VIDEO Lotus predstavio električni koncept Theory 1. Isporučuje 1000 KS
LOTUS je nakon objavljenih teasera službeno predstavio električni koncept Theory 1, koji najavljuje dolazak sljedeće generacije kinesko-britanskih sportskih automobila.
Theory 1 je električni superautomobil s konfiguracijom od tri sjedala, slično kao kod McLarena F1. Pokreću ga dva električna motora, koji zajedno isporučuju 1000 KS.
Ubrzanje do stotke za 2.5 sekundi
Koncept ima pogon na sva četiri kotača i ubrzava od 0 do 100 km/h za 2.5 sekundi prije nego što dostigne maksimalnih 320 km/h. Baterija kapaciteta 70 kWh omogućuje doseg od 402 kilometra.
Karoserija od karbona omogućila je da težina automobila bude ispod 1600 kilograma, a Theory 1 sadrži brojne vidljive karbonske komponente iznutra i izvana, uključujući "leptir" vrata. Koncept izgleda vitkije, uži je i ljepši u odnosu na veću Eviju, a iako karoseriju krase obline, očito je da su Lotusovi dizajneri imali na umu originalni S1 Esprit iz 1977. godine kad su ga dizajnirali.
Međutim, Lotus ovaj koncept ne naziva Esprit, no lako je zamisliti proizvodnu verziju sa slavnom oznakom. Također, lako je zamisliti kako mnoge tehničke i dizajnerske ideje koncepta oživljavaju na produkcijskom automobilu koji će biti dostupan za nekoliko godina.
Lotusova inovacija
Jedna od inovacija koje bismo mogli vidjeti na cestovno legalnom Lotusu je Lotuswear, sustav adaptivne robotike prekrivene tekstilom, razvijen u suradnji s Motorskinsom, koji može pružiti haptičku povratnu informaciju vozaču kroz sjedalo i upravljač. Male napuhane kapsule daju impulse kako bi, primjerice, vozaču sugerirale kad treba skrenuti, a mogu funkcionirati i kao dugmad.
Steer-by-wire sustav mogao bi zasmetati obožavateljima Lotusa koji vole nefiltrirani osjećaj upravljanja automobilima, poput modela Elise.
Ovaj sustav omogućuje vozačima da prilagode omjer upravljanja i osjećaja iako bi to zapravo bio virtualni osjećaj. Lotusovim entuzijastima vjerojatno će se više svidjeti korištenje motora i baterije kao aktivnih strukturnih elemenata koji mogu preuzimati sile izravno od ovjesa, što je nešto što je mogao V8 motor Lotusovog F1 bolida Lotus 49 krajem 1960-ih godina.
Čini se kao pravi Lotus
Ono što se već koristi na cestama su Pirelli P Zero Elect gume, koje su razvijene kako bi smanjile otpor kotrljanja i povećale doseg za 10 posto. Trenutno se koriste za Lotus Eletre SUV i coupe Emeya s četverim vratima, dva automobila koja nose Lotusove oznake, ali mnogim entuzijastima ne djeluju kao "čisti" Lotusovi proizvodi.
S druge strane, Theory 1, unatoč svom električnom pogonu, čini se kao pravi Lotus, relativno lagan, "čist" i fokusiran na vozača, što ga čini dostojnim slavnog logotipa.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati