Disney ili Comcast? Traje velika bitka oko toga tko će kupiti 21st Century Fox
OPERATER za kabelsku televiziju Comcast ponudio je 65 milijardi dolara za preuzimanje većine medijske imovine 21st Century Foxa, što je 20 posto više nego što za tu kompaniju nudi Walt Disney, pa je moguć rat ponudama između dviju najvećih američkih medijskih tvrtki.
Predsjednik Uprave Comcasta Brian Roberts izjavio je kako je vrlo uvjeren da će regulatori omogućiti Comcastu preuzimanje većine medijske imovine Foxa, a nakon utorka i sudske pobjede telekomunikacijskog diva AT&T-ja, kojem je odobrena kupnja Time Warnera za 85 milijardi dolara.
Borba za Fox
Borba za osvajanje Foxa bi tako mogla postati ljetni blockbuster, s poznatim medijskim mogulima u glavnim ulogama - Rupertom Murdochom koji je od Foxa stvorio globalno medijsko carstvo, čelnikom Comcasta Robertsom, koji je 2004. godine vodio neuspješno preuzimanje Disneyja, i koji će se sada suočiti s glavnim izvršnim direktorom te tvrtke Robertom Igerom.
Comcast je Foxu za medijsku imovinu ponudio 35 dolara po dionici, dok je ponuda Disneyja bila nešto niža, odnosno 29,18 dolara po dionici.
Upravni odbor Foxa sada će morati odlučiti je li Comcastova ponuda bolja od Disneyjeve. U slučaju da Fox preferira Comcast, Disney će imati pet radnih dana za odgovor.
Comcast može imati poteškoća u zadobivanju najvećeg Foxovog dioničara, obitelji Murdoch. Oni posjeduju 17-postotni udio i prihvaćanjem sveukupne gotovinske ponude tvrtke Comcast suočili bi se s više milijardi dolara poreza na kapitalnu dobit, pojasnili su porezni stručnjaci Reutersu.
Dioničari Foxa bi 10. srpnja trebali glasati o ponudi Disneyja, no tvrtka može odgoditi sastanak, kazao je Fox u priopćenju.
Pojedini analitičari vide poteškoće u spajanju Comcasta i Foxa, kojim bi se Foxovi filmski i televizijski studiji dodali Comcastovom NBC Universalu. No Roberts je u pismu Foxu kazao da će ponuditi iste uvjete kao Disney, obećavši da će se, ako bude potrebno, za sporazum boriti i na sudu.
Očekuje se da će Comcast predvoditi val tradicionalnih medijskih tvrtki koje pokušavaju kombinirati distribuciju i produkciju sadržaja, a kako bi konkurirale tvrtkama kao što su Netflix i Alphabet, krovna kompanija Googlea. Naime, one proizvode sadržaj, internetom ga izravno prodaju korisnicima, i često nude unosno ciljano oglašavanje.
Spajanje Foxa i Comcasta stvorilo bi tvrtku s brojnim poznatim medijskim markama i franšizama. Kombinirana tvrtka bi tako imala prava na Foxovu dugogodišnju animiranu televizijsku seriju The Simpsons, kao i prava na američkom tržištu na Olimpijske igre i englesku nogometnu Premier ligu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati