Testirali smo Zoe, Renaultov električni model
ELEKTRIČNO doba polako dolazi, a tu su se najbolje prilagodili urbanim uvjetima namijenjeni automobila. Sve ih je više, no starosjedilac Renault Zoe i dalje je zlatni standard.
Renault Zoe je na sceni prisutan već punih osam godina, a u Europi se sve do dolaska Tesle zajedno s većim Nissanom Leaf etablirao kao najpopularniji model i najčešći izbor. Sada nakon osam godina je temeljito obnovljen i to u najboljem mogućem smjeru, iznutra prema van.
Neki bi rekli kako je Zoe ostao isti. "Isto izgleda i ista je osnova, pa što je novo?" reći će zli jezici i odmah upasti u klopku. Uistinu, Zoe ima istu osnovu i gotovo iste gabarite poput prethodnika, ali je dotjeran u svim područjima, a najviše u onima gdje je pokazivao slabosti.
Da, izvana Zoe izgleda gotovo jednako kao prethodnik. Promjene su na razini redizajna, donose poneke nove detalje, dok se za moderniji izgled brinu nova LED svjetla sprijeda i atraktivnija grafika svjetala straga. Sprijeda pak u oči upada ogroman trodimenzionalni logo iza kojeg se kriju utičnice za punjenje. Popis novosti završava novim dizajnom naplataka te vjerojatno ponekom novom nijansom. Potonje nismo provjeravali jer mu bijela i plava s testa toliko dobro stoje da dalje ne treba tražiti. I da, stražnja vrata se i dalje otvaraju putem "skrivene" kvake nespretnog oblika.
Pogled u kabinu otkriva kako u Renaultu znaju slušati i procesuirati povratne informacije. Zoe je sazrio, kvaliteta izrade je sada daleko bolja, a izgled atraktivniji. Digitalni kokpit donosi novo prilagodljivo sučelje informativnog prikaza, dok u sredini dominira tzv. "plutajući" 9,3-inčni zaslon s poznatim Renaultovim sučeljem. Ono što veseli je primjena tkanenog materijala koji iako sive boje, unosi toplinu i kućni osjećaj. Pohvalit ćemo i izvedbu lebdeće platforme ručice mjenjača s dodatnim pretincem. Ne treba naglašavati kako je tu bežično punjenje potpuno očekivan dio opreme. Konačno, pohvaljujemo i izgled monolitnih sjedala s integriranim naslonom za glavu.
A kad je ponuda prostora u pitanju sprijeda fali nešto centimetara u širini, ali je ergonomija za vozača u potpunosti zadovoljavajuća. Ako ste korpulentniji, straga se sjedi ako se mora, posebno ako ste viši od 180 cm. Na kraćim relacijama je ok, ali da je komforno, nije. Dolazimo i do prtljažnika koji je s 338 litara čak i iznad očekivanja.
Ali sve rečeno nije u domeni glavnih novosti. Ono pravo krije se ispod poklopca, odnosno u podnici vozila. Za početak recimo kako je kapacitet baterije skočio s 41 na 52 kWh, što je za vozilo ovih gabarita optimalan odabir. Teoretski doseg je 386 km, može se prijeći i više, dok će oni skloni stiskanju gasa do poda prelaziti nešto manje, ali opet barem 300 km. Mi smo na testu uspjeli bez imalo pažnje prijeći 330 km, što u potpunosti odgovara tjednom prosjeku vožnje, a samim time i rješavanju problematike punjenja bez imalo stresa.
Dodatno valja imati na umu za Zoe može prihvatiti brzo punjenje. Priključak za brzo punjenje istosmjernom strujom do 50 kW se doplaćuje 7500 kn, ali omogućuje punjenje za 70 minuta do 80 posto kapaciteta. Prevedeno, deset minuta punjenja je dovoljno za 50 km, odnosno za jedan dan vožnje. Loša je vijest da kućni punjač potrebno doplatiti, i to 3000 kn. Za javne punionice i punjenje na 22 kW kabel je dio serijske opreme.
Međutim, s druge strane je elektromotor od 135 KS i 245 Nm, a to u prijevodu znači da u gradu nema startnijeg rivala. Zoe je u vožnji od semafora do semafora neuhvatljiv. Ako ste u Eco modu performanse drastično padaju i ne može se preko 105 km/h, ali stisnete li do poda Zoe će napraviti bypass i opet pojuriti.
A to snažno linearno ubrzanje oduševljava. Do 30 km/h vas prati zvučna podloga SF filmova, a poslije samo zvuk vjetra. U retrovizoru ćete najčešće vidjeti zbunjena lica u par stotina konja jakim krstaricama koje praktički tek kreću dok vi jurite 30-40 km/h. Službeni podaci kažu kako ste na 50 km/h nakon 3,6 sekundi. No u pravilu gradski promet možete pratiti i u Eco modu rada.
Kako god, papir kaže 9,5 sekundi do 100 km/h i 140 km/h maksimalca, što nikoga neće razočarati. Pritom na otvorenoj cesti valja pripaziti, jer u punom gasu doseg električnih automobila osjetno pada, a kod Zoe to može biti i manje od 300 km. Ipak, dovoljno za odlazak na izlet, pa čak i izvan granica Hrvatske. Vozite li niz planinu dobro će doći program B, a tada se pojačava regenerativno kočenje i auto izraženije usporava čim se otpusti gas.
Zoe u vožnji ima sasvim solidne vozne osobine. Kada posustane mehanika, najčešće zbog velike mase od 1,6 tona, nastupi elektronika. Težište je relativno nisko, prije svega zbog preko 300 kg teških baterija u podnici, pa Zoe cestom vozi čak i uvjerljivo. U gradu je redovito najbrži, dok će na otvorenom tempo diktirati raspore punionica. Naime, do Dalmacije ćete bez punjenja samo uz pažljivu nogu.
A onda slijedi sat do sat i pol čekanja na punjenju kako bi se baterija napunila te po potrebi krenulo dalje ili natrag kući. Nedostatak kabela za punjenje na kućnu utičnicu stvara kod nekih nelagodu, a posebno kad se vozite unutrašnjošću gdje brzih punionica nema puno.
Cijena
Osnovni model nudi slabiji motor od 108 KS i manju bateriju, a s osnovnom opremom Life kreće od nimalo povoljnih 247.900 kn. Bira li se ovakva snažnija izvedba s izdašnom razinom opreme Intens, cijena se penje na 275.900 kn. Dopišemo li i dodatnu opremu evo nas na 289.700 kn, a to je ipak puno za auto od četiri metra.
Istina, ovakav Zoe puno i daje, a pritom se vozi uz minimalan trošak održavanja i još uvijek besplatnu struju. I da, računajte s pet godina garancije ili 100.000 km.
Serijska oprema Intens
• 16“ alu naplatci • LED svjetla • automatska klima • digitalni zaslon od 10” • multimedija sa zaslonom od 9,3” • navigacija • Bluetooth + USB • bežično punjenje mobitela • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za vožnju unazad • el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori • el. podizači stakala • koža na upravljaču i ručici mjenjača • nadzor mrtvog kuta • prepoznavanje prometnih znakova • tempomat • senzori za kišu i svjetlo • keyless sustav • dodatno zatamnjena stražnja stakla • kabel za punjenje od 6,5 m (22 kW)
Dodatna oprema:
• metalik lak (plava Celadon) • pomoć pri parkiranju od 360 ° + kamera za vožnju unatrag • brzo punjenje baterije
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati