Testirali smo najpopularniji Nissan opremljen sustavom autonomne vožnje
PRVI se pamte, a kad su crossoveri u pitanju onda je to Qashqai. Otprilike isto vrijedi i za autonomnu vožnju.
Istina, Nissan ni u jednom od rečenog nije bio doslovno prvi, ali je očito bio značajan ponudivši prijelomni model s kojim je krenuo drastičan rast popularnosti. Baš kao što je to učinio Renault s Espaceom i Scenicom u svijetu monovolumena, tako je potkraj 2006. godine svijet iznenadio Nissan Qashqai. Odluka da klasičan kompakt zamijeni povišenim vozilom pokazala se punim pogotkom, a Qashqai je postao najpopularniji Nissanov model na europskom tlu u povijesti.
Kad pak govorimo o sustavima autonomne vožnje, ovdje moramo biti pažljivi. Sustav Pro Pilot smo već isprobali u Leafu, a otprilike isto nudi i na Qashqaiju. Kombinira više različitih sustava, prije svega adaptivni tempomat i sustav za prepoznavanje vozne trake, i prvi je takav ponuđen u ovom segmentu.
Dakle, sve što trebate napraviti je pritisnuti plavu tipku na upravljaču i postaviti brzinu. Nakon toga auto će sam kočiti i ubrzavati, a nađete li se na otvorenoj cesti s označenom horizontalnom signalizacijom i zakretati kolo upravljača. Sustav u praksi odlično funkcionira, posebno u gradu, a jedinu zamjerku reći ćemo za faze skidanja s autoceste, kada se zna dogoditi da usprkos promjeni smjera nastavi ubrzavati. I da, sustav zahtijeva da držite barem jednu ruku na upravljaču, dok je druga zbog CVT mjenjača doslovno slobodna, baš kao i noge vozača.
Druga mogućnost Pro pilot sustava je samostalno parkiranje. I ovo se korektno odrađuje, no dobrim vozačima ta će mogućnost biti suvišna. S 360 stupnjeva nadzora okoline kamerom i senzorima doista je nepotrebno da još netko za vas okreće upravljač, zar ne?
Red je koju reći i o samom automobilu. Druga generacija modela lansirana je 2013. godine, a potkraj prošle godine model je redizajniran. Nema sumnje, Qashqai izgleda odlično, a sada još modernije i pomalo agresivnije. LED potpis sprijeda i straga svidjet će se mnogima, baš kao i atraktivan dizajn naplataka ili pak zanimljive nijanse metalik boja (4500 kn).
Iznutra su pak promjene manje vidljive. Izbor top verzije znači Tekna opremu, a onda se tu nalazi sve ono najbolje, od obilja opreme do kožom presvučenih udobnih sjedala i vrlo decentnih ukrasa interijera. Da, kabina je odmjereno osmišljena pa djeluje pomalo konzervativno. Zato je prednja ploča s instrumentima vrlo pregledna pa ćemo jedini potencijalni minus staviti na izvedbu središnjeg zaslona čija bi veličina i razlučivost mogli biti bolji.
Za poseban dojam pobrinut će se ambijentalna rasvjeta i panoramski stakleni krov. Inače, i straga se sjedi udobno, a mjesta ima podjednako dovoljno za koljena i glave putnika. Isto govori i prtljažnik sa 430 litara osnovnog volumena, ali i dodatnim prostorom ispod dvostruke podnice. Preglednost sprijeda je zadovoljavajuća, a za sve ostalo brinu se kamere i senzori.
Ispod poklopca je 1.6 dizelaš, a to znači da je top izvedba u pitanju. Razvija 131 KS, a najbolji opis mu daje podatak kako se snašao i u Mercedesovoj C klasi. Sada donekle njegove mogućnosti sputava CVT mjenjač, pa je maksimalac pao na 183 km/h, a sprint do 100 km/h razvučen na oko 11 sekundi. Ništa loše, posebno u gradskim uvjetima kada automatika odrađuje glavninu posla. Na vama je samo da zavaljeni u sjedalo pratite promet.
Jednom kada krenete u vožnju, mogli biste primijetiti da je Qashqai u vožnji vrlo tih. Da, redizajnom je pojačana zvučna izolacija. Udobnost je uzorna, a većih pokuda nema niti na račun motora. Pritisak gasa ponekad znači i fazni pomak u reakciji, ali načelno se ova kombinacija motora i mjenjača odlično slaže s pedigreom automobila.
Pritom imajte na umu da gume i nisu baš mesnate. Naime, najviša razina opreme podrazumijeva 19-inčnu obuću (gume 225/45) pa prelasci poprečnih neravnina znaju biti bučni. Recimo i kako je potrošnja goriva redovito ispod 7 l/100 km, što je s obzirom na sve rečeno i doživljeno odličan rezultat.
Na opremljenost modela ne treba trošiti riječi. Tekna razina uključuje gotovo sve, a s popisa opcija mi ćemo samo savjetovati Bose audio sustav, koji sudeći po iskustvu s Captura nudi izuzetnu kvalitetu zvuka, a stoji 5500 kn. Dakako, tu je i 8000 kn vrijedan ProPilot sustav koji će osigurati ipak jedno posebno vozačko iskustvo.
A sada cijena. Ponuda za Qashqai kreće od 152.000 kn za osnovni benzinac (1.2 DIG-T/115 KS, Visia), odnosno 169.500 kn za dizelaša (1.5 dCI/110 KS, Visia). Testni primjerak, s jačim dizelašem i CVT mjenjačem, uz Tekna razinu opreme starta od 240.500 kn, a nakon doplata cijena se zaustavlja na čak 259.112 kn.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati