Jeste čuli za TikTalk? Bizarni naglasak generacije Z mogao bi biti budućnost jezika
BUDUĆI da su posljednje desetljeće bili pod velikim utjecajem celebova i influencera, nije ni čudo da su generacija Z i milenijalci na društvenim mrežama kolektivno usvojili neke prepoznatljive osobine ljudi kao što su Kim Kardashian, Britney Spears i Ariana Grande.
Trenutno je posebno popularan bizaran trend oponašanja glasa poznat kao "TikTalk" ili "internetski naglasak", a stručnjak za lingvistiku upozorio je da će to vjerojatno biti budućnost engleskog jezika. Riječ je o modernoj pojavi da svi na društvenoj mreži govore slično.
Karakteristike viralnog internetskog glasa uključuju "uptalk", gdje ljudi povisuju ton na kraju rečenice, a svaka rečenica zvuči kao pitanje, i "vocal fry", kojim mnogi dodaju tihi, škripavi zvuk na samoglasnicima.
Lingvističar: Inovatori jezika su mlade žene
Recimo, primjer "vocal frya" je viralni video Julie Fox iz podcasta Call Her Daddy, u kojem govori o svojoj vezi s Kanyeom Westom. Drugi je primjer kada Britney Spears tiho pjeva "Oh baby, baby" u hit pjesmi Baby One More Time.
Prema Christopheru Strellufu, profesoru lingvistike na Sveučilištu Warwick, generacija Z koristi ove jezične značajke na "inovativan način". "U gotovo svim istraživanjima jezičnih promjena čini se da su inovatori jezika mlade žene", rekao je za National World.
"Općenito, način na koji mlade žene koriste jezik budućnost je načina na koji se jezik razvija. Tako da su sve promjene koje čujemo od mladih žena vjerojatno budućnost engleskog jezika. 'Uptalk i 'vocal fry' već su postali dio engleskog", dodao je.
Influenceri: To je korisno
"Slažem se da je influencerski naglasak neprirodan i da nema smisla", rekla je popularna vlogerica Kara Knight u videu na TikToku. "Ali nemoguće je govoriti normalnim glasom dok se snimate za TikTok. Kao da morate promijeniti glas", navela je.
Ali influencerica Julia Huynh ustvrdila je da "TikTalk" nije ništa više od korisnog alata za ljude ispred kamere. "Mi influenceri tako govorimo jer nam pomaže da stanemo, zastanemo i shvatimo što trebamo reći prije nego što to izgovorimo", objasnila je.
No prošla su gotovo tri desetljeća otkako su društvene mreže stvorene, a njihov utjecaj na društvo je već ogroman pa će biti zanimljivo vidjeti kako će influenceri utjecati na jezik u vremenima koja dolaze.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati