Toyota Corolla Verso D-4D Sol - Skupi obiteljski automobil za sedmero
NOVA Corolla verso predstavljena je svega dvije godine nakon dosadašnjeg modela, razvijena je u Europi, prema ukusu europskog, najzahtjevnijeg kupca.
Prethodnik je umirovljen samo na tržištu starog kontinenta, dok će se u Japanu prodavati i nadalje. Corolla verso napravljena je u skladu s rezultatima vrlo opsežnog istraživanja želja kupaca, koje su bile podijeljene u pet kategorija: dizajn, dinamičnost, stupanj opreme, prostor i fleksibilnost.
Istraživanja su pokazala kako kupci sve više imaju potrebu prevesti više od pet osoba u automobilu, te kako im je izuzetno važna upotrebljivost i lagana transformacija dijelova unutrašnjosti.
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
Prvo što je izmjenjeno kako bi se odgovorilo potrebama kupaca u Europi jest dizajn, koji je izvana još uvijek umjeren, dok je iznutra možda I suviše moderan. Ovo se posebno odnosi na instrumente, koji su pomalo presvemirski, a njihov flourescentni sjaj zna iritirati tijekom duljih vožnji, posebice po noći, čak i kad je regulacijom jačina svjetlosti smanjena na minimum.
Već na prvi pogled, vidljivo je da je Corolla verso narasla u odnosu na dosadašnji model. Kad se u obzir uzmu dimenzije automobila 4360x1770x1662 mm, dolazi se do spoznaje kako su dizajneri sve podvrgnuli funkcionalnosti, jer mjesta zaista ima na pretek.
Unutrašnjost također skriva čitav niz kompaktnih pretinaca, hvalevrijednu ergonomiju te dovoljno opcionalne elektronike da zadovolji svakog iole tehnološki osviještenog vozača/putnika.
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
DVD-video uređaj sa dva zaslona, GPS sustav za navođenje, putni kompjuter, radio CD uređaj i CD-changer sa kontrolama na upravljaču te Toyotin Hands-free sustav za mobitele. Sve navedeno nalazilo se u Sol paketu opreme, drugom i bogatijem u ponudi za Corollu Verso.
Osim uobičasjenih stvari za automobil ove klase kao što su klima uređaj, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, ABS s EBD-om, Sol oprema u odnosu na Terru još donosi i prednje maglenke, bočne zračne zavjese sprijeda i straga, VSC sustav nadzora kontrole vozila, kao i TRC kotrolu proklizvanja, tempomat i još neke sitnice.
Ukratko, osim onih koji vole automobile s kožom obloženim sjedalima, svi ostali neće osjetiti nedostatak komfora. Posebna poslastica u testnom automobilu bila su dva monitora u naslonima za glavu vozačkih sjedala koja su povezana s DVD playerom lociranim ispod suvozačkog sjedala.
Zajedno s njim isporučuju se i dvoje slušalice, a cijeli sustav funkcionira izvrsno, film je moguće pratiti u svim uvjetima, ekrani su jako vidljivi bez obzira na to koliko svjetla dopire izvana. Osim mnoštva gadgetta koji olakšavaju život, paket opreme Sol donosi i dva sjedala smještena u podnici prtljažnika.
Njihovo izvlačenje vrlo je jednostavno, kao i obrnuti proces. Jednim potezom, sjedalo se preklapa i slaže u ravnini poda, pa se dobiva vrlo upotrebljiv prostor bez izbočina i udubina. Taj sustav nazvan je Toyota Easy Flat 7.
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
Motor u testnom automobilu bio je dizelaš dobro poznat iz drugih Toyotinih modela, dvolitreni D-4D snage 116 KS. Ovaj agregat jedini je razuman izbor za gotovo 1500 kliograma težak automobil.
Fino vuče već iz niskih okretaja, potrošnja je i više nego umjerena-otprilike 8 lit/100 km, a jedino što smeta je nešto veća buka i vibracije pri višim okretajima, nije sofisticiran kao neki drugi common-rail dizelaši.
Uz motor je dobro sparen i mjenjač, dugih i preciznih hodova, koji je praktično smješten, tako da bi bio na najbližem mogućem mjestu vozaču. Jedino što kvari dojam vozaču je upravljač. Iako se radi o klasičnom, a ne električnom servoupravljaču, koji se niti u kojem slučaju ne može nazvati indirektnim, moramo priznati da je pomalo neosjetljiv, tako da skriva potencijale podvozja koje je sposobno za vrlo oštru vožnju, uz uvijek predvidljivo ponašanje, što je za svaku pohvalu.
Kočnice su također vrlo dobre, a treba spomenuti kako elektronski sustavi sigurnosti rade korektno, te se ne uključuju prije nego što je stvarno nužno (ovo posebno vrijedi za ABS). Što se tiče kvalitete izrade, nećemo trošiti previše riječi, sve izgleda vrlo dobro (ipak se radi o Toyoti), materijali su izrazito kvalitetni, dojam je izvrstan.
Tezu o kvaliteti ponovno želi potvrditi i sama Toyota, koja je odlučila Corollu Verso proizvoditi u izuzetno modernoj turskoj tvornici Adapazari, čiji su radnici postigli japansku kvalitetu izrade u svega dvije godine.
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
Značajno je napomenuti kako je prema niskim troškovima održavanja Corolla verso vodeća u segmentu na osiguravateljskim listama.
Zanimljiv je podatak da je u prvih 100.000 km potrebno svega 4,2 sata rada na servisima.
Iako smatramo da kvalitetu treba platiti, mišljenja smo kako je ona (25.350 eura) kod ovog modela ipak malo previsoka, koliko god automobil bio kvalitetan.
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
Goran Vuzem

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati