Serija koja je postala viralni hit: Jeste li pogledali WandaVision?
FINALE serije WandaVision emitirano je u petak, a brojke su pokazale kako se radi o još jednom hitu za Disney+. Međutim, iako se radi o seriji s Marvelovim superjunacima u prvom planu, WandaVision teško bismo mogli nazvati klasičnim hitom jer barem na papiru tako ne djeluje.
Jedan od razloga popularnosti, pretpostavljaju neki, možda leži u TikToku gdje su fanovi tjednima u kratkim videima razvijali teorije o skrivenim porukama svake epizode stvarajući ogromnu količinu sadržaja vezanog za seriju. Od teorija preko plesova pa sve do zaraznih džinglova koji se pojavljuju u seriji. I kad se sve zbroji i oduzme, sve je ovo u prvom redu savršena promocija i organsko stvaranje interesa koje je od neprocjenjive važnosti za sve streaming-servise.
Ukratko, svi oni koji seriju još nisu pogledali postali su svjesni njezina postojanja, ali i toga da je moraju pogledati, želi li biti dio online rasprave.
Ovo ne smijete propustiti
I ovo nije novost, TikTok (ali i društvene mreže generalno) od samog početka utječe na ukus korisnika, bili to filmovi, glazba ili ono što jedemo. Na kraju krajeva, to je i jedna od funkcija tih platformi.
"Tradicionalni oblici marketinga nikada se ne mogu mjeriti s preporukom prijatelja. Fanovi se organiziraju na društvenim mrežama i stvaraju se memovi koji daju dojam da se događa nešto bitno što ne smijete propustiti", govori za CNN profesorica Suzanne Scott.
A govorimo o 310 tisuća videa i više od 2.4 milijarde pregleda otkako se serija pojavila, a to znači da je Tiko postao ne samo mjesto na kojem raspravljamo o serijama nego i realna zamjena za ono što su nekoć bile recenzije u tisku. Naravno, ovdje ne smijemo zaboraviti ni činjenicu da Disney i Marvel ništa neće prepustiti slučaju jer radi se o franšizama koje donose ogromne količine novca i u koje se isto tako puno i ulaže. Unatoč pomalo eksperimentalnom pristupu koji serija ima, ovo je i dalje očekivana serija, ali uvijek je upitno hoće li dominirati online raspravom.
TikTok je savršena platforma za WandaVision
Reddit, YouTube i Twitter također su uobičajeni forumi za rasprave o serijama, ali TikTok se pokazao kao posebno plodno tlo za WandaVision jer fanovi su kratki format savršeno iskoristili za gomilu malih zagonetki koje serija krije.
Ovo je ujedno ključno i za streaming-servise koji moraju jako paziti da im katalog bude prepun naslova o kojima ljudi pričaju uživo i online. Dakako, to je i očekivano jer striming servisi su najobičniji biznis, a biznis treba hitove.
Hoće li vas to natjerati na to da postanete pretplatnik jednog od servisa? Ne nužno, ali postoji mnogo onih koji će htjeti biti uključeni u ovu raspravu. Na kraju krajeva, serija koja potiče raspravu najjače je oružje svakog servisa. Sjetite se samo Igre prijestolja. Neki su plaćali HBO Go samo u periodu kada se serija pojavila i premda će dio njih otići jednom kad serija završi, velik dio pretplatnika će se zadržati jer znaju da će se za mjesec dana pojaviti neka nova serija "o kojoj svi govore".
Iščekivanja i očekivanja
WandaVision ima još jednu prednost, emitira se na tjednoj bazi pa to produljuje raspravu. Tako se stvara napetost i fanovi nestrpljivo čekaju svaku epizodu. Klasični TV pristup ponekad je daleko bolja opcija od Netflixovog pristupa.
Ipak, postoji i druga strana te priče jer kad se na društvenim mrežama razviju maštovite i pomno osmišljene teorije, ono što se zapravo dogodi može djelovati razočaravajuće. Finalne epizode često znaju biti razočaranje za većinu jer kad fanovi nešto toliko vole, nemoguće je napisati nešto što će ih u potpunosti zadovoljiti.
Sjetimo se Losta.
Sjetimo se Sopranosa.
Sjetimo se Breaking Bad.
Sjetimo se Igre prijestolja.
I tako dalje.
Ukratko, TikTok može biti savršena platforma za promociju, ali i mjesto na kojem se stvaraju bijesne gomile onih koji su stvorili vlastite svjetove, nastale na temelju svjetova u kojima su se isprva izgubili.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati