Otkriveni detalji o novom Twingu
ČETVRTA generacija Renault Twinga stiže sredinom 2026. godine kao novi, cjenovno pristupačan ulaz u svijet električnih vozila francuskog proizvođača. S cijenom oko 20.000 eura, cilja izravno na nadolazeći Volkswagen ID 1, a prvi prototipovi već su snimljeni na testnim vožnjama, piše Autocar.
Novi gradski automobil dolazi kao ključan korak u Renaultovoj električnoj ofenzivi, slijedeći uspjeh modela Renault 5 koji je postavio temelje za manje i dostupnije električne automobile.
Povratak kultnog dizajna
Jedan od glavnih aduta novog Twinga bit će njegov retro-futuristički dizajn, inspiriran legendarnim Twingom prve generacije iz 1992. godine. Prve špijunske fotografije otkrivaju da se serijski model vjerno drži radikalnog koncepta predstavljenog 2024., zadržavajući prepoznatljiv "mjehurićasti" oblik i polukružna svjetla.
Ipak, neki elementi su prilagođeni serijskoj proizvodnji. Umjesto skrivenih ručki na vratima inspiriranih originalom, prototipovi imaju konvencionalna rješenja. Također, automobil ima veći razmak od tla u usporedbi s niskim konceptom, a staklena vrata prtljažnika zamijenjena su klasičnim dizajnom.
Učinkovitost i jednostavnost u unutrašnjosti
Iako unutrašnjost serijskog modela još nije otkrivena, Renault je najavio da je kabina koncepta bila "90% spremna za proizvodnju". Dizajnirana je s naglaskom na smanjenje troškova, što se vidi po jednostavnim sjedalima i ogoljenim površinama. U središtu se nalazi 10,1-inčni zaslon osjetljiv na dodir, dopunjen fizičkim tipkama, te 7,0-inčni digitalni instrumenti.
Očekuje se da će pogonski sklop biti usko povezan s onim iz većeg Renaulta 5, koji koristi platformu Ampr Small. Kako bi se postigla ciljana niska cijena, Twingo bi mogao dobiti manju bateriju od one u modelu 5 (40 kWh). Kao referenca, sestrinska Dacia Spring koristi bateriju od 25 kWh za domet od oko 225 kilometara. Renault je ranije najavio impresivnu učinkovitost Twinga od otprilike 10 kWh/100 km.
Revolucija u razvoju i proizvodnji
Osim cijene i dizajna, Twingo je značajan i zbog rekordno kratkog vremena razvoja - od ideje do proizvodnje proći će samo 21 mjesec, u usporedbi s 48 mjeseci potrebnih za aktualni Clio. Ovaj ubrzani proces ključan je dio strategije novog izvršnog direktora Renault Grupe Françoisa Provosta za održavanje konkurentnosti, posebice u borbi s kineskim proizvođačima.
Smanjenje troškova proizvodnje za čak 50% u usporedbi s novim SUV-om C-segmenta postići će se korištenjem manje materijala i fokusom na softverski definiranu platformu Ampere, koja zahtijeva manje dijelova. Uz to, Renault tvrdi da će Twingo tijekom svog životnog ciklusa proizvesti 75% manje CO2 emisija od prosječnog europskog automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem prodanog 2023. godine.
Nakon početne neizvjesnosti, potvrđeno je da će se Twingo proizvoditi i u verziji s volanom na desnoj strani, što otvara vrata tržištu Ujedinjenog Kraljevstva.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati