VIDEO Tužan dan za Fordove fanove: Pogledajte proizvodnju zadnjeg Focusa
VEĆ SMO u nekoliko navrata najavljivali kraj proizvodnje Focusa, a sada je objavljena i snimka zadnjeg primjerka.
Većina, a posebno oni koji razmišljaju emocijama sa strane korisnika, složit će se kako je prava šteta što je Ford odlučio ukinuti svoje najpopularnije modele. S tržišta su otišli Mondeo, cijenjena obiteljska i poslovna limuzina (i karavan), a potom je ugašena i Fiesta, jedan od najpopularnijih modela na europskom tržištu.
Treća po redu žrtva u Fordovoj "automobilskoj žetvi" je Focus, vjerojatno najznačajniji model europskog Forda u ovom mileniju. Iako je posljednji Focus navodno sišao s proizvodne trake u Saarlouisu u Njemačkoj, tvrtka još uvijek nije ništa objavila. Ford nije službeno potvrdio završetak proizvodnje, ali radnici otvoreno govore o tome i opisuju kraj modela kao "bolan" i "tužan".
U Fordu nitko nije našao za shodno da napiše koju rečenicu o modelu koji je obilježio automobilski svijet i bio vjerojatno jedini model koji je mogao dostojno parirati najboljima, pa i Golfu. U mnogočemu je i bio najbolji.
Još je gore što budućnost tvornice u Saarlouisu izgleda vrlo neizvjesno. Prije dvije godine Ford je objavio da je "proveo opsežnu potragu" za strateškim partnerom te je u lipnju 2023. potpisao neobvezujući sporazum s potencijalnim ulagačem. Međutim, taj se neimenovani investitor povukao nakon "temeljitog procesa dubinske analize i pregovora".
Gašenje Focusa najnoviji je udarac europskom ogranku tvrtke, koji se posljednjih godina suočava s padom prodaje. Tvrtka istodobno provodi bolna smanjenja broja zaposlenih, a tu je i neuspješna suradnja s Volkswagenom.
Povratak Fieste?
U takvim okolnostima, Ford Europe dobio je novog predsjednika pred kojim su teške odluke. Prema pisanju Autonewsa, Jim Baumbick morat će odlučiti isplati li se u Europi koristiti novu Universal EV Platformu, koja će prvo biti predstavljena na jednom modelu srednje veličine iz segmenta pick-upova.
Ako zaključi da platforma nije pogodna za Europu, publikacija navodi da bi se Baumbick mogao još snažnije okrenuti partnerstvu s Volkswagenom. Kao jedna od mogućnosti spominje se potpuno nova Fiesta temeljena na modelu ID. Polo. Taj se model razvija na novoj MEB Entry platformi i trebao bi koštati manje od 25.000 eura.
Dok se ne vidi hoće li se to uistinu ostvariti, Ford je već najavio novi "višenamjenski" model koji će se proizvoditi u Valenciji u Španjolskoj. Prethodna izvješća navode da će taj zasad neimenovani automobil stići 2027. godine te da će biti crossover veličine Focusa.
Navodi se da će se proizvoditi uz model Kuga i da će s njim dijeliti dio komponenti kako bi se smanjili troškovi. Očekuje se i da će biti dostupan u hibridnoj i potpuno električnoj izvedbi.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati