Frljićeva nova predstava u Kölnu: "Ovo je frontalni napad na Katoličku crkvu"
KAZALIŠNI redatelj i bivši intendant riječkog HNK Oliver Frljić već nekoliko godina ne radi u Hrvatskoj, ali je zato vrlo tražen u Njemačkoj.
Nedavno je u Kölnu održana premijera njegove nove predstave pod nazivom Das Himmelreich wollen wir schon selbst finden (Želimo sami pronaći Kraljevstvo nebesko). Riječ je o predstavi koja tematizira izgradnju glasovite katedrale u Kölnu, što Frljić koristi, kako pišu njemački mediji, za frontalni napad na Katoličku crkvu.
Predstava o izgradnji katedrale u Kölnu
Premijera je održana 17. prosinca u kazalištu Schauspiel Köln. Predstava traje sat i 45 minuta, dramaturgiju potpisuje Sarah Lorenz, a režiju Frljić.
"Večer je kompilacija povijesnih citata. Vidimo na pozornici kako se siromašni na vagonima odnose kao leševi umrli od kuge, dok biskupi u svjetlucavoj odjeći u vrijeme velike kuge proglašavaju prve velike pogrome nad Židovima", piše Die Tageszeitung u svojoj pozitivnoj kritici predstave.
Ističu da je Frljić uvijek znao "patnju i strahote predstaviti u bombastičnim prizorima" te da je ova predstava "grandiozna kritika Katoličke crkve".
Kritičar ovog lista je naročito impresioniran zadnjim dijelom predstave, kada na pozornicu izlazi Karl Hauke, čovjek kojega je u stvarnosti zlostavljao svećenik i tako mu uništio život.
"Hauke sve to priča tako pametno i povučeno, sa snažnim asocijacijama i zgusnuto, da je snaga njegovih riječi sve više uznemirujuća i razvija se u glavi svakog gledatelja. Tišina je opipljiva i pokazuje što kazalište također može biti: izravan, kolektivni prostor za empatiju", zaključuje Die Tageszeitung.
SZ: Božićno vrijeme je dobro za frontalni napad na Crkvu
Süddeutsche Zeitung (SZ) piše da je "božićno vrijeme dobro za frontalni napad na Katoličku crkvu", jer je "Isusovo rođenje i početak priče o Crkvinom nasilju i ugnjetavanju".
SZ konstatira da je Frljićeva predstava poput "groznice i noćne more", ali i da je blaža od nekih njegovih prethodnih radova.
"Višestoljetnu povijest gradnje katedrale Frljić uzima kao povod za reviju katoličkih zločina, katkad morbidnu, katkad podrugljivu. U zlato maskirani biskupi plešu između kostiju i lubanja", piše SZ.
U svakom slučaju, Frljićeva nova predstava je dobila većinom pozitivne kritike u Njemačkoj. Nisu zabilježeni nikakvi prosvjedi protiv nje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati