Kći milijardera snimila film o siromaštvu. Kritičari: Loš je koliko i mislite
REDATELJSKI prvijenac Nicole Peltz Beckham o tinejdžerici koja se bori da spoji kraj s krajem u srednjoj Americi nailazi na oštre kritike kritičara.
Film Lola napisala je i režirala Peltz Beckham, koja glumi glavni lik. Indie film o odrastanju usredotočuje se na 19-godišnju djevojku po imenu Lola James koja radi u drogeriji i striptiz-klubu u nadi da će uštedjeti dovoljno novca da izvuče nju i njezinog mlađeg brata Arla (Luke David Blumm) iz doma koji dijele sa svojom toksičnom majkom.
Odrastanje Peltz Beckham daleko je od Lolinog. Ona je, naime, kći biznismena Nelsona Peltza, čija je neto vrijednost procijenjena na 1.5 milijardi dolara. Također je udana za Brooklyna Beckhama, najstarijeg sina Davida i Victorije Beckham, a par se vjenčao na raskošnom vjenčanju koje je navodno koštalo 3 milijuna dolara i uključivalo je 500 gostiju, uključujući slavne osobe poput Venus i Serene Williams.
Peltz Beckham, koja glumi od svoje 12. godine, najpoznatija je po ulogama u filmu Transformers: Age of Extinction i seriji Bates Motel. Ranije je rekla za WWD da je početni scenarij napisala prije šest godina, kada je imala 23 godine, u samo tri dana.
Lik Arla inspiriran je njezinim kumčetom, a Lolina najbolja prijateljica Babina (Raven Goodwin) temeljena je na njezinoj prijateljici Angeli. Njezin brat Will Peltz ima ulogu člana skupine Anonimnih narkomana, a otkrila je i da je njezin suprug Brooklyn izbačen iz filma jer je zaboravio svoju jedinu rečenicu te je nastavio buljiti direktno u kameru.
Iako je Lola objavljena prije dva mjeseca, film je postao tema rasprave nakon oštre kritike koju je u petak objavio The Guardian, u kojoj ju je nazvao "projektom taštine".
"Projekt je osuđen na propast od samog početka"
"Prepun često štetnih tropova - crnkinja u ulozi podupiruće najbolje prijateljice, queer dijete koje umire iznenadnom smrću, striptizeta, ujedno i djevica, koju spašava majčinstvo, licemjerna kršćanska pijanica - film potiče na promišljanje što se moglo postići da je ikoji od ovih likova ili njihovih priča dobio onoliku pažnju koliku su majstori svjetla pridali svjetlu koje je osvjetljavalo jagodice Peltz Beckham", rekla je u recenziji spisateljica Kady Ruth Ashcraft.
Ashcraft je dodala da film iskorištava seksualni rad i queer patnju. "Peltz Beckham je postigla nešto s Lolom: to se zove 'pornografija siromaštva', a u filmu to znači iskorištavanje uvjeta siromaštva za zabavu i umjetničko priznanje", napisala je Ashcraft koja je ustvrdila da je film "loš koliko i mislite". Kritika je još oštrija kada težak predmetni materijal konceptualizira i vodi netko iz znatno drugačije klase.
"Ono što Lolu čini tako flagrantnim primjerom pornografije o siromaštvu je koliko nemarno projekt djeluje u kontekstu iznimno raskošnog života Peltz Beckham", ustvrdila je Ashcraft. No, ona nije bila jedina kritičarka koja je prozvala film.
"Nije zakon da redatelji koji snimaju filmove s djelićima života moraju biti osobno upoznati s materijalom koji prikazuju, ali prije nego što uopće pogledate Lolu, nepovezanost između svijeta u kojem se film odvija i pozadine Peltz Beckham ističe se kao uznemirujuća", napisao je Andrew Burton za Spectrum Culture.
"Čovjek ne može ne osjetiti da je projekt osuđen na propast od samog početka jer je konceptualno neodrživ", dodao je Burton. Ayeen Forootan iz In Review Online opisala je Lolu kao "loše scenariziranu i stereotipno melodramatičnu priču", ali je pohvalila vizualni dizajn filma.
Peltz Beckham priznala je nepovezanost između svog života i života svog lika tijekom intervjua za WWD rekavši da "uopće nije odrasla kao Lola", ali je ipak željela napisati priču iz perspektive drugačije od njezine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati