Novo izvješće pokazuje: Shein emitira više onečišćenja nego Paragvaj
Pri kreiranju rubrike Index Shopping nastojimo izdvajati odlične proizvode koji se i nama sviđaju te odlične akcije i popuste. Ne objavljujemo proizvode koje i sami ne bismo kupili ili smatramo da njihova promocija nije u skladu s profesionalnim standardima. Neki proizvodi u rubrici Index Shopping mogu biti sponzorirani.
NEDAVNO objavljen izvještaj ekološke organizacije Stand.earth za 2024. godinu ukazuje na zabrinjavajuće podatke o tome kako pojedine vodeće svjetske modne marke i dalje u velikoj mjeri koriste fosilna goriva u proizvodnji svojih proizvoda. Iako su u tijeku globalni napori za smanjenje emisija stakleničkih plinova, poznati kao dekarbonizacija, većina od 11 istaknutih modnih tvrtki postigla je manje od 25 bodova od maksimalnih 100.
Ovaj sustav bodovanja procjenjuje koliko uspješno tvrtke smanjuju svoju ovisnost o fosilnim gorivima i provode mjere za smanjenje emisija. Nizak broj bodova ukazuje na to da postoji ozbiljan nedostatak napretka u tim naporima.
Među najznačajnijim nalazima izvještaja je činjenica da brzorastući modni div Shein bilježi povećanje svojih ukupnih emisija za gotovo 50% u samo jednoj godini, zbog čega sada ispušta više onečišćenja godišnje nego cijela država Paragvaj.
Rezultati izvještaja pokazuju da Shein, unatoč tvrdnjama da smanjuje svoje emisije ugljika, zapravo nije ostvario značajan napredak. Prošle godine Shein je isticao svoje napore u održivosti, uključujući partnerstvo s tvrtkom za reciklažu tkanina i ulaganje od 15 milijuna dolara u poboljšanje uvjeta u svojim tvornicama.
Međutim, nedavni izvještaj aktivističke skupine Public Eye pokazuje da Sheinovi radnici još uvijek u prosjeku rade 12 sati dnevno bez stanki za obrok.
Levi's, H&M i Puma su na dobrom putu
S druge strane, brendovi poput Levi'sa, Pume i H&M-a su na dobrom putu da do 2030. godine smanje svoje emisije u proizvodnji za najmanje 55% u odnosu na razine iz 2018. godine.
Puma je također izvijestila o značajnom povećanju upotrebe čiste energije, pri čemu 27.4% njihove potrošnje električne energije dolazi iz obnovljivih izvora. H&M, pak, nudi financijsku podršku svojim dobavljačima za dekarbonizaciju, primjerice kroz instalaciju solarnih panela na krovovima, što ga čini jedinim brendom koji to čini.
Modna industrija, koja godišnje proizvodi između 2% i 8% globalnih emisija stakleničkih plinova, suočava se s izazovom dramatične transformacije lanca opskrbe kako bi se smanjila ovisnost o fosilnim gorivima. Kompletno izvješće možete pronaći ovdje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati