Za nekoliko dana Ford zaustavlja proizvodnju svog najboljeg modela
POSLJEDNJI primjerak kompaktnog modela sići će ovih dana s proizvodnih traka.
Nakon Fieste i Mondea svjedočimo odlasku Focusa, možda najboljeg Fordovog modela još od doba Sierre i Escorta. Svojedobno najprodavaniji automobil na svijetu ulazi u svoje završne dane proizvodnje, izvještava Saarländischer Rundfunk. U sljedećim danima s proizvodne trake u Saarlouisu sići će posljednji Focus koji će dobiti posebno mjesto. Bit će izložen u muzeju grada Saarlouisa kao podsjetnik na više od pet desetljeća automobilske povijesti.
Kako je za SR potvrdio predsjednik radničkog vijeća Markus Thal, trenutno se dovršava još oko stotinu Focusa. Posljednji primjerak zatim će službeno biti predan gradu. Zaustavljanje proizvodnje izvorno je bilo zakazano za 21. studenoga, pa pomaknuto na 14. studenoga, no sada je jasno da će se proces završiti tek tijekom sljedećeg tjedna.
Novi početak za tvornicu
Već 1. prosinca za tvornicu počinje novo poglavlje. Lokacija će se ubuduće usmjeriti na modernu proizvodnju dijelova i komponenti. Kako su početkom studenoga priopćili uprava i radničko vijeće, za to su potrebni brojni građevinski i tehnički zahvati. U pogonu karoserije već je započelo uklanjanje starih proizvodnih linija kako bi se oslobodio prostor za nove projekte.
Od početka proizvodnje 1970. godine, u Saarlouisu je proizvedeno gotovo 16 milijuna vozila. Tvornica je u posljednje vrijeme zapošljavala oko 2.700 radnika, a oko 1.000 njih ostaje na lokaciji, gdje će se ubuduće baviti proizvodnjom zamjenskih dijelova.
Povijesni razvoj tvornice
Nastanak tvornice Ford u Saarlouisu bio je dio šire strategije koja je trebala nadomjestiti gubitak radnih mjesta u tada posrnulom rudarskom sektoru, slično onome što se dogodilo u Bochumu nakon gašenja Opelove tvornice. Izgradnja pogona započela je 1966. na površini od 288.000 četvornih metara, nekadašnjem prostoru vojnog aerodroma. Temeljni kamen postavljen je u rujnu 1966., a 1968. je počela proizvodnja karoserijskih dijelova za Renault.
Krajem 1969. izrađene su prve karoserije modela Escort, a 16. siječnja 1970. započela je serijska proizvodnja. Šest mjeseci kasnije, u lipnju 1970., tvornica je službeno otvorena u prisutnosti Henryja Forda II. Pogon je trebao zajedno s tvornicom u britanskom Halewoodu proizvoditi Escort, s kojim je Ford na europskom tržištu konkurirao Opel Kadettu.
U to vrijeme Ujedinjeno Kraljevstvo, gdje se Escort proizvodio od kraja 1967., još nije bilo član Europske ekonomske zajednice, a pristupanje je bilo neizvjesno.
Godine promjena i odluka o gašenju modela
U lipnju 2019. Ford je najavio smanjenje broja smjena u Saarlouisu radi smanjenja troškova. To je bio dio šireg plana restrukturiranja u Europi, koji je uključivao i zatvaranje nekoliko montažnih pogona. U lipnju 2022. objavljeno je da će se budući električni modeli (uz Köln) proizvoditi u španjolskoj tvornici Ford Valencia Body & Assembly, čime je sudbina Saarlouisa do 2024. ostala neizvjesna.
Nakon pregovora s IG Metallom, u veljači 2024. sklopljen je sporazum koji predviđa nastavak posla za 1.000 radnika do 2032., dok će preostali zaposlenici prijeći u posebnu organizaciju. Ubrzo nakon toga potvrđeno je da će posljednji Ford Focus sići s trake u studenome 2025.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati