Fizičke trgovine ponovno su u modi u Europi. Zašto?
Pri kreiranju rubrike Index Shopping nastojimo izdvajati odlične proizvode koji se i nama sviđaju te odlične akcije i popuste. Ne objavljujemo proizvode koje i sami ne bismo kupili ili smatramo da njihova promocija nije u skladu s profesionalnim standardima. Neki proizvodi u rubrici Index Shopping mogu biti sponzorirani.
RAST internetske kupovine doveo je do zatvaranja brojnih fizičkih trgovina, što otvara pitanja o budućnosti trgovačkih centara i glavnih šoping zona u gradovima. Ipak, u Europi postoje znakovi da trgovine ponovno postaju popularne i da igraju važnu ulogu u poticanju internetske prodaje.
Europski trgovci ulažu u fizičke trgovine kako bi potaknuli prodaju i putem interneta i u trgovinama, suočeni s rastućom konkurencijom online trgovaca poput Sheina, izvještava Reuters. Također žele iskoristiti obnovljeni interes ljudi za posjet trgovinama nakon ukidanja pandemijskih mjera, što je ponovno učinilo subotnje popodnevno kupovanje popularnim.
"U trgovine dolazim jer želim stvari vidjeti uživo, isprobati ih i odmah ponijeti sa sobom", rekla je Francesca Marini (28) dok je razgledavala ponudu u trgovačkom centru u Rimu. Dodala je da čekanje na dostavu u internetskoj kupovini narušava cijelo iskustvo.
Ukupan broj trgovina u Europi pada, ali se povećava njihova prodajna površina
Ukupan broj trgovina u Europi blago opada, s 4.92 milijuna u 2022. na 4.90 milijuna u 2023., pokazuju podaci Euromonitora. No prodajna površina u kvadratnim metrima porasla je za gotovo 1% i očekuje se da će do 2028. porasti za 2.7% u odnosu na 2022., prema istim podacima.
"Trgovci shvaćaju da je teško zadržati kupce bez izravnog kontakta", izjavio je Thomas Joekel, menadžer portfelja u Union Investmentu, koji ima udjele u LVMH-u i adidasu.
"To je lakše postići kada imate fizičke trgovine, a ne samo online prodaju", dodao je. "Kod online kupovine možete vidjeti samo fotografije - ne možete opipati proizvod, razgovarati s nekim ili doživjeti brend na isti način kao u fizičkoj trgovini pa je puno teže razviti optimizam ili entuzijazam prema njemu", pojasnio je.
Trgovci sportskom opremom posebno doživljavaju procvat poslovanja
Nakon pandemije, trgovci sportskom opremom zabilježili su povećanu potražnju za proizvodima poput tenisica za trčanje i kompleta za trening jer ljudi sve više vremena provode na otvorenom.
"Pogledajte uspjeh adidasa, North Facea i drugih. Mislim da postoji rastući trend prema aktivnostima na otvorenom, djelomično potaknut i tijekom pandemije", rekao je analitičar Deutsche Banka Adam Cochrane. "Ljudi su shvatili važnost boravka na otvorenom i aktivnosti, a takvo ponašanje zadržalo se i nakon pandemije."
Upravo zbog te potražnje trgovci poput Decathlona šire svoju mrežu kako bi odgovorili na povećane potrebe tržišta. Francuski trgovac sportskom opremom Decathlon ove je godine dodao oko 80 trgovina svojoj mreži prodajnih mjesta, izjavila je globalna direktorica korisničke službe Celine Del Genes, čime je broj njihovih trgovina globalno dosegnuo oko 1700.
Cisalfa, talijanski trgovac sportskom odjećom poput Nikeovih kopački i Under Armourovih majica za trčanje, s otprilike 160 trgovina u Italiji, planira ove godine otvoriti ili obnoviti oko 10 trgovina na domaćem tržištu. Tvrtka se također proširila na njemačko tržište, povećavši broj svojih trgovina u toj zemlji na 75 kroz nedavnu akviziciju SportSchecka, čime je dodano 25 novih lokacija u njemačkom portfelju.
Otvaranje fizičkih trgovina povećava online prodaju u tom području
Širenje fizičkih trgovina postaje sve popularnije među trgovcima jer istraživanja pokazuju da ono može značajno utjecati na prodaju putem interneta.
Otvaranje fizičke trgovine može povećati internetsku prodaju za 10 do 20% kod kupaca koji žive unutar dvadeset minuta vožnje od te trgovine jer sve više ljudi kombinira kupnju u trgovini i online, pokazuju podaci koje navodi Cochrane. Također je dodao da zatvaranje trgovine može dovesti do gubitka prodaje koju je teško nadoknaditi putem interneta ili preusmjeravanjem na druge lokacije.
Kako bi iskoristili taj učinak, trgovci sve više razvijaju fizičko prisustvo i nude dodatne usluge koje povezuju online i offline iskustva. Direktor prodaje trgovca planinskom opremom Oberalp Stefan Reiner istaknuo je da "što je više trgovina prisutno u određenom području, veći je interes za internetski brend".
Decathlon je jedan od trgovaca koji uspješno primjenjuje ovu strategiju, privlačeći kupce dodatnim sadržajima i uslugama. Kako bi privukao kupce, Decathlon nudi odjele za popravak i najam opreme te prostore gdje kupci mogu isprobati sportsku opremu ili sudjelovati u sportskim aktivnostima.
"Trgovine sada imaju dodatne funkcije, poput izložbenih prostora i istraživačkih stanica, gdje se fizički i digitalni elementi povezuju, što kupcima olakšava pregled, analizu i usporedbu proizvoda", izjavila je Celine Del Genes, glavna direktorica za korisnike, za Reuters.
U trgovačkom centru u Rimu Decathlon je postavio dva stola za stolni tenis blizu ulaza u trgovinu, gdje ljudi mogu besplatno igrati. "Lijepa ideja: možemo se zabaviti na mjestu gdje obično dolazimo samo kupovati", rekao je jedan od mladih igrača za Reuters dok su loptice za stolni tenis letjele, a njegovi prijatelji raspravljali je li udarac bio unutra ili van.
Inditex, poput Decathlona, prilagođava svoje trgovine kako bi stvorio jedinstveno iskustvo kupovine koje povezuje fizičku prisutnost s digitalnim pogodnostima. Španjolski trgovac, vlasnik brenda Zara, nudi zajedničke kabine za presvlačenje u kojima prijatelji mogu zajedno isprobavati odjeću. Kabine su opremljene i zaslonima osjetljivim na dodir pa kupci mogu zatražiti različite veličine ili stilove.
Prema analitičarima, kupci sve više cijene osobni kontakt
Trend otvaranja fizičkih trgovina prate i internetski trgovci poput Zalanda, koji već ima 15 trgovina u Njemačkoj, dok se nova otvara u Freiburgu. Uz široku ponudu, od kupaćih kostima do haljina Hugo Boss, Zalando se suočava s pojačanom konkurencijom brenda Shein, što dodatno potiče razvoj fizičke prodajne mreže.
Čak je i taj singapurski internetski trgovac usvojio strategiju pop-up trgovina, otvarajući prodajna mjesta u europskim i britanskim gradovima, koja zatvara nakon nekoliko dana.
Analitičari iz industrije vjeruju da kupci više vole osobni kontakt i pogodnost trenutačne kupnje u fizičkim trgovinama. "Kupci ponovno odlučuju posjećivati trgovine jer otkrivaju društveni i zabavni aspekt kupovine", rekli su analitičari RBC-a. Također im odgovara pogodnost usluge klikni i pokupi, a s povratkom ljudi u urede manje je izvjesno da će biti kod kuće za dostavu, dodali su.
"Neki ljudi jednostavno žele kupiti majicu i odmah otići na zabavu ili u školu. Ako moraju čekati dva tjedna, to je jednostavno predugo", zaključio je Joekel iz Union Investmenta.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati