Najveći trend? Snažni parfemi koji ne prolaze nezapaženo

Pri kreiranju rubrike Index Shopping nastojimo izdvajati odlične proizvode koji se i nama sviđaju te odlične akcije i popuste. Ne objavljujemo proizvode koje i sami ne bismo kupili ili smatramo da njihova promocija nije u skladu s profesionalnim standardima. Neki proizvodi u rubrici Index Shopping mogu biti sponzorirani.
INTENZIVNI parfemi trenutačno su u središtu pozornosti. Prošećite bilo kojim aerodromom ili luksuznom robnom kućom i naići ćete na mirise s većom koncentracijom ulja nego ikad prije. Među njima je, primjerice, Hermèsov novi Terre d'Hermes Eau de Parfum Intense, uzvišeni miris s notama bergamota (mutacija limuna) inspiriran "gorućim drvetom i vulkanskim kamenom".
Potom, Diorova linija Esprits de Parfum lansirana 2024. godine, koja je u lipnju predstavila Bois d'Argent Esprit de Parfum; Muglerov Alien Extraintense Eau de Parfum, koji obećava "ekstremnu senzualnost" kroz visokokontrastne note jasmina, kardamoma i mošusa nalik koži zagrijanoj suncem; te sve šira ponuda ekstrakata i eliksira koji obećavaju ostati na koži i s vremenom otkrivati nove razine kompleksnosti, piše W Magazine.
Tu je i Byredova linija Perfume Extract s duboko slojevitim mirisima poput Casablanca Lily, cvjetnog mirisa inspiriranog Marokom; kolekcija Extrait nišne francuske parfemske kuće Matiere Premiere iz 2024. godine; te Tom Fordova linija Private Blend, koja je bila inovacija na tržištu kad je predstavljena 2007., a danas savršeno odgovara duhu vremena.
Tko želi jednostavan parfem ako je dostupna snažnija verzija?
Najnoviji dodatak liniji Private Blend je Rose Exposed, destilat ruže na ruži sa zavodljivim, kožnim notama. Tko još želi jednostavan parfem od ruže kada je dostupna snažnija i daleko složenija verzija?
"Po meni, porast visokih koncentracija povezan je s činjenicom da su parfemi tijekom godina postali prilično skupi", kaže Renaud Salmon, direktor korisničkog iskustva u omanskoj parfemskoj kući Amouage i vizionar koji stoji iza mirisa Daisy Marca Jacobsa i Dolce od Dolce&Gabbane.
"Zadnje što ljudi žele je nositi skup parfem i ne dobiti nijedan kompliment ili imati osjećaj da, kad na kraju dana skinu košulju, ne osjete miris parfema. To vam daje osjećaj kao da ste cijeli dan bili olfaktorno goli", objašnjava Salmon.
Amouage, kultni favorit u svijetu luksuznih parfema poznat po iznimnoj pažnji posvećenoj izradi, možda je jedina kuća koja uvodi potpunu transparentnost oko točne razine koncentracije. "Brendovi su počeli smišljati nazive koji sugeriraju sve bogatije i bogatije značenje. To je jezik koji je vrlo slikovit, koji govori kupcima. Ali nema stvarnu osnovu, jer ništa nije regulirano", kaže Salmon.
Parfemi s koncentracijom do 56 posto
Kolekcija Exceptional Extrait spomenute kuće sadrži parfeme s koncentracijama od 40 do 56 posto, poput Guidance 46 (46 posto), koji je inspiriran cvjetnim mirisom Guidance, ali s dodatnom složenošću kroz note badema i mošusnog, kremastog ambretta.
"Ne natječemo se za najvišu koncentraciju. Važna je prava koncentracija. Ne možete stvarati parfeme u Excel tablici i reći, udvostručit ću koncentraciju, pa će se i dugotrajnost udvostručiti. Važno je definirati osobnost parfema, a zatim odlučiti što ćemo pojačati? Što ćemo pojednostaviti? Tada počinje kreativni rad na formuli", dodaje Salmon.
Suzy le Helley, mlada kreatorica mirisa koja stoji iza nagrađivanog Acne Studios par Frédéric Malle, smatra da brendovi pokušavaju opravdati više cijene: "Živimo u eri u kojoj se koncentracija propituje na dva različita načina. Sve više projekata s vrlo niskom koncentracijom, poput body misteva, preplavljuje tržište. A paralelno, imate suprotan trend, gdje kupci traže sve koncentriranije parfeme."
Kaže da su je u posljednje vrijeme tražili da kreira parfeme s koncentracijama oko 50 posto: "To je vrlo ludo i definitivno utječe na način formulacije, jer su regulatorni zahtjevi puno složeniji. Ne možete koristiti neke sirovine iz uobičajenih koncentracija. I nije isto isparavanje kada nanesete koncentriraniji parfem na kožu. Isparava sporije jer ulje teži duljem zadržavanju na koži."
Nove verzije klasičnih mirisa
Tu su i novi brendovi koji se fokusiraju na visoke razine koncentracije, poput linije 27 87 Romy Kowalewski sa sjedištem u Barceloni, poznate po provokativnim, unikatnim mirisima, svi s visokim udjelom ulja. Većina parfema s visokom koncentracijom nove su verzije klasičnih mirisa.
"Nije riječ o ponovnom stvaranju originala nego o otkrivanju njihovih novih strana", kaže Jérôme Epinette, parfumer kuće Byredo i kreator mirisa poput Bal d’Afrique, Gypsy Water i novog ultra-koncentriranog Violet Grey parfema koji je razvijen za Cassandru Grey.
"Bal d'Afrique, na primjer, ostaje ljubavno pismo o sjećanju, glazbi, pokretu, ali u Absolu obliku sve je to produbljeno", dodaje Epinette, referirajući se na Byredovu novu kategoriju Absolu, koja nudi intenzivnije verzije njihove klasične ponude.
"Bergamot i crni ribiz bljesnu jarko prije nego što izblijede u pralinu i mošus, poput sunčeve svjetlosti koja se pretvara u sjenu. Vetiver i crni amber daju temelj ritmu. Ritam je isti, ali glas je snažniji", objašnjava Epinette.
"Prepoznajem originalni miris, ali razvija se drugačije"
Salmon naglašava da je povezanost s izvornim mirisom ključna. "Kupci uvijek kažu: 'Da, prepoznajem DNK. Prepoznajem originalni miris, ali razvija se drugačije'. Osjeća se dragocjenije, osjeća se dublje."
No, pita se i kada će doći trenutak zasićenja. "Mislim da će opsesija visokom koncentracijom dovesti do zasićenja, kao kad je glazba preglasna", kaže Salmon. "U nekom trenutku je više ne čujete, jer ne čujete nijanse. Mislim da će ljudi početi žudjeti za nijansama i žudjeti za krhkošću. Izazov će postati: kako stvoriti krhkost, nijansu i prozračnost na temelju velike jačine? Kako pomiriti to dvoje?"

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati