Jako pala cijena Tesle u Kanadi. Bizarna situacija, Model Y jeftiniji od Modela 3

TESLA je u Kanadi preko noći i bez ikakve službene najave srezala cijenu Modela Y za čak 20.000 kanadskih dolara (oko 13.400 eura). Ovaj očajnički potez, kojim se cijena srušila s 84.990 dolara (oko 56.943 eura) na 64.990 dolara (oko 43.543 eura), uslijedio je kao odgovor na strmoglavi pad prodaje i golem pritisak carina. Za kanadske kupce ovo je rijetka pobjeda, no za Teslu je to znak da proživljava jednu od najbrutalnijih godina na stranim tržištima.
Golemi preokret posljedica je carina od 25% koje je kanadska vlada uvela kao odgovor na američke namete iz Trumpove ere, zbog čega je Tesla ranije morala drastično dići cijene.
Bizarna situacija
Kako bi zaobišla carine i oživjela prodaju, tvrtka je, prema pisanju Electreka, počela uvoziti Model Y iz svoje tvornice u Berlinu, umjesto iz SAD-a. Budući da se Model 3 i dalje uvozi iz Amerike i podliježe carinama, nastala je nevjerojatna situacija: veći i prostraniji Model Y sada je osjetno jeftiniji od manjeg Modela 3.
Korisnici na društvenoj mreži X (bivšem Twitteru) brzo su uočili nelogičnost. "Model 3 košta 79.990 dolara (oko 53.593 eura), a Model Y 64.990 dolara (oko 43.543 eura). Pitam se koji model žele prodati?", napisao je jedan korisnik, dok su drugi izražavali žaljenje prema onima koji su nedavno kupili automobil po staroj cijeni: "Žao mi je ljudi koji su platili 85 tisuća (oko 57.000 eura)."
Trenutno su najveći pobjednici kanadski kupci, posebice u pokrajini Québec, gdje se Model Y zbog nove cijene niže od 65.000 dolara (oko 43.550 eura) ponovno kvalificirao za državne poticaje za električna vozila. No, za Teslu je ovo sasvim druga priča.
Globalno tržište u problemima
Kolaps u Kanadi samo je posljednji u nizu problema s kojima se Tesla suočava ove godine. U Europi prodaja pada već peti mjesec zaredom, a broj registracija u svibnju bio je za gotovo 28% manji u odnosu na lani. Čini se da konkurenti poput BYD-a i Volkswagena sve više otimaju Teslin tržišni udio, pogotovo jer postojeća linija Teslinih modela polako pokazuje znakove starosti.
Ni na domaćem, američkom tržištu situacija nije bajna. Iako su podaci o isporukama u drugom kvartalu bili nešto bolji od najcrnjih prognoza analitičara, tvrtka je isporučila gotovo 60.000 vozila manje nego u istom razdoblju prošle godine. Tržišta su na vijest reagirala blagim rastom, uglavnom zato što je rezultat bio "manje loš od očekivanog".
Konkurencija ne spava
Kao da Tesli nije dovoljno vlastitih problema, sada se u igru uključuje i Nissan. Japanski proizvođač nedavno je predstavio novi Leaf za 2026. godinu, koji je iz gradskog kompakta prerastao u atraktivan crossover SUV. S oštrim dizajnom, brzim punjenjem i dosegom do 488 kilometara, predstavlja ozbiljnu prijetnju. No, njegov najveći adut je cijena – početni model stajat će oko 35.000 dolara, čime izravno potkopava znatno skuplji Model Y.
Bilo da je riječ o porezima, padu relevantnosti ili sve jačoj konkurenciji, Teslina dominacija na tržištu električnih vozila vidljivo slabi. Cjenovni kaos u Kanadi možda je kratkoročno rješenje, ali otvara dugoročno pitanje: je li Tesla i dalje inovator koji mijenja pravila igre ili je postao meta koju drugi prestižu?
Za kanadske kupce ovo je trenutna pobjeda. No, šira slika pokazuje da se temelji Teslinog carstva tresu, a imperij Elona Muska našao se na udaru sa svih strana.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati