Nagibni vlakovi više neće voziti na ruti Zagreb - Split. Zamijenit će ih hibridi
KONČAR - Električna vozila i HŽ Putnički prijevoz potpisali su danas ugovor o kupoprodaji šest elektrodizelskih motornih vlakova, koji će zamijeniti nagibne vlakove koji voze između Splita i Zagreba od 2004. godine.
Vlakovi su hibridne izvedbe i na elektrificiranoj pruzi se napajaju iz kontaktne mreže, a na neelektrificiranoj pruzi kao izvor energije koriste dva dizelska motora. Zamijenit će nagibne vlakove koji voze između Splita i Zagreba od 2004. godine.
Hibridni vlakovi
Vrijednost ugovora je 57.3 milijuna eura, a financira se iz zajma Europske investicijske banke (EIB).
Vlakovi će omogućiti bolju povezanost Splita i Zagreba te više dnevnih polazaka, čime će biti osigurana kvalitetnija lokalna i regionalna povezanost te mobilnost građana.
Zajam s EIB-om za projekt Revitalizacija željezničkog sustava RH sklopljen je u veljači. U sklopu njega financirat će se nabava vlakova, izgradnja Tehničko-logističkog centra Zagreb te obnova i izgradnja lokalnih i regionalnih pruga, kolodvora i stajališta.
Zagreb i Split povezuje pruga duljine 429 kilometara koja je elektrificirana od Zagreba do Oštarija, a od Oštarija do Splita neelektrificirana.
Tijekom vožnje koristit će se električni i dizelski pogon, uz veliku snagu vučnih motora kako bi se udovoljilo uvjetima zahtjevne brdske pruge.
Vlakovi će postizati maksimalnu brzinu od 160 kilometara na sat, a bit će omogućeno i funkcionalno spajanje više vlakova, čime će biti osiguran veći kapacitet.
Ugovor su potpisali predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave KONČAR - Električnih vozila Josip Ninić.
"Za dvije godine na pruzi će biti prvi vlak"
Potpisivanju ugovora nazočili su predsjednik vlade Andrej Plenković, potpredsjednik vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, potpredsjednik vlade i ministar prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Branko Bačić, ministar turizma i sporta Tonči Glavina, splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban i predsjednik Uprave KONČAR - Elektroindustrije Gordan Kolak.
"Novi vlakovi zamijenit će nagibne vlakove koji voze između Splita i Zagreba od 2004. godine. Za dvije godine na pruzi će biti prvi vlak, potom će u promet biti pušten po jedan vlak mjesečno te ćemo do kraja 2026. imati potpuno obnovljen vozni park između ova dva grada", rekao je Željko Ukić iz HŽ Putničkog prometa.
"Isporukom novih vozila Končar nastavlja trend razvoja proizvoda i rješenja kojima se smanjuje štetan utjecaj na klimu, nudi dugogodišnja održivost proizvoda te digitalizacija okrenuta budućnosti", rekao je čelnik Končar - Elektroindustrije Gordan Kolak.
Istaknuo je da Končarovi vlakovi ulaze u sam vrh visokotehnoloških proizvoda hrvatske industrije te da u izradi sudjeluje niz hrvatskih poduzeća pa tako i onih s područja Dalmacije.
Ministar Oleg Butković istaknuo je kako su uz nabavu novih vlakova u tijeku i velika ulaganja u modernizaciju željezničke infrastrukture.
"Danas u prometu imamo 61 novi vlak, a samo u proteklih nekoliko godina nabavljena su i u promet puštena 33 nova vlaka. Do kraja sljedeće godine imat ćemo ukupno 70 novih vlakova, odnosno više od polovice cijele flote. Također, budući da je došlo do važne izmjene na prometnoj karti, što osobito vrijedi za područje Dalmacije, koje je prvi put uvršteno na mrežu europskih prometnih koridora, otvaraju nam se mogućnosti sufinanciranja modernizacije i ličke pruge iz EU fondova", rekao je Butković.
Tehničke karakteristike novih vlakova
Elektrodizelski motorni vlakovi bit će niskopodne kompozicije. Imat će troja vrata sa svake strane vlaka, bit će opremljeni rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i toaletima, od kojih će jedan biti prilagođen ulasku osoba u invalidskim kolicima.
Kompletan putnički prostor bit će pod videonadzorom.
U prostoru za putnike bit će postavljeni monitori za prikaz videosadržaja.
Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku bit će omogućen besplatan pristup internetu (WiFi).
Vlakovi će biti opremljeni suvremenim informacijskim sustavom za obavještavanje putnika, utičnicama i samoposlužnim aparatima za hranu i piće.
Kapacitet vlaka: 150 sjedećih mjesta (12 u 1. razredu, 138 u 2. razredu), a maksimalna brzina 160 kilometara na sat.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati