Indija nakon tragedije: Hitno pregledajte prekidače za gorivo na Boeingovim avionima

INDIJSKI zračni regulator izdao je nalog svim domaćim avioprijevoznicima da odmah pregledaju prekidače za dovod goriva na Boeingovim zrakoplovima, nakon što je preliminarna istraga pokazala da su ti prekidači možda odigrali ključnu ulogu u nesreći Air Indiae u lipnju, u kojoj je poginulo 260 ljudi.
Glavna uprava za civilno zrakoplovstvo (DGCA) navela je da je odluka donesena i u kontekstu već započetih provjera kod indijskih i međunarodnih avioprijevoznika. Iako je američka Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) u ponedjeljak poručila da su ti prekidači sigurni, indijski regulator odlučio je preventivno postupiti.
Prekidači za gorivo isključili motore prije pada
Sigurnost prekidača za dovod goriva postala je središnja tema nakon što je preliminarno izvješće otkrilo da je opskrba gorivom prema motorima zrakoplova prekinuta neposredno nakon polijetanja. Nesreća se dogodila na letu 171 iz New Delhija za London, kojim je upravljao Boeing 787 Dreamliner. Riječ je o jednoj od najtežih zrakoplovnih nesreća u svijetu u posljednjih deset godina.
Nakon objave izvješća u subotu, više relevantnih domaćih i stranih institucija najavilo je poduzimanje dodatnih mjera. Među njima je i južnokorejski zračni regulator, koji razmatra izdavanje sličnog naloga svojim prijevoznicima.
Inspekcija temeljem preporuka iz 2018.
DGCA je istaknuo da je nalog u skladu s preporukama FAA iz 2018. godine, koje su operaterima Boeingovih modela savjetovale – ali ne i obvezale – da provjere sigurnosni mehanizam za blokadu prekidača. Cilj te provjere bio je spriječiti slučajno pomicanje prekidača iz položaja "uključeno" u "isključeno".
Prema nalazima Istražnog ureda za zrakoplovne nesreće (AAIB), Air India nije provela te provjere jer one nisu bile obvezne. Sada je DGCA svim avioprijevoznicima naložio da odmah izvrše kontrolu i dostave izvješća o provedenim mjerama.
FAA: Prekidači nisu nesigurni, ali…
U odgovoru na izvješće FAA je poručio da je njihova preporuka iz 2018. godine izdana na temelju podataka da su neki prekidači ugrađeni s deaktiviranim sigurnosnim mehanizmom. No, istaknuli su i da vjeruju kako to ne čini zrakoplove nesigurnima za let.
Izvješće AAIB-a napominje da nije njegov zadatak utvrditi krivnju ili odgovornost, ali navodi da su prekidači na letu 171 prebačeni iz položaja "rad" u "isključi", čime je onemogućeno pravilno djelovanje motora.
Zapisi iz kokpita otkrivaju zbunjenost pilota
Prema transkriptima iz zapisnika leta, jedan od pilota u kokpitu može se čuti kako pita: "Zašto si isključio dovod goriva?" – na što drugi odgovara da to nije učinio. Ti podaci dodatno su potaknuli sumnje u mehaničke ili proceduralne propuste koji su prethodili padu zrakoplova.
U međuvremenu, Udruga komercijalnih pilota Indije stala je u obranu posade. U priopćenju su poručili da su piloti "djelovali u skladu s obukom i svojim ovlastima u izuzetno izazovnim okolnostima" te da ne bi smjeli biti okrivljeni bez čvrstih dokaza. "Piloti ne smiju biti stigmatizirani na temelju nagađanja", navodi se u izjavi.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati