Anglo American prodaje De Beers. Evo što to znači za globalnu industriju nakita
ANGLO American, britanska multinacionalna rudarska kompanija vrijedna 30,7 milijardi dolara, upravo je objavila planove za prodaju De Beersa, svoje podružnice za eksploataciju dijamanata i izradu nakita.
Ango American drži 85% udjela u De Beersu, a vlada Bocvane posjeduje manjinski udio.
AA se bori protiv ponude za preuzimanje najveće svjetske rudarske kompanije
"Anglo American istražuje cijeli niz opcija za odvajanje poslovanja kako bi ostvario uspjeh u postizanju pune vrijednosti. Ovo će Anglo Americanu i De Beersu dati novu razinu strateške fleksibilnosti kako bi se maksimizirala vrijednost za dioničare obje tvrtke", rekao je izvršni direktor Anglo Americana Duncan Wanblad u prezentaciji početkom ovog tjedna.
Anglo American se bori protiv ponude za preuzimanje BHP Groupa, za koju Reuters piše da je najveća svjetska rudarska kompanija. U nastojanju da ojača ukupnu vrijednost tvrtke, Anglo American će se usredotočiti na poslovanje s bakrom, vrhunskom željeznom rudom i hranjivim tvarima za usjeve. Predviđeno je da će se prodati i njegovo Anglo American Platinum poslovanje, što će donijeti duboke promjene u globalnu industriju nakita vrijednu oko 300 milijardi dolara, piše Forbes.
Najavljujući da Anglo American razmatra niz opcija za De Beers, bilo da se radi o prodaji ili inicijalnoj ponudi dionica, te da još uvijek radi na dogovoru s Bocvanom, Wanblad je rekao: “To je sjajan posao i ima fantastičnu imovinu i izuzetne brendove”.
“Imali smo sjajan odnos s Anglo Americanom, ali sada ćemo ići svatko svojim putem"
Izvršni direktor De Beersa Al Cook više je nego spreman za sljedeću fazu. “Tijekom 124 od naših 136 godina postojanja, Anglo American nije posjedovao većinu De Beersa”, rekao je u ekskluzivnom intervjuu iz Bocvane. Anglo American preuzeo je većinski udio 2011. godine.
“Imali smo sjajan odnos s Anglo Americanom, ali sada ćemo ići svatko svojim putem. To će nam dati više strateške fleksibilnosti nego što smo ikada imali. To svakako povećava očekivanja od nas, ali vidim to kao izvor pravog uzbuđenja”, nastavio je Cook koji je vođenje De Beersa preuzeo u veljači 2023.
De Beers je dvije godine uživao u snažnom rastu nakon izlaska iz pandemije, a zatim je 2023. došao nagli zaokret prema dolje.
Prihodi De Beersa dosegnuli su 6,6 milijardi dolara i 1,4 milijarde dolara temeljne EBITDA-e u 2022. godini, da bi 2023. pali na 4,3 milijarde dolara i 72 milijuna dolara. Potražnja potrošača za dijamantima pala je i u Kini i u SAD-u, koje čine oko polovice globalnog tržišta dijamantnog nakita, prema podacima Svjetskog vijeća za dijamante.
Prodaja se smanjila zbog jeftinijih dijamanata stvorenih u laboratoriju
Prodaja neobrađenih dijamanata De Beersa smanjila se za 40 posto, sa šest milijardi dolara u 2022. na 3,6 milijardi dolara u 2023. godini, jer se povećao pritisak konkurencije jeftinijih dijamanata stvorenih u laboratoriju. Zalihe brušenih dijamanata počele su se gomilati u opskrbnom lancu što je izvršilo pritisak na spuštanje veleprodajnih cijena brušenih dijamanata.
Kao odgovor na to, De Beers je do kraja godine stavio moratorij na izvoz neobrađenih dijamanata u Indiju, gdje se veliki dio svjetskih neobrađenih dijamanata brusi i polira. To je rezultiralo vrlo niskom prodajom neobrađenih dijamanata tijekom četvrtog kvartala.
Međutim, De Beers je izvijestio da se maloprodajna potražnja za dijamantnim nakitom poboljšala tijekom blagdanske sezone, posebno u SAD-u, što je dovelo do povoljnih dugoročnih izgleda, iako se očekuje da će 2024. ostati izazovna.
“Ograničeni rast potražnje potrošača i kontinuirani oprez trgovaca na malo potrajat će do očekivanog povratka rasta 2025. godine", navela je tvrtka.
Međunarodno priznat brend u industriji dijamantnog nakita
Osim rudarenja dijamanata, De Beers je međunarodno priznat brend u industriji dijamantnog nakita. Tržište dijamantnog nakita zapalio je 1947. svojom reklamnom kampanjom “Dijamanti su vječni” koja je dijamante postavila kao ultimativni simbol trajne ljubavi. De Beers je ponovno pokrenuo kampanju “Dijamanti su vječni” krajem prošle godine.
De Beers posjeduje brend dijamanata Forevermark koja se prodaje u više od 2400 prodajnih mjesta i otvorio je namjenske trgovine De Beers Jewelers na 16 tržišta otkako je 2002. otvorio glavnu trgovinu u londonskom Old Bond Streetu. U SAD-u ima trgovinu na Madison Avenueu u New Yorku i u Houston Galeriji. Također upravlja web stranicom De Beers Jewelers.
S dijamantima uzgojenim u laboratoriju (LGD) koji se pojavljuju kao značajan konkurent na tržištu dijamantnog nakita široke potrošnje, De Beers je 2018. lansirao Lightbox LGD brend, uz podršku proizvodnog pogona LGD u Oregonu 2020.
Lightbox kao modna alternativa prirodnim dijamantima
Izvorno pozicionirajući Lightbox kao modnu alternativu prirodnim dijamantima, testirao je koncept Lightbox zaručničkog prstenja prošle godine, ali je odlučio prekinuti s programom zbog nepovoljnih ekonomskih uvjeta. S obzirom na brzo opadajuću cijenu LGD-a, procjenjuje se da bi trgovci morali udvostručiti broj prodanih LGD karata svake dvije godine kako bi održali bruto dobit.
Dok nastavlja razvijati pozicioniranje Lightboxa, De Beers je upravo objavio da smanjuje cijenu svog standardnog jednokaratnog LGD kamena s 800 na 500 dolara. Kvalitetnije LGD kamenje također ima sniženu cijenu. Lightbox prodaje LGD nakit kao i LGD kamenje koje potrošači mogu sami mijenjati.
“Razlika u cijeni između prirodnih i laboratorijskih dijamanata u maloprodaji brzo raste, ubrzavajući svijest potrošača da su to u osnovi vrlo različiti proizvodi”, izjavila je Sandrine Conseiller, izvršna direktorica De Beers Brandsa.
“Lightboxov najkvalitetniji dijamant od dva karata iz laboratorija sada se prodaje za samo 10 posto ekvivalentne veličine i kvalitete prirodnog dijamanta. Vjerujemo da je ključno da potrošači nakita shvate da su dijamanti iz laboratorija posebna kategorija proizvoda, jer nemaju istu trajnu vrijednost kao prirodni dijamanti”, nastavila je Conseiller.
Gledajući unaprijed, Cook je uzbuđen zbog prilike da preuzme kontrolu nad De Beersom i budućnošću njegovih brendova. Anglo American bio je izvrstan upravitelj rudarskih operacija, ali izgradnja i upravljanje udjelima u brendu okrenutom potrošačima predstavlja potpuno drugačije poslovanje.
Cook i njegovi suradnici na dobrom su putu da zauzmu jedinstvene pozicije na tržištu za De Beerove prirodne dijamante i njegove brendove Forevermark, De Beers Jewellers i Lightbox.
Jasno razlikovanje prirodnih dijamanata De Beersa kao rijetkog ograničenog resursa - pravog luksuza - od neograničenih LGD-ova - alternative masovnog tržišta - važan je korak koji će De Beers najbolje sam postići.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati