečatljivijih električnih bolida spadaju Lotus Evija, Pininfarina Battista i Rimac Nevera. Iako električni hiperautomobili još uvijek nisu u potpunosti osvojili entuzijaste, oni pokazuju potencijalnu budućnost u kojoj snažni električni modeli obaraju tradicionalne rekorde superautomobila. U taj se ekskluzivni krug sada uključio i Aspark Owl, sad i u toples izdanju.
Kao i njegovi poznatiji rivali, Aspark Owl je ekstreman u svakom pogledu. Njegov potpuno električni pogon svrstava ga među najjače hiperautomobile na struju, a vrlo ograničena dostupnost pretvara ga u kolekcionarski primjerak. Sada bi prvi japanski električni hiperautomobil mogao postati još poželjniji.
Aspark Owl Roadster je najbrži električni roadster na svijetu. Otvorena verzija modela Owl razvija 1.953 KS, ima teoretsku najveću brzinu od 413 km/h i može ubrzati do 300 km/h za manje od 10 sekundi. Te brojke svrstavaju ga među najekstremnije cestovno legalne hipersportske automobile današnjice.
Naravno, takve performanse i rijetkost imaju svoju cijenu. Prema prvim procjenama, osnovna cijena Owl Roadstera iznosi oko 3 milijuna eura, pa će samo nekolicina vrlo bogatih ljubitelja električnih superautomobila moći doći do njega.
Ispod karbonske karoserije Roadster prati istu tehničku osnovu. Pogon čine četiri neovisna elektromotora s ukupno 1.953 KS i 1.416 Nm dostupnog okretnog momenta. Ogromna snaga osigurava izuzetne performanse, pa ubrzanje do 100 km/h stiže za 1,78 sekundi, na 200 km/h je za 4,76 sekundi, a na 300 km/h nakon samo 9,74 sekundi.
Procijenjena maksimalna brzina iznosi 413 km/h, iako je za cestovnu uporabu elektronički ograničena na 350 km/h. Unatoč ekstremnoj tehnologiji i bateriji kapaciteta 69 kWh, Roadster teži samo 1.900 kilograma, što je vrlo malo za električni automobil ove klase.
Karbonska monokok šasija i ovjes s dvostrukim ramenima, uz mogućnost podešavanja visine (od 80 do 160 mm), čine osnovu njegovog podvozja. Karbon-keramičke kočnice s prednjim čeljustima od deset klipova i aktivna aerodinamika, uključujući podesivo stražnje krilo, osiguravaju stabilnost pri velikim brzinama. Roadster nudi i više načina vožnje, od Snow moda do agresivnih postavki usmjerenih na performanse.
Otvoreni krov ključni je dio identiteta Roadstera. Iz Asparka iskustvo vožnje opisuju kao sjedinjavanje s cestom, uz pojačan osjećaj zvuka, strujanja zraka i vibracija.
Što se tiče cijene, službeno i dalje nije objavljena, no procjene govore da će svaki od planiranih dvadesetak primjeraka stajati više od 3 milijuna eura. Time bi Owl Roadster postao jedan od najskupljih električnih automobila na svijetu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati