Sud odlučio: Frankfurt mora zabraniti stare dizelaše, ali i benzince
FRANKFURT mora zabraniti pristup automobilima starijih godišta proizvodnje koji prekomjerno zagađuju.
Odlukom suda u Wiesbadenu u slučaju tužbe zelenih aktivista Deutsche Umwelthilfe (DUH) Frankfurt mora zabraniti pristup starim dizelašima i benzincima u gradski centar, i to od veljače sljedeće godine, a sve kako bi se smanjio stupanj zagađenja zraka, javlja Automotive News Europe.
Ovo je još jedna presuda koja dolazi nakon što je ranije ove godine Ustavni sud potvrdio odluku suda u Stuttgartu i načelno dopustio njemačkim gradovima uvođenje zabrane kao mjere u borbi protiv onečišćenja zraka.
Na cestu ne smiju Euro 4 dizelaši i Euro 2 benzinci
Zabranom su pogođena vozila pogonjena dizelašima s Euro 4 ili starijom normom, ali i benzinci koji ne udovoljavaju Euro 3 standardu predstavljenom 2000. godine. I ne samo to, od rujna sljedeće godine zabrana se širi i na Euro 5 dizelaše. Ovom odlukom je pogođena oko četvrtina automobila registrirana u Frankfurtu, ali i još uvijek nepoznat broj vozila iz okolice, a koja gravitiraju prema gradskom središtu.
"Zabrana vozila je neophodna jer niti jedna druga mjera koju je razmatrala država nije dovela do značajne redukcije emisije NOx čestica u odgovarajućem periodu", rekao je prilikom izricanja presude sudac Rolf Hartmann.
Stoga je sud naložio da Frankfurt u borbi protiv zagađenja mora poduzeti i druge mjere poput uvođenja električnih buseva u javnom prijevozu, podizanja cijene parkiranja i uvođenja velikih parking zona izvan gradskog središta.
Merkel je još uvijek na strani proizvođača automobila
Predvodnik zelenih aktivista grupe DUH Juergen Resch izjavio je kako će ova odluka pomoći u ubrzanju prelaska na električna vozila te poručio Angeli Merkel da prisili proizvođače na tehničke preinake na spornim dizelašima. Za isto se zalaže i lokalna vlast pokrajine Hessen upućujući apel Berlinu da naredi autoindustriji tehničke preinake na vozilima.
Podsjetimo, Savezno ministarstvo zaštite okoliša se zalaže za tehničke preinake na motoru, što odbacuje automobilska industrija, u čemu je podržavaju kancelarka Angela Merkel i ministarstvo prometa. Preinake bi mogle stajati milijarde eura pa ne čudi što autoindustrija toliko snažno lobira i traži da se nađe drugo rješenje. Trenutno stanje je da su svi protiv uvođenja zabrana, a jedina stvar u kojoj se nikako ne mogu složiti je na koji će način spustiti prosječnu razinu NOx čestica ispod zakonske granice od 40 mikrograma po kubičnom metru zraka.
U Frankfurtu je razina zagađenja viša od dozvoljene još od 2010. godine, a kao jedino trenutno rješenje se vidi zabrana automobila koji prekomjerno zagađuju.
Popularnost dizelaša i dalje pada
Podsjetimo, grad Hamburg je u dijelu grada uveo zabranu prometovanja za dizelaše koji ne udovoljavaju Euro 6 normi, a isto razmišljaju u Aachenu, Düsseldorfu i Stuttgartu, gradu iz kojeg dolaze Daimler i Porsche.
Ove zabrane su već smanjile udio dizelaša u prodaji novih automobila u Njemačkoj, ali u korist benzinaca koji pak prosječno troše više goriva i uzrokuju veću emisiju ugljik dioksida. Stoga se kao jedino pravo rješenje vide hibridi i posebno električna vozila. Baš kao što je to Mercedes EQC predstavljen prije nekoliko dana, ili pak Audi e-Tron koji ćemo premijerno moći vidjeti polovicom mjeseca.
Euro 6 standard predstavljen je u rujnu 2015, odnosno od tog datuma svi auti moraju udovoljavati osjetno rigoroznijem standardu od prijašnjih. Cilj standarda je smanjiti emisiju štetnih plinova, od ugljikova monoksida, ugljikovodika i čađe do toliko puta prozivanih NOx čestica. Za dizelaše to znači pad emisije NOx čestica s Euro 5 normom dozvoljenih 180 mg/km na maksimalno dozvoljenih 80 mg/km. Za benzince je ostao na razini od 60 mg/km.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati