Mladi se tek s 30 godina osamostaljuju, a ne paze na ovo kod kupnje prvog stana

Sadržaj nastao u suradnji s: LAQO osiguranje
NA PAPIRU često sve izgleda obećavajuće - kvadrati, kredit, pa i rok isporuke. U stvarnosti, potraga za prvim stanom najčešće završi s manjim prostorom, većim troškovima i još većim stresom. U toj gužvi oko papira, potpisa i namještaja, jedna stvar redovito izostane s liste prioriteta, pitanje što ako se dogodi “ono što nisi planirao”.
Statistike pokazuju da se mladi u Hrvatskoj osamostaljuju tek oko tridesete godine, i to uglavnom uz podršku roditelja te uz višegodišnje stambene kredite. Ipak, prema istraživanju Europske agencije za osiguranje iz 2024., tek svaki peti mladi vlasnik nekretnine u Hrvatskoj ima ugovorenu policu osiguranja. Najčešći razlozi koje navode su uvjerenje da je osiguranje preskupo, praćeno onim poznatim osjećajem - 'to se meni sigurno neće dogoditi”.
Takav osjećaj je razumljiv, ali prirodne nepogode koje su posljednjih godina pogodile Hrvatsku, od razornih potresa do poplava, ne biraju ni vrijeme ni mjesto. Pokazale su koliko su rizici realni i koliko se stanje mijenja preko noći, baš kad to nitko ne očekuje.
Digitalna generacija traži i digitalna rješenja
Posljednjih godina, s razvojem digitalnih alata, percepcija osiguranja među mladima postupno se mijenja. Jedan od pokretača te promjene je LAQO Imovina, prvo u potpunosti digitalno osiguranje imovine u Hrvatskoj koje je osmišljeno za generacije koje obavljaju sve putem mobitela.
"Naši korisnici ne žele gubiti vrijeme na čekanja i pozive. Žele sve riješiti sami, brzo i bez stresa. Zato smo se usmjerili na iskustvo, jednostavnost, preglednost i mogućnost prilagodbe", ističu iz LAQO-a, pa tako ugovaranje osiguranja preko LAQO Imovine postaje fleksibilno, brzo i bez papira ili poziva. Dodatno, cijeli proces odvija se online, bilo kroz web ili mobilnu aplikaciju.
Prednost ovog digitalnog modela je i automatska mjesečna naplata premije putem kartice, bez dugoročnih obaveza. Nalikuje pretplatničkom modelu na kakav su mladi navikli već kod, primjerice, streaming servisa ili drugih aplikacija.
Nakon prvih 12 mjeseci policu se može otkazati u bilo kojem trenutku, bez penala, a korisnik sam bira što će osigurati, bilo da je to građevinski dio nekretnine, stvari u kućanstvu (pokretnine) ili oboje. Drugim riječima, ni podstanari više ne moraju plaćati za pokrića koja im nisu potrebna.
Manje birokracije, a više kontrole
Dejan Petrović, voditelj tima za digitalni razvoj u LAQO osiguranju, ističe da je fokus bio na tome da korisničko iskustvo LAQO Imovine bude maksimalno pojednostavljeno.
"Naš je cilj bio pretvoriti kompleksan proizvod u jednostavno i jasno korisničko iskustvo. Svaki detalj pažljivo je osmišljen kako bi sve funkcioniralo brzo, intuitivno i bez stresa - kao da kupujete nešto svaki dan, a ne ugovarate ozbiljan financijski proizvod. Svu složenost smo 'sakrili' iza jednostavnog sučelja, kako bi korisnik mogao sve obaviti samostalno i bez komplikacija”, pojasnio je Petrović.
U aplikaciji ili na web stranici moguće je u realnom vremenu vidjeti detalje police, unijeti izmjene ili prijaviti štetu kad se dogodi, što pokazuje veliku prednost zbog brzine obrade, ali i isplate. Sve je dostupno u nekoliko klikova.
Ivan Plavljanić, voditelj odjela za LAQO digitalnu strategiju i procese, objašnjava da im je cilj bio približiti korisnicima ideju osiguranja doma koju doista razumiju.
"Dali smo si jasan cilj, stvoriti proizvod koji je jednostavan za razumjeti, fleksibilan za prilagodbu i drugačiji na tržištu. Svako pokriće promišljeno je tako da odgovara situacijama iz svakodnevnog života, bez nejasnoća i sitnih slova”, istaknuo je Plavljanić.
Osiguranje po mjeri modernog života
Mladi se često pitaju trebaju li uopće osiguranje doma. Odgovor obično postane jasan tek kada se nezgoda dogodi, a tada je, nažalost, kasno. Iz LAQO-a ističu da osiguranje doma nije luksuz ili nepotreban trošak, nego investicija u sigurnost stečene imovine.
Uostalom, nitko ne planira poplavu, požar ili provalu, ali kada se dogodi, troškovi mogu biti ogromni.
Digitalni model osiguranja zato donosi i dodatnu prednost - dinamički izračun premije prema profilu i riziku korisnika. Konkretno, LAQO Imovina koristi takozvano “pametno računanje cijene”, tj. algoritam koji uzima u obzir lokaciju nekretnine, vrstu i starost gradnje, način kako se koristi te povijest šteta, kako bi premija bila fer i prilagođena potencijalnom riziku.
LAQO osiguranje je u nekoliko godina otkako postoje uvelo digitalnog asistenta s umjetnom inteligencijom koji prvi u Hrvatskoj računa cijenu police preko WhatsAppa, omogućili klijentima plaćanje premije u kriptovalutama, pa čak zakoračili i u metaverse. Sada, s novim proizvodom LAQO Imovina, nastavljaju u tom smjeru u kojem spajaju tehnologiju i praktičnost osiguranja doma.
Andrijana Rokić, viša specijalistica za digitalno putovanje i korisničko iskustvo u LAQO-u, naglašava da se i ozbiljne teme poput osiguranja trebaju približiti korisnicima jasnim, ljudskim tonom komunikacije.
"U svakoj poruci LAQO Imovine pokazali smo da se osiguranje može ispričati jasno i jednostavno. Sve smo gradili oko stvarnih potreba i jednostavne poruke: osiguranje doma je sad udaljeno samo par klikova. Naš cilj je bio približiti osiguranje ljudima tako da im odmah bude jasno što dobivaju, kako to funkcionira i zašto im LAQO Imovina olakšava život”, kazala je Rokić.
U konačnici, svrha osiguranja je pružiti mir i sigurnost, odnosno osjećaj da čak i ako stvari krenu po zlu, korisnici znaju kome se mogu obratiti. Upravo taj osjećaj sigurnosti LAQO želi prenijeti korisnicima kroz potpuno digitalan, a opet osoban pristup osiguranju doma.
Više informacija o LAQO Imovini možete pronaći na službenoj web stranici www.laqo.hr ili preuzimanjem LAQO mobilne aplikacije.
Sponzorirani sadržaj donose Index i LAQO osiguranje u skladu s najvišim profesionalnim standardima.

bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti