HR-ovac: Lojalnost firmi se ne isplati
VERA Lau (27) radila je u tri različite kompanije u tri godine. Ona je pripadnica generacije koja, čini se, odbacuje ideje o korporativnoj lojalnosti. "Mislim da se lojalnost ne isplati. Sve je postalo transakcija. Vrijedan si samo dok si isplativ firmi", rekla je Lau za CNBC. "Ako ne napredujete i ne zarađujete, vrijeme je da krenete dalje", smatra ona.
"Situacija je bila sasvim drugačija 80-ih i 90-ih godina. Ljudi su bili zahvalni što imaju posao i zarađuju. Naši stavovi o poslu su se promijenili. Naši se životi više ne temelje na tome jer nam plaća više nije dovoljna ni za plaćanje računa, a kamoli za kupnju kuće", govori Lau.
Promjena posla
Prema studiji WorkProuda iz svibnja 2024. godine, u kojoj je anketirano 1000 stalno zaposlenih, samo 23% radnika u dobi do 42 godine izrazilo je snažan interes da dugoročno ostane u svojim tvrtkama. Kod radnika u dobi do 30 godina isti interes ima tek 18% ispitanika.
"Ovo ukazuje na evoluciju lojalnosti na radnom mjestu, osobito među mlađim zaposlenicima", rekao je Rick Garlick, voditelj studije.
Čak 43% zaposlenika, pripadnika generacije Z i milenijalaca, u Hong Kongu i Singapuru redovito razmišlja o promjeni posla, pokazuje izvješće Endowusa i Intellecta iz srpnja 2024., s također 1000 anketiranih.
"Kako mlađa radna snaga nastavlja davati prioritet ravnoteži između posla i privatnog života te radnoj kulturi, poslodavci moraju prilagoditi svoje strategije zadržavanja radne snage kako bi zadovoljili rastuće potrebe i očekivanja ove demografske skupine", naglašava Garlick.
Isplati li se lojalnost?
U vrijeme kada se čini da traženje novog posla postaje sve popularnije, posebno među mladima, što preostaje lojalnim zaposlenicima? Isplati li se lojalnost u poslovnom svijetu?
Prema Jeromeu Zapati, direktoru ljudskih resursa u Kickstart Venturesu, odgovor je vrlo jasan - ne. Zaposlenici koji mijenjaju posao vjerojatno će biti bolje plaćeni jer češće i s boljih pozicija mogu pregovarati o plaći.
“U prethodnim generacijama organizacija se brinula o lojalnim zaposlenicima cijeli život. Ali trenutačno se od mirovina ne može živjeti”, rekao je Zapata. Osim toga, mijenjanje posla u ranoj fazi karijere može čak dati kandidatima neke prednosti jer često dobiju veću odgovornost ili barem novu perspektivu.
Treba dobro promisliti
Međutim, postoji stigma povezana s čestim promjenama posla. Dok je često mijenjanje radnog mjesta općenito više prihvaćeno na početku karijere, za zaposlenike na seniorskim pozicijama, dokaziva lojalnost važna je kvaliteta koju sve kompanije traže.
"Zaposlenici bi trebali odvagnuti prednosti i nedostatke promjene posla. To bi moglo biti unosno ako žele istražiti nove puteve u karijeri ili izboriti povećanje plaće, ali ako to rade prečesto, može ih se smatrati i rizičnima", rekla je za CNBC Sumita Tandon, direktorica za ljudske resurse u LinkedInu.
Bilo bi razborito da zaposlenici provjere mogu li napredovati unutar svojih postojećih organizacija kroz nove projekte prije nego što razmotre odluku o prelasku na drugi posao, predlaže Tandon.
"Rekla bih da mi je profesionalna promjena dobro došla. Zarađujem više, osjećam se kao bolja zaposlenica, imam novu perspektivu, mogu kvalitetnije raditi, imam više samopouzdanja”, kaže Lau s početka teksta. "Ali emocionalno i društveno, nosim se s puno kritika. Obično postoji percepcija da sam slaba ili da sam bahata ili da sam samo tipična pripadnica generacije Z. Mislim da je to definitivno negativno utjecalo na mene", ipak naglašava.
U svijetu u kojem korporativnu kulturu redefiniraju mlađe generacije koje odbacuju lojalnost, tvrtke mogu zadržati talente nudeći više radnoj snazi, ističu stručnjaci za ljudske resurse, posebno naglašavajući važnost fleksibilnosti.
"Korporacijski svijet trenutno pobjeđuje, ali osjećam da je to izgubljena bitka. Neizbježno je da će na kraju mlađa generacija, kroz novi način rada, definitivno prevladati. U konačnici, čovjek mora otići u mirovinu", zaključuje Lau.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati