Novo lice Peugeota: Ovo je 308 i upravo je predstavljen
SUKLADNO najavama Peugeot je u javnost pustio prve fotografije i informacije vezane za novi 308, a poznat je i termin dolaska na hrvatske ceste.
Koliko god atraktivan bio, dizajnerskih iznenađenja nema. Kod Peugeota su estetski kriteriji visoki, pa ne čudi što 308 ide u smjeru estetski hvaljenih modela, od velikog 508 do manjeg 208. Atraktivan iz svakog kuta, donosi prijeko potrebno osvježenje u kompaktnom segmentu koji polako gubi dah pod pritiskom crossovera.
Novi 308 postavljen je na modularnoj platformi EMP2 (Efficient Modular Platform), što uz bolje vozne osobine donosi mogućnost ugradnje električnog pogona.
Potpuno nove su i dimenzije, odnosno odnos glavnih gabarita. 308 bilježi 11 cm plusa u duljinu (4.36 m) te smanjenje visine za 20 mm (1.44 m). Veći je i međusovinski razmak (+ 55 mm), pa je u konačnici automobil dobio i osjetno prostraniju kabinu. Obujam prtljažnika sada iznosi 412 litara uz 28 litara u pretincima ispod poda. S preklopljenim stražnjim naslonima guta 1.323 l.
Na digitalni kokpit kod Peugeota smo se već navikli, ali ovdje se doživljaj opet mijenja. Tako Peugeot uvodi tzv. virtualne i-prekidače dostupne od razine Allure. Oni se nadovezuju osnovnim funkcijama na upravljanje putem 10-inčnog središnjeg zaslona.
Sigurnosna oprema je potpuna, a napose ona vezana uz sustave asistencije. Najzanimljivija novost se krije oko paketa Drive Assist 2.0 (dostupan krajem godine) koji nudi tri nove funkcije u okviru poluautonomne vožnje, a to su poluautomatska promjena vozne trake, preporučivanje brzine unaprijed i prilagođavanje brzine u zavoju.
Na popisu opreme su brojne opcije, a mi izdvajamo AQS sustav nadzora kvalitete zraka u kabini te Clean Cabin sustav za pročišćavanje zraka s filtracijom štetnih plinova i čestica.
U ponudi je i novi hi-fi audiosustav razvijen u partnerstvu s francuskom markom Focal koji karakteriziraju 10 zvučnika s naprednom tehnologijom, 12-kanalno pojačalo od 690 W te ARKAMYS digitalna obrada zvuka.
Ponudu motora čine klasični motori, 1.2 benzinci (110 i 130 KS) i 1.5 BlueHDI dizelaš, gdje su snažnije opcije dostupne i s EAT8 automatskim mjenjačem. te hibridi.
Na raspolaganju su i dva plug-in hibrida. Snažniji je HYBRID 225 e-EAT8 koji nudi kombinaciju motora PureTech od 180 KS (132 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8. Nudi 59 km električnog dosega.
HYBRID 180 e-EAT8 nudi kombinaciju motora PureTech od 150 KS (110 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8, a ima električni doseg od 60 km.
Litij-ionska baterija kapaciteta je 12.4 kWh, a vozilo ima jednofazni punjač od 3.7 kW u serijskoj opremi te jači punjač od 7.4 kW u opcijskoj opremi. Najbrže punjenje je Wall Box (32 A) od 7.4 kW za 1 h i 55 min, dok na standardnu utičnicu (8A) traje 7 h i 5 min.
U Peugeotu nastoje izjednačiti TCO (Total Cost of Ownership), tj. trošak vlasništva između vozila opremljenih motorima s unutarnjim izgaranjem i za vozila s hibridnim motorima, uključujući sve troškove osim samog troška leasinga. U obzir se pritom uzimaju brojni poticaji, troškovi održavanja u prvih 36 mjeseci te trošak energije.
Novi 308 počet će se prodavati na hrvatskom tržištu u zadnjem kvartalu ove godine, a proizvodit će se u tvornici u francuskom Mulhouseu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati