Kako je kineski crtić nadmašio Marvel i Disney i postao najuspješniji ikad

DOK SU DISNEYJEVI i Pixarovi hitovi poput Frozen 2, Inside Out 2 i novog Kralja lavova još donedavno dominirali svjetskim kinima, njihovo je mjesto preuzeo jedan film iz Kine, pod nazivom Ne Zha 2. Ovaj nastavak animiranog filma iz 2019. ne samo da je nadmašio njihova očekivanja, već je postao najuspješniji animirani film svih vremena, s ukupnom zaradom većom od 2.15 milijardi dolara, od čega skoro 1.9 milijardi dolazi samo iz Kine.
Film se temelji na kineskoj mitologiji, ali i na klasičnoj kineskoj književnosti poput djela Priča o imenovanju bogova (The Investiture of the Gods). Glavni junak Ne Zha je buntovni dječak s božanskim moćima. U ovom nastavku pokušava vratiti svoj fizički oblik nakon reinkarnacije, udružen s misterioznim zmajskim princom Aobingom. Njihova avantura uključuje niz izazova i bitki od kojih je jedna obrana rodnog mjesta od demonskih sila.
Produkcija filma
Ne Zha 2 rezultat je rada više od 4000 članova ekipe iz 138 animacijskih studija, a sama produkcija je trajala gotovo pet godina. U odnosu na prvi film broj animiranih kadrova povećan je s 1800 na 2400, a neke scene uključuju i do 200 milijuna likova u jednom kadru. Film je kreiran isključivo unutar Kine nakon što međunarodne suradnje nisu ispunile očekivanja redatelja Jiaoziya.
Uspjeh filma
Ogroman uspjeh filma nije rezultat samo dobre produkcije, već i podrške domaće publike. Kineske društvene mreže preplavljene su pozivima na višestruko gledanje, a muralima i ledenim skulpturama inspiriranima filmom pridružile su se i razne tvrtke. Neki su poput proizvođača grickalica Weilong Food čak organizirali grupni odlazak 900 radnika u kino.
Komentari kritičara
Strani i domaći kritičari hvale film zbog impresivne animacije, emocionalne dubine i univerzalnih tema poput prijateljstva, samopouzdanja i borbe protiv sudbine. Film ujedno koristi bogate elemente kineske kulture poput glazbe dijalekta, estetike i budističke filozofije.
Mnogi ga vide i kao odraz rastuće kulturne samosvijesti Kine, pa i suptilne kritike Zapada. Nacionalni ponos postao je snažan motivator publike, što se vidjelo i u bojkotu Marvelovog Captain America: Brave New World, koji se u Kini nije dobro proveo na blagajnama.
Radnja
Animirani film se bavi borbom između dobra i zla. Nakon herojskog kraja u prvom filmu (u kojem se žrtvuje za spas grada i naroda), Ne Zha i njegov nekadašnji neprijatelj Ao Bing, vraćaju se u život, ali ne u potpunosti.
Njihove duše su spašene, no njihova tijela uništena u finalnoj žrtvi. Kako bi ponovno postali cjeloviti i vratili se među žive, moraju pronaći legendarni sedmobojni lotos. Cvijet lotos je rijetki i moćni artefakt koji može obnoviti njihova tijela.
Put ih vodi kroz niz opasnih izazova i prepreka koje postavlja moćna sekta Chan, čuvari duhovne ravnoteže. Na tom putovanju, suočavaju se s vlastitim sumnjama, preispituju svoju lojalnost, ali i razvijaju dublje razumijevanje svog mjesta u svijetu.
Osim što je prepun spektakularnih scena borbe i vrhunske animacije, film donosi i emotivnu priču o prijateljstvu, hrabrosti, samoprihvaćanju i borbi protiv unaprijed određene sudbine.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati