Ušli ste u krizu srednjih godina? S ovim igračkama barem nećete bankrotirati
U ŽIVOTU STE SI SVE posložili, više ili manje, nemate nekih posebnih obveza, novac nije prevelik problem… Vrijeme je da ostvarite životnu želju i kupite si sportski automobil. Naravno, neće to biti Ferrari ni Jaguar, to je ipak preskupo, ali bit će nešto što je cool, priuštivo i što ste oduvijek željeli imati. Naravno, postoji još jedan uvjet: automobil mora biti normalno i relativno jeftino održavati. Imati vreću bez dna apsolutno je neprihvatljivo. I evo vam opcije koje vas sigurno neće razočarati.
Abarth 595
Abarth je kupio Fiat 1971., a ideja je bila pretvoriti ga u Fiatov službeni trkaći tim. Iako su se pobjede nastavile nizati, uspjeh na utrkama nije pretočen u prodaju cestovnih automobila.
U ovom vodiču usredotočit ćemo se na renovirani model 595 iz 2015. godine. Ovim renoviranjem poboljšan je izgled modela 595 i podignuta snaga na 145 KS u standardnom modelu Abarth T-Jet.
Praćenje raznih verzija i posebnih izdanja 595 pomalo je poput otkrivanja Da Vincijevog koda pa to nećemo ni pokušavati, ali ćemo konstatirati: 595 se neće svidjeti svima. Bučni su, poskakuju i vrpolje se, a gotovo sigurno nisu prikladni ako vaša vožnja uključuje redovita duga putovanja, ali su također uzavreli, bezobrazni i gotovo sigurno će vam izmamiti osmijeh na lice u najturobnijem danu.
I pristupačni su - oni stari pet godina mogu se naći i za oko 20 tisuća eura, a jedan je zgodan i na Index Oglasima.
Audi TT
Rijetko je to automobil na koji ljudi pomisle kada je tema "sportski automobil", ali s Audijem TT, koji je poslan u zalazak na kraju modelske godine 2023., to ne bi smio biti slučaj. Audijev sportski coupe zaslužuje malo ljubavi.
Nećemo ograničiti njegov izbor ni na jednu od tri generacije jer su sve prilično pouzdane u velikom broju detalja, no automobili prve generacije s DSG-om nisu bili najbolji. Ti su rani automobili također bili skloni problemima s agregatom, a zaslon instrumentne ploče bio je poznat po mrtvim pikselima.
Redovito održavanje, preventivno održavanje pumpe za vodu i mijenjanje čahura ventila držat će ga svježim. Kasnije su generacije prešle na MQB platformu, koju dijele s desetak drugih VW proizvoda, a TT ostaje isprobano i pouzdano rješenje za sportski automobil koji će nastaviti s radom uz minimalno problema.
Na Index Oglasima ima ih više u ponudi, a stari 15-ak godina koštaju manje od 10 tisuća eura.
BMW Z4 (E85)
BMW Z4, u bilo kojoj generaciji, bio je nevjerojatno otporan i nije mu se mnogo prigovaralo. Međutim, to bi mogao biti jedan od najmanje pouzdanih modela na ovom popisu budući da je u igri bila modernija elektronika koja je s godinama sklonija kvarovima.
Poznato je da krovni mehanizmi nisu posebno kvalitetni na kabriolet varijantama, ali su kupei općenito prilično čvrsti i pouzdani. Iako je novi postao vijest upravo zbog dodavanja ručnog mjenjača, bili bismo skloni preporučiti starije modele.
E85 (2003-2008) je naš favorit ne samo zbog svog seksi stila već i činjenice da možete dobiti razne šestocilindrične motore u rasponu od 2.2 litre do 3.0, uključujući punu M verziju u Z4 M Roadsteru i M Coupeu.
Bez turbo punjenja, bio je manje osjetljiv na probleme s gorivom, ali poznato je da se pojavljuju problemi s VANOS-om, od kojih većinu lako može riješiti iskusan BMW-ov mehaničar.
Također vam ne bismo zamjerili što ste odabrali generaciju E89, ali N55 je bio poznat po nekoliko problema, poput slomljenih brtvi poklopca ventila, kvara vodene pumpe, problema s visokotlačnom pumpom goriva i VANOS solenoida. Nekad popravljanje tih problema otključava druge probleme koji mogu smanjiti faktor pouzdanosti pa valja biti oprezan što se kupuje.
Honda S2000
Ako tražite uzbuđenje s pogonom na stražnje kotače s velikim brojem okretaja, a da je automobil ujedno i nevjerojatno pouzdan, Honda S2000 je automobil za vas.
Cijene sada rastu jer S2000 postaje kolekcionarski automobil, ali mnogi koji ga posjeduju voze ga i redovito hvale.
Iako je sklon velikoj potrošnji ulja, većina drugih problema može se zaobići rutinskim održavanjem, osobito u velikim servisnim intervalima. U cjelini, S2000 je pouzdan i dobro podnosi umjereno zlostavljanje i živahnu vožnju.
Modeli iz 2004. nisu bili idealni s visokom potrošnjom ulja i problemima s ventilima, ali kasniji modeli su imali gotovo sve kako treba. A s 240 KS u agregatu i crvenom linijom od preko 8000 okretaja u minuti, jedina stvar koja je pouzdanija od automobila bit će osmijeh koji vam izmami na lice.
Međutim, S2000 je skup: odlični primjerci stari 20 godina znaju koštati i oko 50 tisuća eura.
Mazda MX-5 Miata
Kliše? Naravno. Ali postoji razlog zbog kojeg se MX-5 Miata smatra idealnim početnim sportskim automobilom za bilo koga, uključujući nove vozače. Prije svega, oni su nevjerojatno pouzdani.
Mehanički, oni su otprilike onoliko zdravi koliko je to moguće, a većina njihovih slabih točaka odnosi se na probleme s karoserijom (poput hrđe i mrvica boje na generacijama NA i NB).
Koju god generaciju odabrali, od NA iz 1989. do sadašnjeg ND, Miata zahtijeva relativno malo dodatnog održavanja da bi besprijekorno radila.
Održavajte dolijevanje ulja (i pobrinite se da riješite propuštanje stražnje glavne brtve koja se neizbježno pojavljuje) i sustav rashladne tekućine i MX-5 će općenito trajati cijeli život.
Dobro očuvane verzije stare 15-ak godina moguće je pronaći za 12.000 eura, one starije za manje, baš kao što je ova na Index Oglasima.
Nissan 350Z/370Z
Znam da se netko neće složiti s ovim, ali 350Z i 370Z su bastioni pouzdanosti u svijetu sportskih automobila, djelomično zato što čak i kad nešto pođe po zlu, oni nikad stvarno ne umiru i uvijek ih se može oživiti.
Oba koriste istu platformu (koja je također prenesena na novi Nissan Z), što znači da je to dokazana formula s mnogim nedostacima razrađenim tijekom godina i dovoljno podrške "Z zajednice" da se zaobiđu uobičajeni problemi. Možda je mehanički nepročišćen, ali ima prednost dijeljenja dijelova s raznim drugim vozilima, što znači da je dostupnost dijelova iznimna.
A tu je i motor - obitelj motora VQ (VQ35DE u modelu 350Z i VQ37VHR u modelu 370Z) sveprisutan je u nizu Nissanovih proizvoda i nagrađen kao najbolji motor na Wardovoj listi deset najboljih motora nevjerojatnih 16 puta.
Postoji razlog zbog kojeg se 350Z/370Z cijeni i koristi ga kompletna drifterska zajednica: platforma je izvrsna, a motor može izdržati velike napore. Međutim, preporučljivo je držati se modela 350Zs kasnijeg doba jer su raniji automobili imali sklonost problemima s mjenjačem i trošenjem ulja.
Dvadeset godina stari primjerci koštaju između 20 i 30 tisuća eura, ovisno o stanju.
Peugeot RCZ
Peugeot nema mnogo povijesti kada je riječ o čistim sportskim automobilima iako ih je proizveo poprilično tijekom godina - fokus mu je bio na sportskom "hatchevima" kao što su 205 GTI ili 106 Rally.
Dakle, kada je 2009. godine predstavljen RCZ, to je bio grom iz vedra neba, sasvim drugačije od bilo kojeg Peugeota koji je prije bio dostupan u salonima.
Možete birati između dvije razine opreme (GT i Sport) i 1.6 benzinskih ili 2.0 dizelskih motora, oba s turbopunjačem, a potonji u tri stupnja podešavanja. Samo je THP 156 dobio automatsku opciju, iako ju je najbolje izbjegavati.
Mi preferiramo THP 200 sa svojim sportskim prednjim ovjesom, ali nema loših izbora. Iako dizel radi dobro, više je kruzer nego sportski automobil; RCZ R je brz, ali rijedak i skup. Početni Sport ima 18-inčne aluminijske naplatke, sportska sjedala, dvozonski klima-uređaj, stražnje parkirne senzore, ESP i aktivni stražnji spojler.
GT specifikacija dodaje kožne presvlake, zajedno s grijanim prednjim sjedalima, prednjim parkirnim senzorima, automatskim svjetlima i brisačima te 19-inčnim aluminijskim naplatcima.
Porsche Cayman/Boxster (987)
Suvremeni 718 Cayman ili Boxster je malo skup za naš ukus, ali mi smo apsolutno ludi za starijom generacijom Caymana i Boxstera. Iz tog razloga i zato što su sada imali vremena dokazati da su pouzdani, rado ćemo preporučiti Boxster i Cayman generacije 987 (druge generacije) kao pouzdan sportski automobil koji možete kupiti za malo novca.
Mnogi bi mogli zagovarati prvu generaciju (986) i ne bi pogriješili, ali prva generacija je imala problema s motorom na određenim modelima - posebno onima s 2.5-litrenim M96 motorom.
Ali druga generacija zamijenila je problematične motore, izgledala je bolje i dobila više snage. Više od toga, s rutinskim održavanjem, pokazali su se iznimno pouzdanim s vrlo malo kvarova. Inače, 20 godina stari primjerci koštaju od 20 tisuća eura naviše.
Smart Roadster
Smart Roadster je zanimljiv automobil s jedinstvenim dizajnom i sportskim karakterom, a kompaktne dimenzije čine ga praktičnim za gradske vožnje. Performanse ovise o motoru koji je ugrađen, ali svim je verzijama zajednički nekonvencionalni izgled te vrhunska agilnost.
Pouzdanost Smart Roadstera može varirati ovisno o održavanju i specifičnostima pojedinog vozila. Također, s obzirom na to da je riječ o nešto starijem modelu, potrebno je obratiti pažnju na opće stanje, uključujući stanje motora, prijenosa i podvozja.
Valja imati na umu da s obzirom na to da je proizvodnja Smart Roadstera završila, može biti izazovno pronaći određene rezervne dijelove, što može utjecati na troškove održavanja. Ako razmišljate o nabavi rabljenog Smart Roadstera, preporučujemo pažljiv pregled automobila i, po mogućnosti, konzultaciju s mehaničarom kako biste bili sigurni u stanje vozila.
Sreća je što su ovi automobili vrlo jeftini. Primjerci stari 10-ak godina s malo kilometara mogu se kupiti već za 10 do 13 tisuća eura.
Subaru Impreza WRX STi
Možda nije posebno atraktivna u estetskom smislu, ali Impreza WRX STi stvorena je s fokusom na performansama i voznim osobinama. Motor u ovom automobilu iznimno je izdržljiv, posebno kada se pravilno održava.
Pravilno mijenjanje ulja, održavanje rashladnog sustava i zamjena zračnih filtera mogu pomoći u očuvanju performansi motora dugi niz godina. WRX STi poznat je po svojem sustavu pogona na sve kotače (AWD), koji pruža odličnu trakciju i stabilnost. Prijenos snage na sva četiri kotača često je povezan s boljim upravljanjem i stabilnošću u raznim uvjetima vožnje.
Kasniji modeli WRX STi mogu sadržavati naprednu elektroniku i tehnologiju poput različitih sustava kontrole stabilnosti, naprednih sigurnosnih značajki i zabavnih sustava, koji su zgodan dodatak, ali i rizik. Ovi sustavi mogu dodati sloj sigurnosti i kontrole.
Važno je napomenuti da mnogi vlasnici WRX STi vole izvoditi modifikacije kako bi poboljšali performanse svojih vozila. Međutim, prekomjerne modifikacije ili tuning mogu negativno utjecati na pouzdanost. Odlični modeli stari 20 godina znaju koštati oko 40 tisuća eura
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati