Ušli smo u eru skimpflacije. Evo što je to
Pri kreiranju rubrike Index Shopping nastojimo izdvajati odlične proizvode koji se i nama sviđaju te odlične akcije i popuste. Ne objavljujemo proizvode koje i sami ne bismo kupili ili smatramo da njihova promocija nije u skladu s profesionalnim standardima. Neki proizvodi u rubrici Index Shopping mogu biti sponzorirani.
ODLAZAK u trgovinu postao je skup pothvat, a s obzirom na skok cijena hrane, svi traže načine uštede. Ali postoji još nešto što biste trebali tražiti i provjeravati - promjene na svojim omiljenim proizvodima.
Već smo pisali o shrinkflaciji, koja je rezultat najveće inflacije u posljednjih 40 godina, taktici uštede kojoj kompanije pribjegavaju da bi smanjile veličinu pakiranja, ali zadržale istu cijenu. Osim shrinkflacije, drugi način na koji poduzeća pokušavaju uštedjeti novac je skimpflacija. I pogađa sve dijelove svijeta.
Shrinfklacija je uzrokovana rastućom inflacijom pa svjedočimo da se proizvodi, ili njihovo pakiranje, smanje u veličini, a koštaju isto (ili više). Skimpflacija je slična, samo u tom slučaju tvrtke smanjuju kvalitetu proizvoda ili usluge kao odgovor na rastuće troškove, piše Creditfix.
Potrošači dobivaju manje za svoj novac
Izraz je izvorno skovan u SAD-u 2021. i, iako je malo suptilniji od shrinkflacije, zajednički je ishod u oba slučaja da potrošači dobivaju manje za svoj novac. Dakle, dok se gotovo svi bore s rekordnom inflacijom, organizacije su prisiljene birati između gubitka profita ili rezanja troškova u posljednjem pokušaju da nadoknade daljnji rast cijena.
Kao i kod većine "flacija", štedljiva inflacija se događa kada su tvrtke prisiljene smanjiti troškove kako bi opstale usred sve veće inflacije. Glavni uzrok štedljivosti su viši troškovi proizvodnje. Budući da tržišni uvjeti postaju konkurentniji kada inflacija raste, manje je vjerojatno da će poduzeća povećati svoje cijene iz straha od gubitka tržišnog udjela i veća je vjerojatnost da će smanjiti kvalitetu svojih postojećih proizvoda.
Posljednjih mjeseci došlo je i do globalnog nedostatka radne snage sa sve većim brojem zaposlenika koji su davali otkaze jer plaće nisu rasle u skladu s rastućom inflacijom. To je, uz činjenicu da se tvrtke bore da popune slobodna radna mjesta, značilo da kupci ne samo manje kupuju već i troše manje zbog nedostatka visokokvalitetnih proizvoda i loše usluge.
Skimpflaciju može biti teško definirati, ali ako otvorite oči, shvatit ćete da se to događa svuda oko vas i da je mnogo češće nego što mislite. Neki od primjera su duže čekanje za stvari, od fizičkih redova, dostava hrane, obroka u restoranima i sl.
Preformuliranje proizvoda, obično s jeftinijim sastojcima
Dugogodišnji zagovornik potrošača Edgar Dworsky već tri desetljeća budno prati proizvode u trgovinama mješovitom robom. Godinama na svojoj web stranici ConsumerWorld.org skreće pažnju na proizvode koji se smanjuju, a sada upozorava na promjenu recepata i formula, prenosi NBC Boston.
"To se sada zove skimpflacija, što znači da je proizvođač preformulirao jedan od svojih proizvoda, obično s jeftinijim sastojcima", kaže Dworsky, bivši pomoćnik državnog odvjetnika Massachusettsa za zaštitu potrošača.
Dworsky kaže da je nedavna promjena margarina Smart Balance, koji sada navodi vodu kao prvi sastojak, dobar primjer toga.
"Ovaj je 64% ulja", kaže on podižući dvije posude margarina u videointervjuu. "Ovaj, novi, ima 39% ulja. Paketi izgledaju gotovo identično. Proizvođač Conagra odlučio je malo uštedjeti jer je zamjena ulja vodom jeftina pa je margarin doslovno razvodnio. Problem je što su potrošači primijetili i požalili se", objašnjava.
Web stranica tvrtke ima stotine recenzija s jednom zvjezdicom objavljenih o promjeni. Kupci su to nazvali "odvratnim novim receptom", "velikom, užasnom greškom" i rekli da su "uništili dobru stvar".
Iz tvrtke su pak rekli da su promijenili proizvod da bi ga učinili lakše mazivim, no nakon povratnih informacija potrošača odlučili su vratiti proizvod na izvornu recepturu u nadolazećim mjesecima.
Skimpflaciju je teško otkriti
Dworsky kaže da ovo viđa i kod drugih proizvoda. "Neki su se ljudi žalili da su toaletni papiri nekih marki tanji. Napravio sam test u kojem sam izvagao stari i novi i otkrio sam da je novi 20% lakši, što znači da je u proizvodu 20% manje papira", kaže Dworsky.
"Problem s ovim stvarima je što ih je jako teško otkriti. Ne znamo vlasničke recepte koje proizvođači koriste za svoje proizvode. Ako ulijevaš deterdžent u šalicu, znaš da je plav, znaš da je gust. Znate li jesu li dodali više vode u formulu? To je vrlo, vrlo teško otkriti", dodaje.
Preporučuje da, ako sumnjate da se omiljeni proizvod promijenio, a niste zadovoljni time, objavite recenziju na web stranici tvrtke ili društvenom profilu ili im se obratite i pitajte jesu li napravili promjenu te podijelite svoje mišljenje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati