Vozači bijesni na ekrane osjetljive na dodir koje proizvođači automobila i dalje nameću
JAGUAR je iznenadio svojim plasmanom među pet najboljih marki u ovogodišnjoj studiji početne kvalitete J.D. Powera.
Zasloni osjetljivi na dodir možda izgledaju elegantno, ali njihova svakodnevna uporaba često frustrira vozače.
Lexus predvodi najnoviju studiju početne kvalitete J.D. Powera u SAD-u, dok je Rivian na posljednjem mjestu.
Plug-in hibridi imaju najviše početnih problema, više od električnih vozila i običnih hibrida.
Veći zasloni, elegantnije sučelje, manje tipki: to je smjer kojim proizvođači automobila uporno idu posljednjih godina, uvjereni da će futuristički digitalni kokpiti privući kupce. No prema najnovijoj studiji početne kvalitete J.D. Powera, ovaj pristup bi se mogao obiti o glavu.
Informacijsko-zabavni sustavi sada izazivaju više pritužbi nego bilo koji drugi dio novog automobila u prvih nekoliko mjeseci vlasništva, što sugerira da pretrpanost tehnologijom više iritira nego što impresionira.
Iako se ukupan broj problema vezanih za informacijsko-zabavne sustave malo poboljšao u usporedbi s prošlom godinom, zasloni osjetljivi na dodir i dalje dominiraju popisom najvećih frustracija u industriji. Centralizacija funkcija poput kontrole klime na zaslonu osjetljivom na dodir možda izgleda moderno, ali pretvara svakodnevne zadatke u višestruke korake koji odvlače pažnju, što je neke proizvođače automobila navelo da tiho preispitaju svoju strategiju za nadolazeće modele.
Zasloni izgledaju dobro, ali su nezgrapni za korištenje
Frank Hanley, viši direktor za usporedbe automobila u J.D. Poweru, objasnio je: "Iako kupci smatraju veće zaslone osjetljive na dodir vizualno privlačnima, njihova funkcionalnost u vozilu sve je veći izvor frustracije. Kupci moraju tapkati i povlačiti kroz više zaslona kako bi pristupili ključnim funkcijama vozila poput postavki klime i ugrađenih otvarača garažnih vrata."
Hanley je napomenuo da bi povratak na fizičke tipke za ključne funkcije mogao pomoći u smanjenju tih pritužbi i poboljšanju korisničkog iskustva. Naposljetku, cilj je praktičnost, a ne pretvaranje kontrolne ploče u zagonetku.
Dizajn držača za čaše je i dalje neobično problematičan
Osim problema sa zaslonima, vlasnici sada ističu novu pritužbu: kompatibilnost držača za čaše. Kako vozači sve više koriste višekratne boce za vodu, termosice za kavu i razne posude neobičnih oblika, mnogi otkrivaju da njihovi automobili nisu prilagođeni tome. J.D. Power bilježi porast pritužbi na držače za čaše koji ne odgovaraju stvarnim potrebama, problem koji se čini minornim sve dok vam boca od 50 dolara ne prevrati pri svakom skretanju.
Lexus na vrhu studije početne kvalitete, Jaguar impresionirao na 4. mjestu
Najnovija studija početne kvalitete J.D. Powera temelji se na povratnim informacijama 92.694 kupaca i najmoprimaca novih automobila u SAD-u tijekom prvih 90 dana vlasništva. Marke su ocijenjene na temelju broja prijavljenih problema na 100 vozila, pa niža ocjena označava višu kvalitetu.
Međutim, važno je napomenuti da ocjena ne uzima u obzir težinu tih problema, jer se škripava obloga koja se lako popravlja računa jednako kao i kvar na mjenjaču. I jednako važno, ova studija ni na koji način ne odražava dugoročnu pouzdanost; jednostavno bilježi koliko problema vlasnici imaju sa svojim potpuno novim automobilima odmah nakon kupnje.
Lexus je zauzeo prvo mjesto za 2025. s ocjenom 166, a slijede Nissan (169) i Hyundai (173). Najveće iznenađenje u poretku došlo je od Jaguara, koji je zauzeo četvrto mjesto s ocjenom 175, nadmašivši nekoliko marki koje se obično hvale svojom (dugoročnom) pouzdanošću. Na petom mjestu našao se Chevrolet s ocjenom 178, iako je pao tri mjesta u odnosu na prošlu godinu.
Na drugom kraju ljestvice, Rivian je postigao slabih 274, najgore od svih marki. Audi (269) i Volvo (254) nisu bili daleko iza. Tesla se značajno poboljšala u odnosu na prošlogodišnjih 262, ali je i dalje završila na 200. U međuvremenu, Ram je pao s prošlogodišnjeg prvog mjesta (148) na osrednje 218.
GM dominira kategorijama modela, plug-in hibridi u problemima
Kada su u pitanju specifična vozila, General Motors je izašao kao pobjednik. Buick Encore GX, Cadillac XT5, Chevrolet Tahoe, Blazer i Silverado svi su se plasirali najviše u svojim segmentima. Ford je slijedio s četiri pobjede modela, dok je Honda osvojila tri.
Što se tiče pogonskih sklopova, plug-in hibridi bili su najproblematičnija skupina ove godine, s ocjenom 237. To je čak gore od baterijskih električnih vozila, koja su postigla 212. Obični hibridi prošli su bolje s 196, ali su i dalje zaostajali za dobrim starim benzinskim modelima, koji su postigli 184.
Naposljetku, novolansirani modeli prijavili su više problema u prosjeku (203) od prenesenih modela (190), što je uobičajen trend u ovakvim studijama jer novi dizajni obično donose i nove greške.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati