Zimski test dosega: Kineski model pomeo konkurenciju, na dnu ostali VW i Toyota
OD 23 TESTIRANA modela samo je jedan model imao smanjenje dosega do 6 posto, a dolazi iz Kine.
Svi već znaju kako niske temperature direktno utječu na smanjenje dosega električnih vozila. Najnoviji test koji potpisuje norveška automobilska federacija (NAF) pokazuje i u kolikoj mjeri će doseg pasti, kao i koji automobili su najotporniji na niske temperature.
Zimski pobjednik tradicionalnog testa El Prix je suprotno očekivanjima mnogih kineski model. Nudi ga Human Horizons, a ime mu je HiPhY Z. Radi se o premium predstavniku koji visoku cijenu koja se redovito piše sa šest znamenki opravdava atraktivnim dizajnom, bogatom opremom, moćnim pogonom i očito odličnim dosegom na niskim temperaturama.
Zimski test je proveden pri temperaturama od -2 do -10 stupnjeva Celzijusa, a HiPhy Z je prešao 522 km, što je smanjenje dosega definiranog WLTP-om od svega 6 posto. Prvi idući je BMW i5 s osjetno većim smanjenjem dosega od 12.2%, dok je primjerice Tesla Model 3 u društvu fenjeraša s padom dosega od čak 29.9%. Neslavni fenjeraši s više od 30% smanjenja dosega su Volvo C40, Toyota bZ4X i Volkswagen ID.7 s najgorim rezultatom.
Što to u praksi znači najbolje govori podatak kako je električnom Volkswagenu doseg pao s odličnih 608 na tek solidnih 414 km.
Kinezi nisu još spremni otkriti svoju tajnu zbog koje je njihov pogonski sustav toliko otporan na niske temperature. Kažu da je ključ u sustavu toplinskog nadzora koji uključuje toplinsku pumpu, ali i vrlo kompleksan sustav održavanja optimalne temperature. U praksi to znači da je u vožnji podjednako toplo bilo putnicima, ali i bateriji, poručili su iz NAF-a.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati