VIDEO Porscheov električni bolid na testu izdržljivosti rasturio
SVJETSKA premijera Porscheovog električnog bolida održat će se 4. rujna. Uoči premijere Taycan prototip prošao je test izdržljivosti u tehničkom centru u Nardou i to na stazi za visoke brzine. U 24 sata prešao je točno 3.425 kilometara što otprilike odgovara, kako kažu iz Porschea, udaljenosti od Nardòa do Trondheima (Norveška).
Brzina vožnje na pokusnom terenu na jugu Italije iznosila je između 195 i 215 km/h. Uz vanjske temperature koje su sezale do 42 Celzijevih stupnjeva i temperaturu asfalta do 54 Celzijevih stupnjeva, prototip Taycana je dokazao svoje kvalitete na duge staze još i prije početka serijske proizvodnje, navode iz tvrtke.
Prvo Porscheovo sportsko vozilo na čisto električni pogon
Novi Porsche Taycan nije samo za duge staze. Njegov je električni pogon konstruiran na način da svoju punu snagu može razviti i kod nekoliko ubrzanja u kratkim razmacima. Čak 26 puta za redom je krajem srpnja na jednom uzletištu postignuto ubrzanje jednog predserijskog vozila s mjesta na 200 km/h. Prosječna vrijednost ubrzanja ovih mjerenih vožnji bila je ispod deset sekundi. Razlika između najbržeg i najsporijeg ubrzanja iznosila je 0,8 sekundi.
Prije nego stigne na tržište Porscheovi vozači odvozit će preko 6 milijuna kilometara
Testna vožnja izvodila se bez prekida, a zaustavljanja predserijskog Taycana bila su potrebna samo za brza punjenja i izmjenu vozača. Tim se sastojao od šest Porscheovih test vozača. Test za osiguranje kvalitete održao se u okviru testiranja izdržljivosti na vrućem terenu. "Taycan je ovu napornu utrku izdržljivosti odradio bez ikakvih problema“, zadovoljno je rekao voditelj serije modela, Stefan Weckbach.
"Rezultat u Nardòu ističe prednosti jedinstvene 800 voltne tehnologije kao i njezin visok stupanj zrelosti. Prije nego Taycan krajem godine stigne na tržište, odvozit ćemo preko šest milijuna testnih kilometara diljem svijeta", poručio je Weckbach.
Tehnologija: 800 voltni napon sustava
Kako navode iz Porschea, Taycan je prvo serijsko vozilo na potpuno električni pogon koji dolazi s naponom sustava od 800 volti. Pomoću ove tehnologije model 919 Hybrid je tri puta za redom pobijedio na 24-satnoj utrci Le Mansa, a sada joj uspijeva prijelaz u serijsku proizvodnju. 800 voltna tehnologija omogućava konstantno visoke performanse, skraćuje vrijeme punjenja te smanjuje težinu i prostor za ožičenje.
Na testu izdržljivosti u Tehničkom centru Nardò korišteni su 800 voltni High-Power-Charging stupovi tvrtke Porsche En- gineering Group GmbH. Taycanov sofisticirani termalni upravljač u Nardòu se također pokazao u dobrom svjetlu. U njegovom se središtu nalazi visokoučinkoviti, pametni sustav za hlađenje i zagrijavanje visokovoltnih komponenti. Time se sprječava potencijalni gubitak snage zbog prejakog stvaranja vrućine te osigurava da je pri dolasku na priključak za punjenje optimalna temperatura za što učinkovitiji postupak punjenja.
I Rimac ga isprobao
Šef Rimac Automobila je imao priliku isprobati Porscheov novitet.
''Mate Rimac je imao čast isprobati prototip novog Porsche Taycana u Stuttgartu. Njegova ocjena je: 'Porsche je napravio odličan posao. Definitivno bih Taycana uzeo u razmatranje kao osobni auto''', stoji u statusu objave Rimac Automobila krajem srpnja.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati