Pilot Selak: Priča o bombi je nebitna, oni tako zamagljuju svoju nesposobnost
ŽUPANIJSKO državno odvjetništvo na današnjoj konferenciji za novinare objavio je rezultate istrage o padu vojne letjelice koja se prije nešto više od mjesec dana srušila na Zagreb.
>>VIDEO Pokazali aviobombu i objavili uzrok pada drona: "Imao je ukrajinske boje"
Bespilotna letjelica koja je 10. ožujka pala na Zagreb bila je naoružana aviobombom, koja je eksplodirala pri udaru o tlo, no u njoj nije bilo vojnog eksploziva poput TNT-a, rečeno je na današnjoj presici.
Puno je nejasnoća oko svih iznesenih podataka. Tvrdi se da je bilo eksploziva u bombi, ali da se prilikom eksplozije rastavio na osnovne tvari. Istovremeno, ne znaju koji je to eksploziv i koliko ga je bilo, ali tvrde kako nije privredni niti vojni, već da se radi o improviziranoj smjesi. Nije egzaktno rečeno ništa oko goriva u letjelici niti je pojašnjeno iz kojeg je smjera došla.
Selak za Index: Banožić je govorio da to nije prijetnja
O svemu onome što je ustvari ostalo nejasno na današnjoj konferenciji za novinare popričali smo s pilotom Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, umirovljenim brigadirom Ivanom Selakom. Rekao nam je što je prvo zapazio.
"To su riječi državnog odvjetnika u Županijskom državnom odvjetništvu u Zagrebu Jurice Ilića. On kaže da je to teško kazneno djelo. Sjećate se izjave ministra Marija Banožića? On je rekao da to nije prijetnja. Znači, sad je teško kazneno djelo koje je izvršeno na glavni grad Hrvatske. A ono, evo, nije prijetnja po lumenu hrvatskog vojnog znanja. Svaka mu čast", govori Selak.
"Tko bi pametan išao prerađivati bombu?
Ističe kako na današnjoj konferenciji za novinare ništa nije odgovoreno..
"Čak su i dezinformirali predsjednika vlade. Sjećamo se kad je Plenković rekao da je letjelica letjela brzinom 700 km/h na 1300 metara visine. A ovdje je rečeno da je letjela od 860 do 950 km/h. Nije to razlika od 30 km/h, nego 160 do 250 km/h", rekao je.
"Ponavljam, ništa nije odgovoreno, ništa.. Jesu li balističari išta rekli od onoga s čim bi se balistika trebala baviti' Nisu. Ili su izrekli nešto što nije istina", izjavio je umirovljeni pilot Ivan Selak.
"Jedino vjerujem riječima glavne vještakinje Centra za forenzična ispitivanja, istraživanja i vještačenja "Ivan Vučetić“ Ivani Bačić. Ona je kemičarka i ne može ništa fabricirati. No, rečeno je kako je bomba prerađena. Tko bi pametan išao prerađivati bombu? Tko u svijetu prerađuje bombu? Ako će je preraditi, stavit će još jaču bombu, a ne nešto što nije vojni eksploziv. Ma to je apsurd", kaže.
Misli da se pričom o bombi zamagljuje nesposobnost
Prema njegovom mišljenju uopće nije važno je li bilo vojnog eksploziva u letjelici, odnosno ikakve bombe u njoj.
"To je nebitno. Je li bila ili nije bila nije važno. Bitna je nesposobnost procjene situacije. Oni nisu procijenili da je to prijetnja državi, oni nisu bili sposobni procijeniti. Ne samo mi, nego i NATO. Nisu bili u stanju reagirati. Pa se sad zamagljuje sve govoreći o bombi i eksplozivu koji nije vojni", kaže.
"Hoćemo li sad kad to znamo napasti Rusiju, Bjelorusiju? Ići na Krim. To je nebitno. Ništa se ne mijenja, Bitno je kako je do toga došlo", rekao je Selak, dodirnuvši se i riječi s današnje konferencije za novinare kako je bomba pala okomito.
"Probajte na internetu naći snimke studenata. Kad bomba padne okomito, stvara se krater koji je okrugao. Kad pada koso, stvori se kut od 45 stupnjeva. Ovo je bio takav kut. Znam to jer postoji fotografija studenta gdje se vidi putanja dima. I krater je duguljast, a ne okrugao", napominje on, dodajući kako je to bitno kako bi se mogla procijeniti brzina pada.
Što se tiče goriva u letjelici, zapitao se je li itko od nadležnih ikad vidio eksploziju aviona koji s kerozinom udari u zemlju.
"Nažalost, ja sam to vidio. Nagledao sam se toga. Vidio sam smrt kolega iz drugog aviona. Kad tijelo s kerozinom udara u tlo, stvara se eksplozija u obliku gljive s ogromnim crnim dimom. Je li se to dogodilo u Zagrebu. Dakle, nije bilo goriva, a oni niti to ne znaju reći", govori umirovljeni brigadir Ivan Selak za Index.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati