Trumpove carine sve jače pogađaju europske automobilske gigante

AMERIČKI predsjednik Donald Trump u travnju je uveo carine od 25% na uvoz stranih automobila i autodijelova, u sklopu svoje politike jačanja američkog automobilskog sektora. No, posljednji financijski izvještaji vodećih europskih proizvođača sada jasno pokazuju razmjere štete.
Najnovije ažuriranje iz Stellantisa, proizvođača Jeepa, Dodgea, Fiata, Chryslera i Peugeota, otkriva da su Trumpove carine već koštale kompaniju stotine milijuna eura. Prema prvim procjenama, u prvih šest mjeseci 2025. godine Stellantis je izgubio oko 300 milijuna eura zbog neto troškova povezanih s carinama, izjavio je financijski direktor Doug Ostermann.
Ostermann je za Reuters rekao da bi ukupni godišnji gubitak mogao dosegnuti između 1 i 1.5 milijardi eura. Kompanija će 29. srpnja objaviti financijske rezultate za prvo polugodište.
Volvo premješta proizvodnju u SAD
Švedski Volvo Cars, jedan od najizloženijih europskih proizvođača američkim carinama, prošlog je tjedna izvijestio o velikom padu operativne dobiti u drugom tromjesečju. Operativna dobit bez jednokratnih stavki pala je s 8 na 2.9 milijardi švedskih kruna (302.3 milijuna dolara), u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.
Direktor Volva Håkan Samuelsson rekao je za CNBC da kompanija planira proizvodnju svojeg najprodavanijeg SUV modela XC60 premjestiti u američku tvornicu u Južnoj Karolini kako bi ublažila utjecaj carina.
Renault smanjuje prognoze i mijenja direktora
Francuski Renault u srijedu je snizio svoju poslovnu prognozu za 2025. godinu i imenovao Duncana Minta za privremenog izvršnog direktora. Iako Renault nema izravnu prisutnost na američkom tržištu i dosad je bio relativno zaštićen od carinskog udara, kompanija ipak osjeća posljedice usporene europske potražnje i sve jače konkurencije kineskih proizvođača.
Volkswagen tek treba objaviti rezultate
Više velikih proizvođača tek treba objaviti svoje rezultate. Među njima je i njemački Volkswagen, najveći europski proizvođač automobila, koji će rezultate za prvo polugodište objaviti u petak.
U međuvremenu, Trump je dodatno pojačao pritisak na EU, zaprijetivši da će od 1. kolovoza povećati carine na europski automobilski uvoz s 25 na 30%. Europska komisija razmatra odgovor na taj potez.
Trump je također podigao carine na uvoz čelika i aluminija na 50% za većinu zemalja. Ti su materijali ključni za proizvodnju trajnih proizvoda poput automobila i hladnjaka, čime se dodatno pojačava pritisak na industriju koja uvelike ovisi o globaliziranim opskrbnim lancima.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati