Pet filmskih klasika iz 70-ih koje morate pogledati barem jednom

SEDAMDESETE godine prošlog stoljeća bile su prekretnica za svjetsku kinematografiju. Nakon zlatnog doba Hollywooda, stiglo je novo razdoblje koje je donijelo hrabrije teme, veću kreativnu slobodu i potpuno promijenilo način na koji publika doživljava film. Ostvarenja poput Bonnie i Clyde i Goli u sedlu otvorila su vrata novom valu autora i stvorila temelje za eru poznatu kao Novi Hollywood.
Ovo razdoblje rodilo je brojne klasike koji i danas imaju snažan utjecaj. Portal Collider izdvojio je pet filmova koji se smatraju nezaobilaznima za svakog ljubitelja sedme umjetnosti.
Kum (1972.) i Kum II (1974.)
Epska saga Francisa Forda Coppole temelji se na romanu Marija Puza i donosi priču o obitelji Corleone. Don Vito (Marlon Brando) priprema sina Michaela (Al Pacino) da naslijedi obiteljsko carstvo, a nastavak prikazuje Michaelov pad u bezdušnost dok u potpunosti preuzima moć. Paralelno se otkriva i priča o mladom Vitu (Robert De Niro) i njegovom usponu u New Yorku dvadesetih godina.
Iako se radi o dva filma, najbolje ih je doživjeti kao jedinstvenu cjelinu. Svako gledanje otkriva nove detalje, a Kum i dalje ostaje neusporediv vrhunac gangsterskog žanra i alegorija o američkom snu.
Egzorcist (1973.)
Redatelj William Friedkin stvorio je film koji je potresao Hollywood. Priča o djevojčici Regan (Linda Blair) koju opsjeda demon i o pokušaju svećenika da je spase postala je globalni fenomen. Publika je reagirala burno - izvještaji govore da su ljudi u kinima padali u nesvijest i povraćali od straha.
Egzorcist je zaradio više od 400 milijuna dolara i osvojio deset nominacija za Oscara, čime je hororu dao ozbiljnost koju do tada nije imao. I danas ga se smatra jednim od najstrašnijih filmova ikada snimljenih.
Kineska četvrt (1974.)
Roman Polanski režirao je jedan od najvećih neo-noirova u povijesti. Jack Nicholson tumači privatnog detektiva J.J. Gittesa koji, istražujući bračnu aferu, ulazi u zamršenu mrežu korupcije i laži povezanu s moćnom obitelji Mulwray.
Film je mračan, zavodljiv i nemilosrdan, a ujedno savršeno odražava duh 70-ih, obilježen nepovjerenjem u institucije nakon Watergatea. Ni nakon pola stoljeća Kineska četvrt nije izgubila na snazi i i dalje se smatra remek-djelom.
Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975.)
Psihološka drama belgijske redateljice Chantal Akerman donosi tri dana iz života udovice Jeanne (Delphine Seyrig). Njezin dan ispunjen kućanskim poslovima i brigom o sinu prikazan je sporim, preciznim ritmom, uz povremene scene u kojima pruža seksualne usluge.
Film je jedinstven prikaz monotonije, skrivenih tenzija i raspada osobnosti. Upravo ta jednostavnost i tišina učinile su ga jednim od najvažnijih ostvarenja u povijesti filma. Nije slučajno da je desetljećima kasnije proglašen najboljim filmom svih vremena na prestižnoj listi Sight & Sound.
Nashville (1975.)
Robert Altman stvorio je film koji je savršeno uhvatio duh Amerike 70-ih. Kroz više od dvadeset likova s country i gospel scene u Nashvilleu, gradi priču o slavi, politici, ambiciji i iluziji američkog sna.
Film je istodobno kaotičan i precizno režiran, duhovit i ciničan, ali i topao. Nashville ostaje savršen primjer Altmanova stila i film koji je i pola stoljeća kasnije jednako relevantan i svjež.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati