Putničke agencije: Državne mjere su nam jedina slamka spasa, borimo se za opstanak
UDRUGA hrvatskih putničkih agencija (UHPA) pozdravlja najave iz vlade da se traže rješenja kako bi se u mjere državne potpore za djelatnosti pogođene koronakrizom uključile i putničke agencije, izvijestili su danas iz te udruge.
Ministar rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike Josip Aladrović u srijedu je, odgovarajući na upit novinara nakon užeg kabineta vlade, kazao da su u vladi svjesni kako postoje određene djelatnosti kojima trenutni intenzitet potpora nije najadekvatniji, a to su prije svega event-industrija i putničke agencije te da se traže rješenja kako pronaći modele obeštećenja za te sektore. Te djelatnosti su, naime, uključene u mjeru za očuvanje radnih mjesta, no ne i u mjeru pokrića fiksnih troškova.
Predsjednik UHPA-e Tomislav Fain komentirao je tu najavu kazavši da na to može samo reći "napokon" jer su zahtjevi i apeli koje su mjesecima upućivali prema resornom ministarstvu i vladi urodili plodom.
Iznosi podatke Porezne uprave i Državnog zavoda za statistiku, po kojima je prosječan pad prihoda u djelatnosti turističkih agencija kontinuirano u 2020. bio iznad 85 posto. Fain to ocjenjuje poražavajućim rezultatima, koji su i teži ako se uzme u obzir činjenica da se uglavnom radi o malim i srednjim obiteljskim tvrtkama, koje su radi održavanja likvidnosti uz ostalo prodavale i vlastitu imovinu.
"Turizam kakav smo poznavali prije pandemije stvar je prošlost"
Stoga je UHPA uporno slala prijedloge modela pomoći i obeštećenja, vodeći se primjerima ostalih članica Europske unije koje su donosile mjere namijenjene isključivo putničkim agencijama i touroperatorima.
"Nikoga od nas ne veseli bespomoćnost u kojoj smo se našli, kao ni neizvjesnost iz mjeseca u mjesec hoće li potpore za očuvanje radnih mjesta biti produžene, ali iz ove kože ne možemo. Umjesto da planiraju proljetna putovanja diljem Europe i vesele se dolasku prvih gostiju za uskrsne praznike, agencije su u situaciji da su im državne mjere jedina slamka spasa", poručuje Fain.
S obzirom na to da se ne nazire kraj pandemiji, agencije su sada suočene i s problemom povrata novca putnicima za plaćena a nerealizirana putovanja, pa iz UHPA-e apeliraju i da je iznimno važno zbog opstanka i vraćanja povjerenja putnika postići sinkronizaciju izmjene zakonske regulative oko povrata, koja je u saborskoj proceduri, i najave programa državne potpore.
"Turizam kakav smo poznavali prije pandemije stvar je prošlosti. Dok se mi bavimo egzistencijalnim problemima i borimo za opstanak, bitka za svakog gosta već je dobrano odmakla. Krajnji je čas da svi s riječi prijeđemo na djela i svatko u svom segmentu damo maksimum i opravdamo epitet najbolje destinacije na Mediteranu", upozorio je Fain.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati