Kolektivna tužba u SAD-u protiv Volva zbog opasnog kvara na modelu XC40

ČINI se da za Volvo nema predaha. Nedugo nakon što je američka agencija za sigurnost prometa (NHTSA) upozorila vlasnike njihovih hibridnih i električnih modela da privremeno ne koriste način vožnje s jednom papučicom, švedski proizvođač suočio se s novim problemom – kolektivnom tužbom u SAD-u zbog ozbiljnih sigurnosnih propusta na potpuno električnom modelu XC40 Recharge.
Tužbom, kojoj se pridružilo više od 100 vlasnika, tvrdi se da ovaj kompaktni električni SUV ima opasne nedostatke, uključujući i nekontrolirano ubrzavanje koje ugrožava sigurnost vozača i putnika. Tužitelji zahtijevaju suđenje pred porotom, uvjereni da je Volvo znao ili je barem morao znati za postojanje problema, piše Carscoops.
Glavni tužitelj, Robert M. Becker, navodi kako XC40 Recharge može iznenada i neočekivano trznuti, poskočiti ili samostalno ubrzati. Takvi se incidenti, prema tužbi, najčešće događaju pri nižim brzinama, prilikom promjene stupnja prijenosa ili kod korištenja "One Pedal Drive" načina vožnje.
Becker tvrdi da ovi kvarovi predstavljaju "značajan rizik od nesreće, ozljeda ili materijalne štete" te da Volvo nije poduzeo adekvatne korake da ih spriječi.
Optužbe za zataškavanje problema
U tužbi se ističe kako je Volvo bio svjestan problema, ili ga je barem neoprezno ignorirao, i to na temelju rezultata predprodukcijskih testiranja, pritužbi kupaca (uključujući i one za mehanički srodan Polestar 2), izvještaja iz ovlaštenih servisa te podataka same agencije NHTSA. Unatoč svemu, tvrde tužitelji, proizvođač je umanjivao ozbiljnost situacije i prikrivao stvarne razmjere kvara, a dosadašnji opozivi vozila opisani su kao "fragmentirani i preuski".
Kao primjer navodi se iskustvo glavnog tužitelja Beckera, koji je 13. rujna 2024. unajmio XC40 Recharge modelske godine 2024. U manje od mjesec dana, tvrdi, više je puta doživio naglo trzanje i ubrzavanje vozila tijekom normalne vožnje, zbog čega je automobil morao odvesti na dijagnostiku i popravak.
Nedovoljni opozivi vozila
Tužitelji se pozivaju na dva opoziva koja je Volvo proveo u SAD-u. Prvi se ticao softverske greške koja je na modelima XC40 Recharge mogla uzrokovati iznenadni gubitak pogona, no prema tužbi, taj popravak nije riješio temeljne probleme u upravljačkoj logici vozila.
Drugi opoziv obuhvatio je modele proizvedene 2021. i 2022. godine zbog rizika od prodora vode u senzor papučice gasa. Vlasnici smatraju da je i taj opoziv bio previše ograničen te da nije obuhvatio sva vozila sa sličnim nedostacima, a time ni riješio srž problema.
Becker i ostali tužitelji terete Volvo za kršenje niza američkih zakona o zaštiti potrošača, nepoštenom tržišnom natjecanju, lažnom oglašavanju i prijevarnom prikrivanju. Od suda traže odobrenje kompenzacijske i kaznene odštete, povrat nezakonito stečene dobiti te sudsku zabranu kojom bi se Volvu naložilo da konačno ispravi sve prijavljene nedostatke na vozilima.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati